Jatkuva alakulo, itkuisuus ja asioiden pelkääminen alkuraskaudessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Onko tää normaalia? Olen raskaana rv 9+0, itkettää jatkuvasti kaikki asiat, olen alakuloinen, pelkään kaikkea mahdollista ja mahdotonta. Alan olla ihan loppu tähän, en pysty ollenkaan nauttimaan raskaudesta. Voiko hormonit tosiaan aiheuttaa tämän kaiken? Vauva on toivottu, sai alkunsa heti ensimmäisestä yrityskierrosta, joka oli hieman järkytys kun niin äkkiä natsasi. Työ aiheuttaa tällä hetkellä runsaasti stressiä, mahdollisesti vähenee kun lähiviikkoina saa useita hommia selväksi.

Mitä tässä pitäisi tehdä? Neuvolassa ei asiasta tekisi mieli keskustella, mutta ei kai tässä muutakaan vaihtoehtoa ole.

Syö oikein terveellisestä, liiku, nuku paljon, yritä järjestää stressiä pois ja keksiä tapoja rentoutua. Mulla oli ensimmäinen raskaus ihan kamala mielalavaihteluiden ja stressin takia, olin todella itkuinen ja en nauttinut elämästä.. Mutta kun vauva syntyi, kyllä sitten alkoi elämä taas maistua mukavalta ja olin täynnä onnea... Luulen että normaalia! Toisella kertaa meni leppoisammin, kun ei ollut stressiä niin paljon..

Yhteistyössä