Jatkuva menkkakipu rv 35

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mom"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mom"

Vieras
Nyt reilun tunnin tässä istuen tuntunut menkkakipua alavatsalla, ei koveta vatsaa, ei aaltoile, mutta pysyy tasaisesti ihan tuolla alavatsalla. Ei ole järkyttävän kipeää, pystyn liikkumaan normaalisti yms. mutta selkeää, että erottuu ihan ilman 'kuulostelua'. Rv 30 paikat ollut pehmeät ja kaula lyhentynyt 2cm.

Vauvan sykkeet oli tänään neuvolassa korkealla ja neuvolatäti laittoi konsultaatiolähetettä asiasta eteenpäin, se nyt saattaa vähän stressata, kun odotan milloin sieltä kuluu.

Mitä tän menkkakivun kanssa kannattaisi tehdä?

mä luulen että sulla alkaa oleen synnytys melko lähellä. Toisillahan ei kivut ole tosiaan muuta aluksi kuin menkkakipuja... itsellänikin oli alkuun vaan jomotusta jaloissa. Ois hyvä itsesi ja vauvan psyykeen kannalta koittaa rauhoittua ja olla miettimättä sykkeitä... Voithan toki soittaa neuvolaan ja kertoa tuntemuksistasi?

Ota särkylääkettä. Ei sille oikein voi mitään tehdä. Joko on kyse supistuksista jotka ennakoi synnytystä (voi mennä viikkoja silti) tai muuta vauvan painamisesta johtuvaa.

itse olen ollut kahdesti turhaan jorvissa (omasta aloitteestani) käyrällä kun oli tuollaisia menkkakipuja. Ja ihan normaalia loppuraskauteen liittyvää se menkkakipu on. Ainakin mulla ollut.

Kiitos vastauksista, kaipa mä voisin sinne neuvolaan soittaa, kohta alkaa tuo puhelintuntikin...

Toisaalta en viitsisi turhaa lähteä ä-polille esim.tuohon käyrään makaamaan (tälläistä samanlaista menkkakipua oli tuolloin rv30, eikä se näkynyt mitenkään käyrässä), mutta sitten kun nuo vauvan sykkeet oli myös korkealla niin voisi tietysti siihen samaan saada selvyyttä..

Nyt on vaan se, että kun nousen seisomaan kipu helpottaa, mutta hirvee painontunne tulee tonne emättimeen..

[QUOTE="Alkup";24897639]Kiitos vastauksista, kaipa mä voisin sinne neuvolaan soittaa, kohta alkaa tuo puhelintuntikin...

Toisaalta en viitsisi turhaa lähteä ä-polille esim.tuohon käyrään makaamaan (tälläistä samanlaista menkkakipua oli tuolloin rv30, eikä se näkynyt mitenkään käyrässä), mutta sitten kun nuo vauvan sykkeet oli myös korkealla niin voisi tietysti siihen samaan saada selvyyttä..

Nyt on vaan se, että kun nousen seisomaan kipu helpottaa, mutta hirvee painontunne tulee tonne emättimeen..[/QUOTE]

Sä alat ihan varmaan synnyttään ihan just.... :) Soita sinne neuvolaan, saat selvyyden :)

sinuna menisin näytille, mulle ainaki neuvolassa sanottiin että ennemmin turha näytillä käynti kuin ennenaikainen synnytys kotona.
mulla siis noi menkkajomotukset availi paikkoja niin että olin vuodelevossa muutaman viikon.

Yhteistyössä