Jatkettavaan sänkyyn nukahtaminen yhtä taistelua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermot
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermot

Vieras
Mikä nyt avuksi. Iltaisin luetaan iltasatu ja vanhempi lähtee pois huoneesta. Ei mene aikaakaan, kun lapsi kömpii pois sängystä ja huoneesta pois. Kannetaan takaisin ja sama toistuu vaan uudelleen ja uudelleen ja lapsi nauraa vaan päälle kuin olisi joku kiva leikki. Tässä alkaa hermot jo mennä. Olisiko mitään vinkkejä?

Lapsi viedään aina samalla tavalla rauhallisesti sänkyyn takaisin ja sanotaan aina tismalleen samat sanat esim. Nyt nukutaan. Sitten pois ja yhä uudelleen ja uudelleen. Kun ei jaaritella, selitellä muuta eikä toimita yhtään eri tavalla siitä tulee tylsää. Ilta illan jälkeen uudelleen sama niin kyllä luulisi kohta helpottavan :)

Kyllä se siitä ajan kanssa.
Meillä esikoista palautettiin parhaimmillaan n. 50 kertaa / ilta takaisin petiin.

Nyt kuopus käy suosiolla nukkumaan meidän sänkyyn tai sohvalle, koska esikoinen häiriintyy ravaamisesta eikä saa nukuttua.

Parikin viikkoa siinä voi kuulemma mennä, ellei kauemminkin.
Me ei oo edes yritetty, vaan istutaan suosiolla vieressä kunnes tyttö nukkuu.
Tosin samassa huoneessa nukkuu pikkusisko 1v4kk, joka valvoisi myös jos annettais isomman nukahtaa itsekseen ja hyppiä sen sata kertaa pois sängystä.

Alkuperäinen kirjoittaja hermot:
Kuinkohan monen illan jälkeen lapsi alkaisi uskomaan, ettei sängystä tulla enää pois?

Mitä isompi lapsi ja mitä useammin annat periksi sen useampi ilta. Kokeile, muuta et oikein voi, mä veikkaisin parhaimmillaan viikkoa jos menee kaikki tosi nappiin...:) Jaksamista! :)

Mekin päätettiin jo alkuunsa, että sitä ei tehdä, että viereen jäädään istumaan. Jotenkin vaan kyllä nyt koettelee meidän vanhempien hermoja kunnolla tuo pikkumies. Mutta pakko kai sitten vaan jatkaa samaan malliin.

Mekin päätettiin jo alkuunsa, että sitä ei tehdä, että viereen jäädään istumaan. Jotenkin vaan kyllä nyt koettelee meidän vanhempien hermoja kunnolla tuo pikkumies. Mutta pakko kai sitten vaan jatkaa samaan malliin.

mä tiedän tasan tarkkaan miten se kiristää hermoja, 3 lapsen kokemuksella
=) ton nelosen kanssa se on viel edes mut ei ihan vielä =)
ei kannata antaa periksi,jaksuja :hug:

Meillä istuttiin esikoisen kanssa sängyn vieressä niin kauan, että rauhoittui. Sitten pois. Eikä koskaan kyllä ole ollut mitään ongelmia asian kanssa, eli sängystään ei ole pois hyppinyt. Samalla tavoin meinataan toimia tämän piku kakosenkin kanssa, mutta luulen, että hän kyllä juoksuttaa meitä vielä oikein urakalla! Sen verran tahtoa ja huono nukkuja tuo tyttö on.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä istuttiin esikoisen kanssa sängyn vieressä niin kauan, että rauhoittui. Sitten pois. Eikä koskaan kyllä ole ollut mitään ongelmia asian kanssa, eli sängystään ei ole pois hyppinyt. Samalla tavoin meinataan toimia tämän piku kakosenkin kanssa, mutta luulen, että hän kyllä juoksuttaa meitä vielä oikein urakalla! Sen verran tahtoa ja huono nukkuja tuo tyttö on.

Mä haluan kyllä illalla tehdä muutakin kuin istua lapsen sängyn vieressä.

No, mulla menee siihen noin 5min max kun on rauhoittunut, isompi nukkuu jo tuossa ajassa ja pienempi on rauhoittunut, eli siis ei kähjää enää.. Ja mä hakuan tehdä illalla muutakin kuin juosta laittamassa muksua takaisin sänkyyn! Tapansa kullakin.

No, mulla menee siihen noin 5min max kun on rauhoittunut, isompi nukkuu jo tuossa ajassa ja pienempi on rauhoittunut, eli siis ei kähjää enää.. Ja mä hakuan tehdä illalla muutakin kuin juosta laittamassa muksua takaisin sänkyyn! Tapansa kullakin.

Niin no, meillä ei kyllä 5 minuutissa nukahdeta. Ja kunhan lapsi vaan nyt oppii sen, ettei sieltä sängystä mihinkään enää nousta, niin ei mun illat tulevaisuudessa mene siihen muksun sänkyyn takaisin laittamiseen. Mutta jos nyt aloittaisin sen sängyn vieressä istumisen, sitä se olisi sitten hamaan tulevaisuuteen asti.

Meil myös opetettu alusta asti nukahtaa itekseen, pomppii kyllä joinain iltoina useamminkin pois,mutta max 30min menee nykyään huonoimpina päivinä. Silloinkin vien vaan takas sänkyyn, enkä enää kolmannen kerran jälkeen puhu mitää / ota usein edes katsekontaktia. Kyllä se poitsu sit tajuaa taas että ei saa seuraa enää ja että pitää nukkua.

Niin no, meillä ei kyllä 5 minuutissa nukahdeta. Ja kunhan lapsi vaan nyt oppii sen, ettei sieltä sängystä mihinkään enää nousta, niin ei mun illat tulevaisuudessa mene siihen muksun sänkyyn takaisin laittamiseen. Mutta jos nyt aloittaisin sen sängyn vieressä istumisen, sitä se olisi sitten hamaan tulevaisuuteen asti.

Niin, no meillä siinä sängyn vieressä istuttiin ensin alkuun sen verran, että lapsi rauhoittui, eli 1v esikoisen anssa aikoinaan se oli max 5min, jonka jälkeen jäi sänkyyn nukahtamaan itse. Nyt poju on 3v eikä meillä tosiaan ole koskaan sängystä pois juoksettu ym, ja alusta asti samalla tavalla toimittu. Nykyään hänen vieressä ei tarvitse olla, jäänyt sänkyyn jo alle reilusti alle 2v vanhasta itse. Samassa huoneessa nukkuu toinen, jonka kanssa toimitaan samalla tavalla, eli istutaan vieressä kunnes rauhoittuu, se on sen 5minsaa, siinä ajassa esikoinen tosiaan on jo nukahtanut, koska on tottunut nukkumaan sängyssään ihan alusta asti! Joten en minäkään enää puolen vuoden päästä siinä sängyn vieressä istu enää edes sitä 5min, vaan kyllä se lapsi sinne sänkyyn jää nukahtamaan itse.

Mulla tavoite on opettaa lapset nukkumaan siellä sängyssä, ja tuo on meidän tapa! Eikä meillä siis siellä ole iltoja istuttu eikä kertaakaan ole sänkyyn pitänyt palautella. Kysyit apuja, minä annoin meidän tavan toimia. Jos ei kelpaa, niin eihän sitä tarvitse kokeilla!

Ja tosiaan, minä en jaksa rampata illan aikana palauttelemassa lasta sänkyyn, siinä vaiheessa se on jo minun omaa aikaa kun teillä viellä kirmataan sen pennun perässä! :) Että tosiaan, tapansa kullakin! :D

Ja tosiaan, minä en jaksa rampata illan aikana palauttelemassa lasta sänkyyn, siinä vaiheessa se on jo minun omaa aikaa kun teillä viellä kirmataan sen pennun perässä! :) Että tosiaan, tapansa kullakin! :D

Tässä on nyt kuitenkin se ero, että teidän lapset nukahtaa 5 minuutissa ja meidän ei. Jos teidänkään lapset ei 5 minuutissa nukahtaisi, olisi sen sun aikasi tuhlaantunut myös siellä sängyn vieressä istumisessa paljon pidempään ;)

Yhteistyössä