Järkyttävää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei tukkaa, eipähän tarvi harjata
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei tukkaa, eipähän tarvi harjata

Vieras
onko muita jotka ovat kohta kaljuja?
vauva tasan 9kk. muutaman kuukauden on hiuksia sadellut päästä tupottain. aattelin et pian se hilliintyy mut hitot, senkun lisääntyy. tukkaa on noin viidesosa päässä siitä määrästä mitä oli kun pikkunen synty. oon järkyttynyt koska mul on aina ollu paksu ja vahva tukka. se on tuntunut osalta itseä, nyt lähes kaikki on varissut pois.. :/
kampaaja kauhisteli myös tänään kun pesi ja harjas näitä hiuksia (n.10kpl päässä jäljellä) ja ehdotti lääkärissä käyntiä.. pitäskö mennä lääkäriin..?
lopetin hetki sitten imetyksen. se ei näy vaikuttavan hiusten lähtöön, lähtee joka tapaukses paljon!! en haluis tulla kaljuks helvetti... mitä mä teen.. ei oo elämäni tärkein asia mut ei kalju nainen kyl kaunis ole.vähän pitäs ulkonäöstä miehen vuoksi välittää.
aloin viikko sit syömään jotain proteiinivalmistetta hiustenlähtöä estämään ja lady vitaa ja piimaxia... kaikkee mahdollista joka auttais. tarvitsenkohan vielä jonkin purkin lääkäriltä..??!!
kokemuksista olisin iloinen, ja missä vaiheessa teillä on kaljuuntuminen loppunut.. eikä nyt puhuta mistään pikku hiustenlähdöstä vaan suihkussa käydessä viemäri on tukossa hiuksista, kammatessa harjakin menee tukkoon ku hiuksia on nii hel***ti ja harmittaa edes laittaa tukkaa enää ku puolet jää kuitenki käteen pelkästä kattomisesta...

Täällä samanlaisia hiustenlähtöongelmia. Aina on harja täynnä hiuksia ja viemärinkansi myös. Ja joka paikasta löytyy mun pitkiä hiuksia, vaatteista, autosta ja usein vauvan kädestä menossa suuhun. Vauva nyt 5 kk ja imetän edelleen. Kuulemma imetyksen loputtua alkaa hiustenlähtö, joka johtuu siitä, että hiukset on siihen asti olleet lepotilassa, ts. niitä ei ole irronnut raskauden aikana yhtä paljon kuin normaalisti. En kyllä osaa neuvoa, että mikä auttais! Itsekin kuulisin mielelläni...

Ei ole imetys syynä tohon hiusten lähtöön vaan raskaus. Riippumatta imetyksestä niitä hiuksia rupeaa lähtemään siinä 5-7kk kohdalla ja se hiusten lähtö jatkuu jonkun aikaa. Sitten joidenkin kuukausien jälkeen rupeaa kasvamaan niitä uusia hiuksia. Johtuupi raskaushormoneista.

Muistakaa D-vitamiini!! Jos elimistö ei saa tarpeeksi D-vitamiinia, niin se alkaa ensimmäiseksi pihistelemääm hiusten, kynsien ja hampaitten hyvinvoinnista. Imetysaikana pitäisi ehdottomasti käyttää sekä d-, että c-vitamiinilisiä, sillä tarve on silloin moninkertainen. Suurin syy siihen, miksi imetysaikana tai ylipäätään synnytyksen jälkeen hiukset tippuu, on d-vitamiinin puute. E-vitamiini taasen ravitsee ihoa

Aivan sama juttu mullakin raskauksien jälkeen. Nyt löysin priorin nimisen tuotteen jonka teho mun mielestä on ollut parempi kuin aikaisemmin popsitut d-piimakalkkimössöjen. Menee muutama viikko että harvenemisen rupeaa huomaamaan.
Ja kaikki muutkin mitkä ravitsee päänahkaa tällain kotikonstein, liikunta että pääkin "kuumenee" (verenkiertoa päänahalle), sitten vaihdoin silikonishampoot luontaistuote liikkeen shampoihin.
Jos itestä tuntuu, kannattaa käydä lääkärissä ottamassa veri(-ja hormoni) arvot ja _vaatia_ tujumpaa lääkettä, kuin nuo luontaistuotteet!

olen sitä mieltä että noiden kaikkien "lääkkeiden ja troppien" toimivuus perustuu siihen että jossain vaiheessa ne hiukset lopulta kasvavat takaisin ja sitten mietitään että "kyllä se tosiaan auttoi se x-valmiste". Tuo hiusten lähtö vaivaa toisia enemmän ja syypäänä tosiaan ovat raskauden aiheuttamat hormonimuutokset mutta asiat palautuvat kyllä normaalitilaan ajan kanssa. Vai ootteko kuulleet vielä kenenkään jääneen kaljuksi :)

En haluaisi pelotella, mutta pelottelen kuitenkin. Sisareltani lähti ensimmäisen lapsen jäljiltä kaikki hiukset päästä. Todella kokonaisvaltainen pälvikalju. Kulmakarvat ja ripset jäi ja lopulta hiuksetkin kasvoivat takaisin (siihen meni useita vuosia ja peruukkiaikoja) ohuempana kylläkin.

Tilanne oli todella surullinen, kyllähän hiukset ovat naisen kruunu. Toivottavasti sinulle ei käy niin. Uskon, että tuo hiustenlähtö on paljon myös stressistä johtuvaa, nyt stressaat sitä, että hiukset lähtevät. Juo paljon vettä ja mene todellakin lääkäriin, ihan kunnon ihotautilääkärille, eikä mihinkään arvauskeskukseen juttelemaan asiasta. Ottavat verenkuvat ja katsovat ettei mitään suurempaa ole pielessä. Voimia sinulle!

voi oireilla siis noin rajusti.Mene ja tutkituta kilpirauhasarvot.
Kuuluukin lähteä jonkin verran kun raskausaikana ei naiselta lähde tukkaa.Mut kuulostaa hurjalta tuo jo.Mee lääkäriin ihmeessä.

Luultavasti normaalia, raskauden aikaisia juttuja, kuten tänne on jo kirjoitettukin. Voithan kävästä lääkärissäkin jos asia oikein vaivaa tai luulet sen olevan jotain muuta. Älä suotta ala mitään hömppää syömään, kasvavat ne takaisin kun "kerkiävät".

parturi ehdotti myös d-vitamiinia. tässä tilanteessa hermoromahduksen kynnyksellä olen avoin kaikille ehdotuksille ja vinkeille, ehkä jopa kävisin kolmesti päivässä jääaltaassa kahlaamassa jos joku sanois et se kuulemma auttaa!!
d-vitamiinia jo tilasin ja c-vitamiiniakin kamulta joka on töissä luontaistuotekaupas. se kantaa mulle selkä vääränä purkkia ja purnukkaa joita mä jatkuvasti tilailen. keittiö hukkuu pillereihin joita otetaan tota yhdesti päivässä, noita kaks ja noita muistaaseni viis...kun ensin etin irtohiusten seasta ne purnukat.
no joo, en oo kuukausiin syönyt mitään vitamiineja enkä jaksanut liikkua saati syödä terveellisesti ja mua stressaa paljon sekä tää että se kun rakas palleroni kitisee koko ajan... että ei kai oo ihmekkään jos elimistö kremppaa.
kilpparikokeet on otettu ja kilpirauhasissa ei ole mitään epätavallista. otatin hemoglobiinin kun oon saakelin väsynyt koko ajan, mut sekin oli hyvä. meinaan nukahdella pystyyn päivittäin, raskaustesti vaan oli nega että että en kyllä tiedä mikä mua vaivaa. Varmaan syöpä s..tana.
oli tarkotus varata arvauskeskuksesta aika huomenna, mut ehkä meen kuitenki yksityiselle mielummin ni ne vois tietää enemmän. maksaa vaan kauheesti...
vähän sellaisia raskausoireita on ollut mutta enpä vaan paksuna ole, sitä paitsi jos olisin eikö hiuksten pitäis taas alkaa viihtyä tuolla aivojen vieressä..?
Raskausaikana multa ei lähteny hiuksen hiusta, ihmettelin aina ku harjas että onpa hienoa ku ei tukkaa lähe yhtään!! No, itku pitkästä ilosta...
Kauheeta vuodatusta..lukee ken jaksaa... ja kiitos jo vastanneille.. parturi sano että kyllä se siitä... juupa juu se lohduttaa pirusti!! :)

Itse asiassa syynä NORMAALIIN hiustenlähtöön synnytyksen jälkeen ei ole oikeastaan kumpikaan raskaus tai imetys...

Vaan odotusaikana kasvuhormonia erittyy tuplaten, se vaikuttaa siten ettei normaalia hiustenlähtöä tapahdu. Kun sitten synnytyksen jälkeen kasvuhormonin määrä romahtaa kehossa, lähtee normaali määrä hiuksia/VRK + NE MITKÄ PITI LÄHTEÄ ODOTUSAIKANA...

Mutta näin siis normaalitapauksissa, jos sinua Ap huolestuttaa niin käy ihmeessä lääkärissä. Joskus voi olla joku muu epätasapainossa ja siksi hiuksia lähtee normaalia enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja hmmmmm:
Itse asiassa syynä NORMAALIIN hiustenlähtöön synnytyksen jälkeen ei ole oikeastaan kumpikaan raskaus tai imetys...

Vaan odotusaikana kasvuhormonia erittyy tuplaten, se vaikuttaa siten ettei normaalia hiustenlähtöä tapahdu. Kun sitten synnytyksen jälkeen kasvuhormonin määrä romahtaa kehossa, lähtee normaali määrä hiuksia/VRK + NE MITKÄ PITI LÄHTEÄ ODOTUSAIKANA...

Miten niin syynä ei ole raskaus kun nimenomaan nuo muutokset tulevat odotusaikana kuten itsekin kirjoitit?? En tosin tiedä onko kyse kasvuhormonista (luulen, että jostain muusta) vai mistä, mutta raskaudesta johtuvaa kuitenkin.

karvaa. Vauva on nyt 4 kk ja mun hiuksia riittää joka paikassa. Mutta vielä päässäkin toistaseks. Kun hiukset on pitkät, niitä lähtee sitten kilometrikaupalla. Kissallakin karvanlähtöaika. Saapa nähdä mitä jää...

Juuri oli julkaistu tutkimus missä todettiin myös stressin irroittavan hiuksia päästä... tarvitsee varmaankin ruveta meditoimaan noiden pillereiden lisäksi. Kilpirauhasarvot ok.

Täällä yksi lähes kokonaan kaljuuntunut :( ..tosin piniä pälvi kohtia on ollut jo murrosiästä lähtien mutta nyt vauvan syntymän jälkeen tilanne tosella kriittinen ja jouduin muutama kuukausi sitten hankkimaan peruukin. Muutama haiven on päässä ja tilanne todella ahdistava ( vauva nyt 11 kk) ..omaa peilikuvaansa pysty edes katsomaan ilman, että peruukki on päässä..ja itselläni oli myös todella todella paksut ja vahvat hiukset..eipä se taida sitä katsoa. Lääkäriltä sain todella vahvat kortisoonikuurit, joista ei ollut lainkaan apua. Onneksi nykyajan peuukit ovat todella aidon näköisiä eikä oikeasti kukaan ole huomannut, että mulla on peruukki. Tiedän, että todella pelottava kokemus mutta elämäähän tää vaan on, on vaan otettava se mikä tulee vastaan ja onneksi ei ole mikään henkeä uhkaava sairaus kyseessä. Toivottavasti vielä kasvavat takaisin :) ..voimia sinne :)

Tuttavalla lähti hiukset lähes kokonaan, kunnes pääsi mittauttamaan verikokeella ns. rautavarastot. Vähissä oli ja rautalääkkeillä asia korjaantui. Eikä sitten oo sama kuin hemoglobiini...

Mulla auttoi priorin, en kyllä ollut kalju mutta tukka ohentui selvästi ja nyt 1v 2kk synnytyksestä priorin kuurin jälkeen tukkani on paksumpi kuin koskaan ennen. (ei ollut mikään megapaksu ennestään, pikemminkin ohuenpuoleinen mutta nyt mielestäni ihan normaalipaksuinen) Hieman oli hintava tuote mutta kannatti!

Tuttu tunne tuo hiustenlähtö viime raskauden jälkeen (erityisesti imetysaikana lähti paaaaljon tukkaa). Mutta nyt olen toista kertaa raskaana, eikä hiukset VIELÄ putoile. MUTTA... kulmakarvat ovat katoamaan päin. Hassua, en kyllä niistäkään haluaisi luopua (muutenkin vaaleakarvaisena ja "vähäkulmakarvaisena"). Onko muilla kokemusta, että kulmakarvat lähtevät odotusaikana? Voiko tälle tehdä jotain? (muutakuin piirtää meikkikynällä uudet kulmat ;)

hei kaikki! kuulostaa tämä "minun tauti" olevan sittenkin suht yleistä (valitettavasti tietysti). Muutama kuukausi sitten lähti molemmista silmistä sentin vaot ripsiä, ja nyt näyttää että kulmakarvat lähtevät kanssa. Itse olin raskaana vuosi sitten, mutta voisiko näin vuoden päästä vielä oireilla tuolla tavalla? Lääkäri otti kilpirauhastestit, mutta niissä ei ollut mitään. Totesi vain ilman suurempia tutkimuksia että on pälvikalju :/ Oletteko saaneet kukaan minkäänlaista hormonihoitoa hiustenne/karvojenne lähtöön? Olisikohan sellaisesta mahdollisesti apua?

up...
Lueskelin vanhempia aloituksia ja tää omakin tuli vastaan. Edelliselle mulla ei ole mitään järkevää sanottavaa... :/
Oma tilanne on nyt se, että vauva on pian vuoden, ja olen siis syönyt noita luontaistuotteita, ja nyt alkaa pikku hiljaa helpottaa hiustenlähtö, lähtee toki edelleen, mut alkaa olla sellasta normaalimpaa. Hiukset on toki n.5kertaa ohuemmat kuin raskausaikana, mutta täytyy iloita että kaikki eivät lähteneet, ja nyt sitten vaan kasvatellaan takas niitä jotka päätti lähtee. Tosin olen saanut tässä välillä uuden ongelman.. naama on kuin pitsa! Ihania punaisia mollukoita kasvot täys, nyt hävetään sitten naamaa kun jokunen aika sitten vielä kaljuhkoa olemusta. Elämä on vasta ihanaa!!!
Taidan ostaa myös vielä tuota priorin valmistetta, kun olette sitä kehuneet... jos se kerta on noin hyvää :)

Alkuperäinen kirjoittaja PRIORIN!!!:
Mulla auttoi priorin, en kyllä ollut kalju mutta tukka ohentui selvästi ja nyt 1v 2kk synnytyksestä priorin kuurin jälkeen tukkani on paksumpi kuin koskaan ennen. (ei ollut mikään megapaksu ennestään, pikemminkin ohuenpuoleinen mutta nyt mielestäni ihan normaalipaksuinen) Hieman oli hintava tuote mutta kannatti!

Vai olisiko aika tehnyt tehtävänsä? Loppuuhan terveellä ihmisellä hiustenlähtö jossain vaiheessa ja uutta tulee tilalle. Harkinnassa myös tuo Priorin, mutta epäilen sen todellista tehoa. Mitä maksoi?

Yhteistyössä