Jatkuva kitinä

• Viestiketjun aloittaja jukivei
  • Ensimmäinen viesti
jukivei
Moikka!

Mikäs olisi neuvoksi kun 3v3kk itkee kaikista pienistäkin asioista. Jos varvas pikkuisen kolahtaa siitä nousee elämääkin suurempi meteli ja huuto. Välillä itku alkaa täysin ilman syytä. Itku ei kestä kuin muutaman minuutin, mutta kun viidettäkymmenettä kertaa päivässä kysyn no mikä tuli? alkaa hermot jo mennä. Olen yrittänyt erinlaisia konsteja; olen yrittänyt olla välittämättä, olen yrittänyt joka kertaa nostaa syliin ja paijata, olen yrittänyt myös vähätellä "eihän noin isot tytöt noin pienistä välitä"...mistään ei ole ollut apua.

Kertokaahan te kokemuksia ja mikä teillä on auttanut, ainahan voin kokeilla toimisiko meilläkin!!!

Janni79
nää on näitä maailman huonoin-äiti-juttuja mutta olen välillä karjunut että nyt se valitus ja uikutus loppuu, kyllä täällä muitakin on joskus sattunut eikä silti olla valitettu koko aikaa. tai sitten jos esim. käteen sattuu niin olen sanonut että potkaseppa jalkas tohon seinään niin sattuu sitten siihen eikä käteen. 3v4kk tyttöni yleensä reagoi näihin niin että huutaa takaisin että muttakun tää sattuu OIKEESTI, olen puhaltanut ja sanonut että koetas nyt kestää vaan. jälkimmäisessä tapauksessa tyttöni alkaa yleensä nauraa, ja toteaa ettei seinään sais kyl potkia, ja näin on huomio kiinnitetty muualle kun pohdimme että saako potkia vai ei. joskus toki lohdutan ihan oikeasti ja oikeallakin tavalla...

mami 01
Meilläkin tyttö 3v6kk ja kitisee nykyisin mitä pienimmistä asioista. Ei niinkään että johonkin sattuu tai siis ne ininät loppuvat puhallukseen ja sanon että Nyt on hyvä, parantu. Mutta muuten kitisee mitä ihmeellisimmistä asioista, esim. tulen hakemaan tarhasta ja kun ei ole pillimehua autossa (mitä ei ole yleensäkkään) alkaa huuto ja pitäisi muka pyytää anteeksi häneltä kun ei ole pillimehua. Joka paikasta pitäisi pyytää häneltä anteeksi ja kun eilen sanoin että no pyydä sinäkin anteeksii kun noin huusit ja kitisit että korviin sattui, vastaus kuului että "en mä haluu jassaa/jaksaa pyytää anteeks"
Olen kuullut että kun lapsesta on ollut päivän erossa ja heti kun tapaa taas huomioi täysin lasta ja varaa hetken aikaa vain hänelle niin kitinät vähentyisivät mutta eipä ole meillä isomin auttanut, olen kyllä huomannut että jos mieheni ei kuuntele tytön asioita kun tulee töistä tyttö loukkaantuu ja kitisee enemmän. Jaksamisia kaikille kitisijöiden vanhemmille!

Yhteistyössä