Jatkuva tulehdus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mää

Vieras
Mikä on epäspesifibakteeritulehdus ja kuinka sen erottaa hiivatulehduksesta?Mitä oireita?Mulla jatkuvaa hiiva(?)tulehdusta,melkein joka kuukausi,nyt kaikki neuvot tarpeen mitkä auttaa?Joskus niin rajuna että Canestenin joutuu laittamaan 2 kertaa.Kirvelee,kuumottaa,kutittaa ja limakalvot niin arat ettei kunnolla pysty pesemään ja koko alapää ihan turvoksissa.Jelppivä!

Mikään ei auta ennen kuin tiedät mikä tulehdus sulla on. Eli ihan eka meet labraan / gynelle tms selvittämään tulehduksen laadun. Sitten saat siihen oikeat lääkkeet. Jos tulehdusta pukkaa koko ajan uudelleen, niin kannattaa vähentää sokerin syöntiä ja käyttää gynophiluksia silloin tällöin ehkäisemään tulehduksia.

Kärsin samasta vaivasta ja eilen lääkäri otti multa verinäytteen, bakteeriviljelyn emättimestä ja pissanäytteen. Tulokset saan viikon päästä. Katsotaan, mitä löytyy.Tuo Paavosen artikkeli oli tosi hyvä ja tekisi mieli käydä hänen vastaanotolla.

Oon totaalisen kyllästynyt näihin tulehduksiin!!!Viikko menee menkkojen kanssa ja toinen viikko aina hiivan hoidossa,eihän tässä "normaalipäiviä"juurikaan jää jolloin seksiäkin pystyisi harrastamaan...Nytkin tiistaina laitoin Canestenin jossa yksi emätinpuikko,edelleen koko alapää ihan turvoksissa,tosi punainen ja kipeä.Gynellä oon käynyt,eipä apua neuvoista.Miten kokonaan voin jättää makean(karkit)pois ja vaalean leivät joista juuri tykkään?Se on nykyään luksusta jos yksi kuukausi välissä ettei tulehdusta ole,jos näin on niin sitten yleensä kaksi tulehdusta peräkkäin taas vastaavasti.Kyllä tosissaan kyllästyttää koko tussu!!!

Onko sulla varmasti ollu pelkkää hiivaa? Itekin oon käyny huonolla gynellä, joka ei suostunut näytettä katsomaan vaan totes et oireet sopii hiivaan. Toinen gyne sitten katsoi näytteen ja sanoi, että siinä on niin paljon leukosyyttejä (tulehdus), ettei ole mahdollista edes nähdä onko hiivaakin seassa vai ei. Sain Zidoval-kuurin ja hiivalääkkeet päälle ja hyvin toimi.

Jos hiiva pukkaa joka kuukausi, niin pyydät lääkäriltä suun kautta otettavan hiivanestolääkityksen, ja syöt sitä kuukautisten aikaan jos se hiiva tulee aina samaan aikaan kuusta. Paikallislääkkeet ärsyttää paikkoja pidemmän päälle.

Jos tykkäät noin paljon karkista ja vaaleesta leivästä, ettet voi niitä pois jättää vaikka alapää olisi karseassa kunnossa, niin kuulostaa siltä että syöt niitä liikaa ja ruokit itse sitä hiivaa niillä. Jos et voi pois jättää, niin vähennä reippaasti, esim puoleen.

Sain reilu viikko sitten lääkäriltä ekan kerran Flagyl comp 10pv:n emätinpuikkokuurin, joka on antibiootti-hiivalääke -yhdistelmä.Vihdoinkin tuntuisi olotila helpottavan.Eli Canestenia on myös tarvittaessa käyttänyt,ja se onkin aikaisemmin auttanut, mutta ei nyt tällä kertaa, eli nyt oli sitten kenties kyseessä jotain muutakin.Papassa kävin myöskin, tulosta saa vielä odottaa.Ei voi muuta sanoa, kuin että kamalia vaivoja nämä kirvelyt.kutinat,polttelut ym. hermot menee!

Yhteistyössä