Jatkanko harjoittelua vai en....?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja J-t harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

J-t harmaana

Vieras
Mulla on vähän paskamainen tilanne tässä. Mulla on meneillään työharjoittelu, 4 viikkoa yhteensä ja viikon oon jo ollut. Joudun mennen tullen kävelemään tuonne työpaikalle noin vajaan kilsan yhteen suuntaan, koska ei oo pysäköintipaikkoja siinä lähellä, kaikki aina täynnä kun menen vasta 8.30.

Ootan kaksosia, menossa 18.viikko. Tuolla harjoittelupaikassa oon koko päivän jaloillani plus sitte nuo kävelyt aamulla ja päivällä. Nyt on sitte alkanu iltasin supistella, välillä aika ikävästikin ja tuosta jaloillaan olemisesta ja kävelystä se varmaankin johtuu. Nyt pitäis miettiä, että teenkö tuon harjoittelun nyt vaan loppuun, vai siirränkö sen myöhemmäksi, sitten ku vauvat ovat syntyneet, mahdollisesti ihan ensi kevääseen..... Mitäs te tekisitte?

Niin toki jos oikeasti alkaa kunnolla supistella, niin sittenhän ei ole kuin yksi vaihtoehto. Mutta jos nuo on vain harjoitussuppareita niin yrittäisin venyä sen kolme viikkoa vielä.

Etkö voisi sopia, että menet jo aiemmin, niin että saisit autolle paikan lähempää? Kyllä mäkin harjoittelun yrittäisin saada loppuun kun viikko jo takana, olisi sitten se edes alta pois kun palaat äippäloman jälkeen opiskelemaan...:-)

Mulla on matkaa sinne 11km yhteen suuntaan kotoa. Nyt meen autolla kaupunkiin ja jätän auton sinne, missä on tilaa, eli ihan keskustan ulkoreunalle. Kattelin jo sellasta pysäköintikorttiakin, mutta silläkin saa vain 2h pysäköidä keskustassa, ja siellä reunamilla sitte vasta rajattomasti.....

Alkuperäinen kirjoittaja entäpä;26395333:
Etkö voisi sopia, että menet jo aiemmin, niin että saisit autolle paikan lähempää? Kyllä mäkin harjoittelun yrittäisin saada loppuun kun viikko jo takana, olisi sitten se edes alta pois kun palaat äippäloman jälkeen opiskelemaan...:-)

Eipä tuonne aikein aiemmin voi mennä, muukin väki tulee vasta tuolloin ja paikka aukeaa sitte klo 9.

Jos kunto sallii, suorittaisin harjoittelun nyt. Kysyisin lääkäriltä mielipidettä, kävisin tarkistuttamassa kohdunsuun tilanteen (ts. onko supistukset harmittomia vai ei).

Kaksosia en oo odottanut koskaan, mutta rv 19-24 suoritin harjoittelun tässä raskaudessa (nostelin potilaita, yms) ja vaikka iltaisin supistelikin niin olen tyytyväinen että sain sen alta pois. Tosin mun kunto on ollut aika hyvä, vielä näin 39. raskausviikollakin pystyn tekemään reippaita monen kilsan kävelylenkkejä (ja vaikken pystyisi niin teen, koska lääkäri sanoi sen nopeuttavan vauvan syntymää :D).

Jos kunto sallii, suorittaisin harjoittelun nyt. Kysyisin lääkäriltä mielipidettä, kävisin tarkistuttamassa kohdunsuun tilanteen (ts. onko supistukset harmittomia vai ei).

Kaksosia en oo odottanut koskaan, mutta rv 19-24 suoritin harjoittelun tässä raskaudessa (nostelin potilaita, yms) ja vaikka iltaisin supistelikin niin olen tyytyväinen että sain sen alta pois. Tosin mun kunto on ollut aika hyvä, vielä näin 39. raskausviikollakin pystyn tekemään reippaita monen kilsan kävelylenkkejä (ja vaikken pystyisi niin teen, koska lääkäri sanoi sen nopeuttavan vauvan syntymää :D).

Mä mietin kanssa, että jos vaikka oisin huomenna pois ja koittasin saada aikaa neuvolalääkärille (meillä yleensä saa ihan samalle päivälle ku heti aamusta soittaa). Kysyn mielipidettä tästä supistelusta. Mulla on 3 raskautta takana ja tää on sillai uusi tilanne, että yhessäkään ei oo aiemmin ollut supistuksia ennen synnytystä...ei ees harjoitus-sellaisia. Siksi nyt vähän mietityttää.

Kaksosraskaus on aina riskiraskaus ja sen vuoksi ainakin soittaisin neuvolaan/lääkäriin/kävisin näytillä, kysyisin mielipidettä. Harjoittelun ehtii kuitenkin suorittaa koska vain myöhemminkin.

[QUOTE="Lissu";26395379]Pääsisitkö bussilla lähemmäksi sieltä omalta parkkipaikaltasi, tai jonkun työkaverin kyydillä?[/QUOTE]

Jos pääsis bussilla, ni menisin ilman muuta. Täältä meiltä kulkee tosi nihkeesti julkisia. Työkaverit tulee eri suunnalta.

Mä mietin kanssa, että jos vaikka oisin huomenna pois ja koittasin saada aikaa neuvolalääkärille (meillä yleensä saa ihan samalle päivälle ku heti aamusta soittaa). Kysyn mielipidettä tästä supistelusta. Mulla on 3 raskautta takana ja tää on sillai uusi tilanne, että yhessäkään ei oo aiemmin ollut supistuksia ennen synnytystä...ei ees harjoitus-sellaisia. Siksi nyt vähän mietityttää.
Kuulostaa hyvältä ajatukselta :)

Mullekin harjoitussupistukset on ihan uusi juttu; 2 ekassa raskaudessa ei ollut sellaisia. Voisin kuvitella, että jos raskaus on jo neljäs & kaksoset on tulossa, niin kaikenlaista kremppaa voi tulla, sellaista mitä ei ole aikaisemmin ollut. Toivottavasti ne on kuitenkin harmittomia supistuksia vaan.

Kuuntele kroppaasi. Ja kysy lääkäriltä.

Alkuperäinen kirjoittaja mitä jos;26395458:
Mitä jos menet jo aiemmin sinne paikan päälle että saat auton parkkiin? Odottelet siellä niin että muut tulee... :)

Onhan tuokin tietty yks vaihtoehto. Just kattelin muuten noita bussiaikatauluja ja tietty on vuoroja vähemmän ku on loma alkanut. Toisella oon tunnin ajoissa ja seuraavalla vuorolla sitte jo myöhästyn =)

[QUOTE="sondersson";26395445]Oletko sä kysynyt löytyisikö pysäköintipaikkaa erikoistilanteen takia?[/QUOTE]

Tuota en oo kysynyt. Siinä "omassa" pihassa on paikkoja vain 4. Eli siitä tuskin sitte saa millään järjestelyllä. Loput onki sitte kaupungin omia maksullisia paikkoja.... en tiiä mahtaako onnistua. Ellen sitte sais jotain tilapäistä "inva"lupaa tms.....

[QUOTE="Lissu";26395508]Entä jos menisit sillä myöhemmällä bussilla ja olisit vastaavasti vähän pidempään, suostuisiko työnanataja?[/QUOTE]

Tässä on taas sitte se ongelma, että tuo paikka menee kiinni kolmelta. Eli sen jälkeen on taas ihan turha siellä notkua.... Ompas tää nyt hankalaa.....

Uskon että liikunta eli se varsinainen kävely itseasiassa on oikein hyvästä, jaloillaan olemiseen voisit kysyä harjoittelupaikasta kenties hiukan joustoa, mitä he tekisivät jos heidän vakkarityötekijänsä olisi samassa tilanteessa?

[QUOTE="pop";26395557]Uskon että liikunta eli se varsinainen kävely itseasiassa on oikein hyvästä, jaloillaan olemiseen voisit kysyä harjoittelupaikasta kenties hiukan joustoa, mitä he tekisivät jos heidän vakkarityötekijänsä olisi samassa tilanteessa?[/QUOTE]

Niin.... tohon en osaa sanoa. Tää on sellainen muistisairaiden päivätoimintakeskus, jossa on koko päivän sitte erilaista toimintaa...jumppaa jne. Jos oisin tienny kaksosraskaudesta ku tuon paikan kysyin, ni en ois enää mennyt....Ei siis mitenkään kovin fyysistä ole, ei mitään nostoja tms. Mutta koko ajan kuitenki pitää jaloillaan olla, saatella ryhmäläisiä paikasta toiseen, sitte siivousta, ruuanlaittoa jne. Ja lepäämään ei oikein pääse, kun meitä on siellä vain 3 joista "pomo" toimistossa, ja me kaksi sitte teemme muut hommat. Hetkeksikään ei voi ryhmää jättää yksin.

Onhan tuokin tietty yks vaihtoehto. Just kattelin muuten noita bussiaikatauluja ja tietty on vuoroja vähemmän ku on loma alkanut. Toisella oon tunnin ajoissa ja seuraavalla vuorolla sitte jo myöhästyn =)

Voisit mennä tunnin ajoissa ja käyttää sen tunnin ajan jos sulla on vaikka joku harkkaan liittyvä tehtävä tms? Ja sitten ottaa tunnit vaikka vikana päivänä pois? Vi onko koko paikka avoinna 9-15? Kannattaa kysyä työpaikankin mielipidettä asiaan, niillä voi olla joku tuon tyylinen ratkaisu.

[QUOTE="minävain";26395623]Voisit mennä tunnin ajoissa ja käyttää sen tunnin ajan jos sulla on vaikka joku harkkaan liittyvä tehtävä tms? Ja sitten ottaa tunnit vaikka vikana päivänä pois? Vi onko koko paikka avoinna 9-15? Kannattaa kysyä työpaikankin mielipidettä asiaan, niillä voi olla joku tuon tyylinen ratkaisu.[/QUOTE]

Joo ryhmät on paikalla vaan 9-15 ja sinne työntekijät menee 8.30. Harjoitteluun liittyy tehtävä, mutta mulle on sitä varten "budjetoitu" sitte harjoittelun loputtua 2 viikkoa. Avaimia mulla ei ole, eli rappukäytävässä odotan nytkin jos oon vaikka 10min etuajassa.

Kyselin tuossa ukonki mielipidettä ja taidan huomenna mennä näytille neuvolaan. Mä annan siellä sitte jonku viisaan päättää mun puolestani, mitä tehdään =)

Yhteistyössä