Jatkuva hiivatulehdus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllästyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyllästyttää

Vieras
Tai ainakin sen suuntaisia oireita...
Synnytin noin 4kk sitten ja siitä asti oireet ovat kiusanneet koko ajan. Välillä enempi, välillä vähempi mut ei kertaakaan ettei ollenkaan :(
Olen käyttänyt canesten rasvaa, canesten puikoa, bepanthenea, jotain maitohappobakteerikapseleita emättimeen, syönyt gefilus-tabuja jne.
Ei mikään tunnu auttavan ;( Raavin alapääni verille kohta!
Ääh mikä minulla voi olla? Lääkäriin kait se on aika tilattava. Tuntuu vaan niin vaikealle kun pitää naapurikaupunkiin lähteä jos gynelle haluaa...
En syö pillereitä, ei kierukkaa...ei seksielämääkään :(

Ei sokeria, valkoista jauhoa ym, kuitua ruokavalioon, kutiseeko miehesi?

Puuvillaset alusvaatteet, ilmakylpyjä, nuku yöt ilman housuja, ethän istu koko päivää....

Mä just tossa hokasin että mullahan oli pitkään vaivana jatkuva kutina. Pelkäsin jo että on joku sukupuolitautikin, mutta ei onneks. Nyt tajusin että ei ole pitkään aikaan ollut mitään kutinoita. En tiedä siis oliko hiivaa vai mitä, mutta tuskaa se oli. Käytin Canestenia välillä ja ties mitä.
Nyt ajattelin että voisko johtua ihan pesuaineistakin? Olen siirtynyt vaatteissa nestemäiseen pesuaineeseen, vain lakanat yleensä pesen jauheella. Ehkäpä pulverista jää alusvaatteisiin enemmän ärsyttäviä jäämiä. En oikein muuta keksi kun en ole mitään ruokavaliota vaihtanut, seksielämä on samaa olematonta kuin ennenkin jne.

ootko varma että on edes hiivaa?

ettei sulla vaan sattuis olemaan tosi kuivat limakalvot..siihen ei välttämättä auta pelkkä bepanthen kosteuttamaan..

mua vaivas samankaltaiset oireet pitkään synnytyksen jälkeen... ja ei ollut hiivaa..

Mulla oli useamman vuoden ajan hiivatulehduskierre. Lääkäristä saatu estolääkityskään ei auttanut. Lopulta sain neuvon olla pesemättä liian usein. En aiemminkaan käynyt alapesulla kuin kerran päivässä, mutta ilmeisesti limakalvot oli sen verran huonossa kunnossa, että sekin oli liikaa. Elin jonkun aikaa vähän likaisempaa elämää ja se onneksi päästi minut tuosta kierteestä.

Mutta tietenkin jos ei ole lääkärillä käynyt niin ensiksi sinne. Kuulemma hiivatulehdusten yleisimmät aiheuttajat ovat liika makean syönti ja liika hygienia.

Voi olla myös kuivat limakalvot, miulla ainakin oireili vähän samalla tavalla kuin hiiva synnytyksen jälkeen. Estrogeeniä emätinpuikkoina apteekista, auttaa.

Mut ihan hiivakierre miulla katkesi aikoinaan vasta, kun tajuttiin hoitaa mieskin. Lääkkeettömänä hoitona voi kokeilla tunkea luonnonjogurttia ja murskattua kaalia alapäähänsä, haju voi kyllä olla mielenkiintoinen. :D Ennaltaehkäisynä sit tosiaan nää jo mainitut, liian pesun välttäminen, miedommat pesuaineet, ruokavalio.

Saman vaivan kanssa taisteleva.. Tiukka ruokavalio mistä on poissa,
sokeri kaikissa muodoissaan (muista myös piilosokeri),
valkoiset jauhot (aluksi myös täysjyvä pastat),
hiivalla nostatetut leivät,
hiiva (myös hiivauute),
alkoholi,
maitotuotteet (paitsi laktoosittomat hapanmaitotuotteet),
juustot,
hedelmät (paitsi greippi ja sitruuna),
kahvi, tee,
einekset,
makeutusaineet

Suosi näitä: paljon sitruunavettä
yritti teetä/vihreää teetä
marjoja, etenkin puolukkaa ja karpaloita
hapatetut laktoosittomat maitotuotteet
makeuttamattomat soijavalmisteet
happamat hedelmät
hiivaton ruisleipä
täysjyvä riisi
perunaa vähän
kasvikset
juurekset (mieluiten höyrytettynä tai keitettynä)
salaatit ilam salaattikastiketta
vaalea liha
kala
kaura ja ruispuuro
kaura ja ruisleseet
hyvät rasvat
maitohappoja purkista

Lisäksi Lactal kuuri emättimen kautta

Yhteistyössä