järkyttävät kivut+vuoto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja superchick
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

superchick

Vieras
aloitin femoden e-pillerit toukokuussa ja nyt on siis meneillään ensimmäinen taukoviikko. menkat alkoivat maanantaina JÄRKYTTÄVIEN kipujen kera, en pysty liikkumaan ja syön yli 5tablettia 500mg särkylääkettä per päivä että pystyn joten kuten olemaan. lisäksi vuoto on kamalaa klimppien kera :( lääkäriin soitin ja kehottivat tekemään raskaustestin, näytti negaa. myös kaikkien tautien osalta olen testattu samalla kun sain pillerit.

mikä minulla voisi olla? tottakai menen lääkäriin mutta ajattelin jos jollain olisi samanlaisia kokemuksia?

Valitettavasti en osaa vastata kysymykseesi. Ajattelin kuitenkin kertoa sinulle, minkälaisia kokemuksia minulla on tuosta Femodenista. Elämäni ensimmäiset e-pillerit olivat juuri Femodenit. Useita vuosia söin niitä, kunnes lopulta meni hermot "sivuvaikutusten" kanssa. Turun yths:llä lääkäri sanoi minule, että Femodenista valitetaan paljon ja että ko. merkki tuntuu aiheuttavan "näppituntumalla" eniten esim. haluttomuutta. Ei kuulemma enää koskaan itse määrää sitä kenellekään.

Myöhemmin eri palstoilla olen huomannut, että Femodenista todellakin valitetaan paljon. Ei tietenkään voi yleistää... mutta vinkkinä, että jos merkki ei tunnu sopivan, vaihda reippaasti toiseen. Itse kituutin liian kauan, koska en tajunnut, kuinka suuria eroja niissä voi olla.

Aika rajua kipua kyllä, kun ei noin tuhti lääkeannoskaan auta. Oletko aiemmin kärsinyt kivuliaista kuukautisista? Oletko ennen syönyt pillereitä? Koita lämmittää alavatsaa/alaselkää laittamalla esim. vesipulloon kuumaa vettä. Minulla lämpö autaa kuukautuskipuihin. Itse käytän usein lämmitettävää "kauratyynyä", joka kai oikeastaan on tarkotettu hartioille.

Itse olen syönyt Femoden-pillereitä jo 8 vuotta, enkä koskaan ole nähnyt syytä vaihtaa niitä. Minulle määrättiin ne ensimmäisiksi pillereiksi, eikä tosiaan ole ollut mitään sivuvaikutuksia. Kuukautiskipuja ei pahemmin ole, vuotokin on mukavan niukkaa (verrattuna siihen, että ennen pilleretä vuodin kuin seula). En ole myöskään huomannut poikkeavia mielialanvaihteluja, pillereitä syön aina vähintään 2 laattaa putkeen, usein enemmänkin, koska haluan ottaa kuukautiset aina silloin kun itselleni sopii.

Kaikki e-pillerit eivät toki sovi kaikille, joten voit kokeilla vaihtoa, mutta ei niitä oireita oikein voi yleistääkään tiettyyn pillerimerkkiin. Pillerimerkistä riippuen niissä on eri määriä estrogeenia.

Ja tosiaan, kannattaa kokeilla tuota kauratyynyä. Ei sitä ole sen enempää tarkoitettu hartioille kuin minnekään muuallekaan. Itse käytän sitä selkäkipuihin, hartiasärkyyn, mutta myös kuukautisten aikana, vaikka alavatsani ei pahemmin kipuilekaan. Samoin kun virtsatietulehduksen aikana, jolloin siitä on oikeastikin hyötyä.

Huh!

Kamalan kuuloista...

Itsellä on Yasminit olleet käytössä 8 vuotta, eikä koskaan mitään sivuvaikutuksia, eikä kipuja taukoviikon aikana.
Tuota merkkiä en halua koskaan edes kokeilla, jos ottaa noin koville.

Yhteistyössä