Jatkuva kipu munasarjojen kohdalla/nivusissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eilen alkoi kipu ja on jatkuvaa, etenkin kumaruessa sattuu tai jos laitan tisekejä koneeseen, sattuu vihlovalta.
Kipu tuntuu munasarjojen kohdalla/nivusissa.

Nyt kp 7 menossa, menakt olivat ja on aina olleet säännölliset.

Mitään ehkäisiyä ei ole käytössä.

Oviksen tunnen hyvin mutta tämä ei ole oviskipuakaan.

Kellään kokemuksia ??

Mulla on samantyyppisiä oireita. Mutta lisäks vielä et tuntuu kipua kun menee istumaan ja se tärähdys tuntuu munasarjoissa. Sama juttu toisinaan kävellessä, kun tärähtää, niin sattuu todella paljon. Nää oireet alko muutaman kuukauden päästä synnytyksestä, synntyksestä jo vähä reilu puolivuotta.

Mulla on joskus silloin tällöin kipeä vatsa munasarjan kohdalta lähinnä keskittynyt oikealle puolelle. Nopeat liikkeet monesti pahentavat tunnetta. Mulla se on sellaista paineen tunnetta ja vihlontaa..se menee vaan sitten aina ohi.

Kysta tai useampi. Jos kivuista tulee sietämättömiä, niin mene lääkäriin, ne voidaan puhkaista. Usein kystat myös puhkeavat itsestään ja vaikka se on vaaratonta, niin sattuu aivan himskatisti.

Miten nopeasti tuollaiset kystat muodostuvat ja kasvavat kipua aiheuttaviksi? Munasarjani ultrattiin kuukausi sitten ja silloin näytti hyvälle. Ei näkynyt helminauhoja (mulla on pco), mutta eri kokoisia follikkeleita oli paljon. Nyt kp23/19-47(32-34) ja eka Terolutkierto menossa (aloitettu kp16). Nyt siis polttavan tuntuista aaltomaisesti tulevaa kipua oikean munasarjan kohdalla. Kipu tuntuu erityisesti pissalla käydessä ja äkillisissä sekä venyvissä liikkeissä. Lievää kipuilua on lähes päivittäin, mutta tämä on erilaista. Ovulaatiokivultakaan tämä ei tunnu eikä muitakaan oireita ole.

Voiko siis kipua aiheuttava kysta kahittyä kuinka nopeasti ja altistaako Terolut-kuuri kystien syntymiselle? Anteeksi ketjuun tuppautuminen! :ashamed: Jos ap:n kivut olisivat kestäneet jo pitempään (viikkoja/kuukausia) olisin veikannut pco:ta. Toivottavasti kaikki on kunnossa ja kipuilu harmitonta.

Yhteistyössä