Jauhelihassa violetteja läikkiä joissa harmaa reunus

• Viestiketjun aloittaja Lflfpf
  • Ensimmäinen viesti
Lflfpf
Syötiin eilen ja miehelle tuli kovat vatsakivut yms

Itelle ei tullut mitään, tänään vasta mies kertoi noista läikistä. Harmaa oli sellaista mitä joskus lihan pinnassa on.

Päivän vanhaa lihaa oli. Täytyykö nyt heittää koko jättikokoinen lasagne pois?

Mitä noi läikät oli?

"alma"
Kysytkö sä tosissasi? Miehesi on tehnyt ruokaa violetista lihasta, ja haluaisit vielä syödä tuota ruokaa? En ole itsekään mitenkään hysteerinen päiväysten suhteen, mutta tuo kuulostaa jo todella epäilyttävälle.

"A.p"
:D no ajattelin kun mulle ei siitä tullut mitään

Lihaa oli 1,5 kiloa ja noin iso lasagne tehtiin. Mä paistoin puolet lihoista ja siinä ei ollut mitään

Näkyykö esim salmonella lihassa?

hellsbells
Mietihän nyt ihan tosissas, kannattaako sitä ruokaa säästää. VIOLETTEJA läikkiä joissa harmaa reunus? Älä nyt ainakaan kenellekään muulle sitä mene syöttämään, omahan on asias jos haluat pilaantuneesta lihasta tehtyä sapuskaa syödä.
Jos sulla on hyvä mikroskooppi niin voit nähdä salmonellan sielä missä sitä on.

"mamma"
No jo on miehellä taas leikannaut :p
Minä en suostu syömään mitään violettia ellei se ole tuoreena sen väristä.
Siinä lihassahan on voinut kasvaa vaikka mitä. Jauhelihan kanssa pitää olla tarkkana päivämäärien suhteen koska se on harvoin tuoretta edes siinä vaiheessa kun se jauhelihaksi jauhetaan. Eikä se tuoreeksi muutu vaikka miten paistaessa mikrobit kuoleekin.
Sama muuten kalan kanssa, kannattaa noudattaa päivämääräohjetta. Ja jos vanhenemispäivämäärä on lähellä niin haistella vielä sitä kalaa että onko mennyt huonoksi jo ennen vanhenemispvm, nimittäin kalan säilytyslämpötilan kuuluu olla melko alhainen ja harvalla on jääkapissa niin kylmät oltavat.

"A.p"
No mä söin tota myös eilen ja tänään vasta kuulin noista läikistä :x
Ensin ajattelin et mies on syönyt jotain muuta huonoa kun mulle ei tosiaan tullut mitään oireita lasagnesta.

Mut kyllä se lasagne on varmaan syypää miehen oireisiin

Mulla on vaan rautavatsa näköjään, tosin söin sitä vain vähän kun taas mies mättäs menemään oikein urakalla

jopanen
[QUOTE="A.p";27548328] Mä paistoin puolet lihoista ja siinä ei ollut mitään[/QUOTE]

Nyt alkoi kiinnostaa, siis toinen teistä paistoi puolet ja toinen puolet, mites työnjako noin muuten?

Tuli vaan sellainen hassu mielikuva, että ensin toinen menee keittiöön, paistaa puolet lihasta, sitten huutaa toiselle, että "nyt on sun vuoro" ja muuten ei puhuta mitään :)

Yhteistyössä