Jättäisitkö vierastavan 1-vuotiaan anopille yöhoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli anoppi näkee lasta n.1kk kuussa, lapsi ei ole koskaan ollut kenenkään muun kanssa yötä kuin äidin. Tekisi mieli mennä iltaa viettämään kaverin luokse 150km päähän (ja tosiaan virkistyksen tarpeessa olisin, en ole missään ollut 2vuoteen) mutten tiedä uskallanko jättää lasta anopille yöksi... Ei yleensä vierasta, mutta anoppia vierastaa vähän ja appiukkoa pelkää... tulisivat tänne minun kotiini...

ihan hyvin voit jättää. Meillä oli tosi vierastava tyttö 1-vuotiaana ja niin vaan reippaasti jäi mummon ja sedän kanssakin välillä eikä sen jälkeen vierastanut yhtään.

Mie en. Jos ois joku tutumpi, jota näkee useammin ku sen kerran kuussa niin ois ihan eri asia. Ku meillä vierasti, niin en kyllä edes raskinut ajatella yöhoitoja sen aikana. Mutta kukin tavallaan, en siis koita ohjeistaa sua asiassa :D

Siis vierastaako tosissaan anoppia, itkee kun näkee hänet? Vai onko lähinnä sellaista että itkee kun äiti kääntää selän? Meillä tyttö on aina ollut sellainen että itkee jos meen vaikka vessaa, mutta sitten kun on ollut vaikka mun äidillä hoidossa, niin ei mitään ongelmaa, vaan menee melkeen jopa paremmin kuin kotona =) Tosin mun lapset kyllä näkee mummia väh. kerran viikossa... Olisko mahdollista kokeilla vaikka ensin paria tuntia?

Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Siis vierastaako tosissaan anoppia, itkee kun näkee hänet? Vai onko lähinnä sellaista että itkee kun äiti kääntää selän? Meillä tyttö on aina ollut sellainen että itkee jos meen vaikka vessaa, mutta sitten kun on ollut vaikka mun äidillä hoidossa, niin ei mitään ongelmaa, vaan menee melkeen jopa paremmin kuin kotona =) Tosin mun lapset kyllä näkee mummia väh. kerran viikossa... Olisko mahdollista kokeilla vaikka ensin paria tuntia?

Tää on vähän eri juttu, kun näette usein. Meidän poika näkee mummojaan harvemmin kuin kerran kuussa, itkee kun mummi ottaa syliin ym. Ei ihmekään.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:

Tää on vähän eri juttu, kun näette usein. Meidän poika näkee mummojaan harvemmin kuin kerran kuussa, itkee kun mummi ottaa syliin ym. Ei ihmekään.

Niin, mutta pointti olikin se, että vaikka vierastaa äidin läsnäollessa, niin juttu voi olla ihan eri jos äiti ei oo paikalla. Ei meillä tyttö vierasta isomummiakaan jos mä en ole paikalla, vaikka nähdään pari kertaa vuodessa.

Meillä ainakin vierasti ainostaan silloin kun olin itse paikalla, mutta jos menin vaikka käymään kaupassa niin ei ollu mitään ongelmaa vaan poika tyytyi niihin ihmisiin jotka oli paikalla.

no ei mahdollista et totuteltais etukäteen kun hekin asuvat 100km päässä ja ovat töissä. Välillä kun omat vanhemmat on hoitaneet niin menee kyllä ihan hyvin (siis päiväsaikaan). Tosin viime viikolla kun olin kaupassa tunnin ja isäni hoiti niin oli huutanu koko tunnin :/ ?!? Ei lapsi ole mikään kamala vierastamaan mutta vähän itkee kun tulevat, n.vartissa sit menee kyllä aina ohi kun ei kiinnitä huomiota... Oon vatvonu asiaa koko viikon ja taitaa käydä niin etten saa lähdettyä mihinkään. :/ Olen yh eikä isää kiinnosta lapsi.

omat vanhemmat ei taas suostu ottaa yöhoitoon... Niiden mielestä pitää vaan jaksaa eikä tarvikaan missään käydä "virkistäytymässä". Hoitavat siis jos on joku pakollinen meno mulla lääkäri tms. Vaikka välillä oon yrittäny pyytää et ottasivat yöksi että saisin nukkua edes yhden yön kunnolla kun en ole nukkunut vuoteen kokonaista yötä, niin ei, kun pitää jaksaa, on sitä ennenkin jaksettu...

Hei, oikeasti, mene vaan. Ei se lapsi siihen kuole ja olen vahvasti sitä mieltä että kun pääsisit itse kerrankin virkistymään kunnolla niin se olisi loppujenlopuksi lapsenkin etu! Varsinkin jos lapsi saa vielä olla omassa tutussa kodissaan niin en näe siinä mitään ongelmaa :hug:
Nyt vaan mamma virkistäytymään :heart:

En jättäis vieraalle, ois se pienelle järkytys vaikka näennäisesti hyvin meniskin. Millasesta illanvietosta on kyse, baariin menosta ilmeisesti? Voisitko alkuillasta olla mukana seurassa lapsen kanssa, jos lapsi vaikka nukahtaisi klo 20 rattaisiin parvekkeelle niin voisit lähteä ajelemaan kotia kohti tai siirtyä hotelliin klo 22 maissa kun muut alkavat siirtyä sinne baariin.

Tee niinkuin parhaaksi katsot. Itse en jättäisi, jos tiedän lapsen paljon itkevän hoitopaikassa. Illan istujaisia tulee varmasti myöhemminkin. lapsesi kannalta voi olla parempi jättää häntä hoitoon kahden vuoden ikäisenä suunnilleen, kun osaa ilmaista itseään. Lapsen kanssa olisin alkuillan kavereiden seurassa ja sit kotiin/ yöpymis paikkaan iltatoimille + nukkuun. :) 1- vuotias on vielä pieni, mikä kiire?

En jättäisi. Mulla ei varmaan olis yhtään kivaa siellä "virkistymässä", kun miettisin koko ajan että miten lapsi pärjää.
Mutta jos itse pystyt rentoutumaan siitä huolimatta, niin mene vaan.

Yhteistyössä