Jatkoa talotaisteluun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mulish
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mulish

Aktiivinen jäsen
23.08.2007
4 296
0
36
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1158777
Tuossa eilinen alkuperäinen.

Eilen taistelin apin kanssa yli tunnin puhelimessa. Appi sitä mieltä että jos jotain vaurioo on niin se on meidän syy. He kun ovat hyvin kaksin pärjänneet tässä talossa, ja me nyt viidellä hengellä kulutetaan sit talo loppuun. Ollaan siis asuttu tässä vasta 8kk!! :o

Sano että hyvin on talo pysyny pystys 45 vuotta niin ei se "kaadu" nytkään :headwall:
Mä en ymmärrä apin ajatuksen juoksua yhtään. Mut me ei tähän jäädä tappelee, jos siihen menee niin lähdetään siihen kaksioon takas siks aikaa kun saadaan se myytyä ja lähdetään sit vuokralle siihen asti ku yhdessä voidaan talo ostaa jpstain, tai rakentaa.

Ei olla onneksi kauppoja siis tehty vielä. Ja tätä menoa ei tehdäkään. Appi ottaa jotenki asian liian henkilökohtasesti. Mä luulen että kyse on siitä et sitä ottaa pattiin kun se ei sit osakaan rakentaa itse. Tai kun ei ole itse tullut ajatelleeksi asiaa.

Voihan se olla noinkin, mutta voihan se olla niinkin että pääsis eroon siitä.. Mene ja tiedä, mutta en suosittele kyllä ostamista ja apelle sen voisi selittää hyvin hitaasti ja rauhallisesti että te ette kaipaa remontoitavaa..

Meidän piti selvitä ihan vaan pintaremontilla. Jos ei appi tee kaivantoja niin saavat tehdä sit talolle mitä haluaa ja ihmetellä sit ku alkaa tulla näkyvää vaurioo.

Kuulostaa pelottavan tutulta. Mun vanhemmat asuu reilu 40 vuotta vanhassa rinnetalossa ja sellainen olo, että siellä olisi home- ja kosteusvaurioita, mut eivät ota asiaa kuuluviin korviinsa lainkaan.

Appi ei kuuntele yhtään mitä mies sanoo. Vähättelee vaan asiaa. Joten siksi minä otin härkää sarvista.
Kuntotarkastuksen tekijä sanoi että juuri nämä vanhat rinnetalot ovat nyt pulmia. Vaikka sata asiantuntijaa sanos apille samaa niin ei usko.

Kokemusta löytyy samankaltaisesta asiasta... Meillä ei onneksi oo sentään hometta, tai ei ainakaan oo vielä löytynyt. Mieheni vanhempien vanhassa talossa asutaan. Appivanhemmat eivät oo aikanaan uusineet tänne mitään, joten kaikki on nyt meillä laitettavana. Tulee todella kalliiksi! Oma moka tietty, kun tuli ostettua. Aika edullisesti tämä kuitenkin saatiin, mutta tänäpäivänä remontointi on sika kallista kuten tiedätte. Itteemme voidaan syyttää. Mutta, ei siitä sen enempää.

Ole sinä tiukkana asiassa, äläkä missään tapauksessa anna periksi! Miehes on tietenkin aika hankalassa välikädessä tuossa asiassa, varsinkin jos ovat aina olleet hyvissä väleissä vanhempiensa kanssa. Mutta onhan tuo nyt ihan päivänselvä juttu, että talo ei ole asiallisessa kunnossa. Entä jos teillä sairastutaan homeisen talon takia? Pakkohan miehesi on ajatella lapsiaan ja sinua tuossa asiassa. Terveyttä ei saa takaisin jos sen homehaittojen takia menettää. Elkää ikinä ostako sitä mörskää!

Alkuperäinen kirjoittaja Visitor:
Kokemusta löytyy samankaltaisesta asiasta... Meillä ei onneksi oo sentään hometta, tai ei ainakaan oo vielä löytynyt. Mieheni vanhempien vanhassa talossa asutaan. Appivanhemmat eivät oo aikanaan uusineet tänne mitään, joten kaikki on nyt meillä laitettavana. Tulee todella kalliiksi! Oma moka tietty, kun tuli ostettua. Aika edullisesti tämä kuitenkin saatiin, mutta tänäpäivänä remontointi on sika kallista kuten tiedätte. Itteemme voidaan syyttää. Mutta, ei siitä sen enempää.

Ole sinä tiukkana asiassa, äläkä missään tapauksessa anna periksi! Miehes on tietenkin aika hankalassa välikädessä tuossa asiassa, varsinkin jos ovat aina olleet hyvissä väleissä vanhempiensa kanssa. Mutta onhan tuo nyt ihan päivänselvä juttu, että talo ei ole asiallisessa kunnossa. Entä jos teillä sairastutaan homeisen talon takia? Pakkohan miehesi on ajatella lapsiaan ja sinua tuossa asiassa. Terveyttä ei saa takaisin jos sen homehaittojen takia menettää. Elkää ikinä ostako sitä mörskää!

Mies seisoo mun takana tässä tilanteessa. sanoi itse jos isänsä ei kustanna kaivuuta niin pitäköön talonsa silläkin uhalla että välit menee. Lasten terveys tärkein.

Hyvä juttu että miehesi on samalla puolella kanssasi, ei teillä sitten mitään hätää ole.

Hyvää jatkoa teille ja onnea talon kanssa, jäätte sitten siihen tai ette!

Yhteistyössä