Jarruputkien vaihto - kallista .................

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja peltilehmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

peltilehmä

Vieras
Auto parhaillaan Opelin korjaamolla ja kustannusarvio jarruputkien vaihdolle oli työt vähintään 600 euroa + osat eli yhteensä about tonni. Väittivät että korjauksessa menee koko päivä ...

Alan ihmiset, onko toi ihan ylihinnoiteltua ?

Nyt soittokierros käynnissä muihin korjaamoihin, mikähän olis käypä taksa ko. työlle ??

merkkikorjaamot on aina PALJON kalliimpia kuin pienemmät paikat. Pieniltä yksityisiltä korjaamoilta saa huokeampaan hintaan parempaa palvelua. Tämä on ainakin minun kokemukseni tästä asiasta.

Mies varmaan vaihtaiskin itse mutta meillä on tällä hetkellä iso olohuoneremppa menossa ja mies tekee kahtaa duunia eli yksinkertaisesti ei ole aikaa kun auto pitää saada nopeesti kuntoon. Eikä tuossa autokatoksessa taitaisi niitä edes pystyä vaihtamaan ... Paikallisista pikkukorjaamoista on jo kysytty mutta siellä on niin täyttä ettei mitään toivoa saada nopeesti autoa työn alle ...

Eli ei auta kun kaivaa kuvetta :(

Aikas iso momma ainakin on. Hinnoittelusta en tiedä, mutta oon ymmärtänyt, ettei auton korjaukset oo koskaan halpoja. Meillä onneks ukolla oma korjaamo.
Merkkiliikkeissä on merkkiliikkeiden hinnat työtunneille. Nykyään taitaa olla +-100€. Opelin putkia ei laiteta hetkessä, jos joutuu vaihtamaan useita putkia. Autossani oli takajarruputkessa vuoto ja tarkastelin lähemmin kaikki taakse menevät putket. Kypsää oli kaikissa putkissa ja letkut samaa soppaa. Ostin auton merkin ja mallin mukaan täydellisen putkisetin. Siinä oli kaikki putket, mutta ne taka-akselin kumiset paineletkut ostin motonetista. Putki sarja maksoi 100€ ja postituskulut 24€. Laitoin putket itse alustaan entisten tilalle. Vain yhden alustassa olevan pellin jouduin ottamaan irti, koska se oli takavaimentimen päällä suojana. Irti otetut putket olivat kaikki melkein puhki ruostuneita. Vuoden lopulla on katsastus ja putkien osalta ei ongelmia ole.

Aikas iso momma ainakin on. Hinnoittelusta en tiedä, mutta oon ymmärtänyt, ettei auton korjaukset oo koskaan halpoja. Meillä onneks ukolla oma korjaamo.
Avensis 1.6 vm. 2003 jarruputki sarja ~ 200€. VW-GOLF mk3. Vm. 1998 ~ 100€. Suurinpiirtein samanl. sarja. Pidemmät putket kiepillä ja lyhyet 1m. U- muodossa, jotkut suorina. Putkissa on valmiina kiinnitettävät päät.