Jauheliha, "parasta ennen" ja syöminen !!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokkikolmonen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kokkikolmonen

Vieras
Jauhelihan "parasta ennen" päiväys 30.11.2008.

Valmistin 1.12. aamupäivällä siitä makaronilaatikkoa. Jauheliha näytti normaalilta ja tuoksuikin ihan samalta kuin ennenkin.

Mies valitti ettei todellakaan uskalla syödä sitä laatikkoa 1.12. eikä varsinkaan 2.12., jolloin se minusta olisi kyllä vieläkin hyvää.

Entä te? Söisittekö?

Tuo yksi päivä ei kyllä juuri laatuun vaikuta, MUTTA lihoissa on VIIMEINEN KÄYTTÖPÄIVÄ, jonka jälkeen omalla vastuulla.. Eli jos onkin syystä tai toisesta pilalla on turha valittaa kellekkään.

Olen kyllä itsekkin käyttänyt "eilisen" lihoja.

Riippuu täysin hajusta.
1.12. olisin sitä voinut vielä syödä mut en enää sen jälkeen. Joskus oon hajun takia joutunut heittää jauhelihan menemään vaikka vipaan käyttöpäivään ois ollut vielä pari päivää. :x

Seuraavana päivänä ehkä vielä söisin, en välttämättä sitten enää kaksi päivää päiväyksen jälkeen. Mäkin olen monesti joutunut heittämään jauhelihan roskiin, vaikka päiväykseen on pari päivää aikaa. Haju on joskus vaan niin kamala.. Että jauhelihan kohdalla olen kyllä hyvin tarkka päiväyksistä, muun lihan kohdalla en ehkä niin tarkka enää.

Jauheliha pilaantuu nopeammin ja herkemmin rakenteensa takia: pöpöt ja ilma pääsevät paremmin käsiksi. Jauheliha on sen verran bakteeripommi etten söisi. Eli kunnioittaisin miehesi päätöstä jajos susta tuntuu että haluat syödä loput niin anna mennä vaan :D

Lopputulos: söin itse 2.12. sitä 1.12. valmistettua makaronilaatikkoa ja hyvältä maistui! Eikä tullut mitään vatsanväänteitä. :) Eikä edelleenkään mies sitä siis söisi! :D

Jauheliha on sellaista, että se pilaantuu pahasti ja äkkiä kun se pilaantuu. Sitä on vaan vaikea sanoa, milloin se sen tekee. Joskus se on hyvinkin käyttökelpoista vielä viimeisen käyttöpäivänsä jälkeen, toisinaan taas käyttökelvotonta. Sen syöminen on vähän kuin venäläistä rulettia, ei tiedä mitä tuleman pitää.

Niin jauhelihassa on tosiaan viimeinen käyttöpäivä, se on eri asia kuin parasta ennen. Eikö ihmiset oikiasti osaa ajatella järjellä kun lukevat nuo kaksi tekstiä, niillähän on selvät merkitykset.