Jatketaan anopeista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana

Vieras
Anopeista kun on taas täällä puhuttu niin haluan kysyä teidän mielipidettä yhteen asiaan. Meillä on sellainen tilanne, että miehen äiti haluaa nähdä lapsiamme vain silloin kun minä en ole paikalla tai tulee meille kun on saanut mieheltäni kuulla että olen poissa. Jos satumme tapaamaan istuu hän mieheni läsnäollessa ihan hiljaa, ei siis sano mitään. Mutta kun mieheni menee esim. vessaan niin anoppi alkaa sanoa mitä minun tulee tehdä, esim. ristiäisissä käski antaa lapsen hänelle jotta menen siivoamaan vieraiden kuppeja pois pöydistä. Minusta tämä on loukkaavaa minua kohtaan. Mieheni on samaa mieltä kanssani ja on nyt asettanut äidilleen ehdoksi että jos tyyli ei muutu, ei ole meille tervetullut. Miltä tämä teistä kuulostaa, onko mieheni liian julma äitiään kohtaan? Minusta tämä on oikea ratkaisu koska en enää jaksa selän takana vehkeilyä.

Ei ole liian julma! Mie oisin sanonu vähemmän nätisti tommoselle akkelille. Jos ei koko paketti kelpaa niin
051.gif

No kuulosttahan toi oudolta...
Mutta jos ei kamalan kaukana asu, lähettäisin miehen kerran kuussa vähintäin viemään lapset anopille näytille, etteivät ihan vieraannu. Aikuisten ei tarvi tulla toimeen keskenään, mutta lapsille poitää antaa tilaisuus tutustua isovanhempiinsa. Lastenkaan ei tarvi tutustumisen jälkeen tykätä ihmisistä vasan siksi, että ne on sukua, mutta isovanhemmille pitää silti ainakin kuva lähettää kerranvuodessa. Tämä nyt oli vähän kärjistetty, mutta kumminkin, pitää antaa lapsille mahdollisuus tutustua kaikkiin isovanhempiin, jotta voivat itse päättää pitävätkö niistä. Mutta jos anoppi on pyllystä, ei sen kanssa tarvi ite velvollisuus seurustella, hoitakoot mies lasten kanssa sen puolen.

Kuulostaa kovin tutulta. Meillä appi tekee tuon saman anopin kanssa. Ehkä me ollaan jollain tavalla "voitolla" kun anopit eivät kestä nähdä meitä. heh... Meillä vaikeuksia tuottaa miehen isän väkivaltaisuus ja anopin mielenterveys (masentunut ja epäsosiaalinen). Mieheni ei juurikaan isän väkivaltaisuuden takia kotona käy, lapsia ei haluan sinne viedä lainkaan. Onkohan sinun anoppisi jollain tavalla tossun alla kun on tuollainen. Tulee vaan niin mieleen oma anoppini joka on apen tossun (ja myös nyrkin) alla.

Minusta kaikken tärkeintä on se, että omalla perheellä on hyvä olla. Jos joku perheestä kärsii, kärsivät siinä ohessa muutkin. Itse olen sitä mieltä, että jos joku ihminen aiheuttaa ongelmia niin annetaan sellaisen ihmisen olla. Pääasia on oman perheen hyvinvointi. Ikäväähän se on kun kyse on toisen vanhemmista, mutta kaikki eivät vaan tule keskenään toimeen ja se on hyväksyttävä. Minusta miehesi teki oikein (sulla on hyvä mies joka selvästi kunnioittaa sua) puolustaessaan sua.

Yhteistyössä