Järkyttävä pömppömaha, miten sen saa pois?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nalle"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nalle"

Vieras
Synnytyksestä on jo kohta vuosi ja näytän edelleen siltä kuin olisin puolessavälissä raskautta! :/ Aamuisin maha on melko "littana", mutta heti kun juon kupillisen kahvia ja syön jotain aamupalaa, niin maha suurinpiirtein kaksinkertaistuu! Mitä voi tehdä sen poissaamiseksi?
näyttää ihan järkyttävältä, jos on joku tiukempi paita päällä... Ku muuten olen hoikka. Joku varmaan oikeesti luulee et oon taas raskaana :)
Apuja kiitos! :)

Mulla auttoi leivän, pastan ym. turhien hiilareiden poistaminen. Edes puuro ei sovi mun mahalle. Ja kaikki turhat sokerit poistin, jogurttina luonnonjogurtti marjojen kanssa yms. Lopeta leipominen, pullaa ei tarvitse kukaan. Syön paljon kasviksia ja kanaa, kalaa, kananmunia, joskus punaista lihaakin. Ja kaikista tehokkain vatsanmuokkaaja on ollut pilates. Vaikka välillä söisin huonomminkin, vatsa ei pääse enää turpoamaan samalla tavalla. Käyn tunneilla 3-4 kertaa viikossa ja tuloksia oli nähtävissä parissa kuukaudessa.

Juotko olutta tai siideriä?

Ja joskus herkuttelen, mutta harvoin nykyään. Suklaasta en luopuisi lopullisesti :)

eli siis minäkin kärsin pömpöttävästä vatsasta vaikka vatsalihastreeniä teen ja muutenkin urheilen ja sitten painoindeksikin on 19 eli ylipainoa ei ole mutta vatsa alkoi heti pömpöttää kun söin jotain, nyt olen jättänyt hiilarit pois ja on kyllä helpottanu oloa tosi paljon+maitoa en enää juo niin paljoa, kaippa minulla ei joku sitten vaan sula ja se aiheuttaa kipeä ja turvottavan vatsan. Maha saattoi ihan illallakin olla kipeä jopa kosketukselle.

Koska vatsalihakset ja vatsakalvot yms. ovat venyneet raskauden vuoksi, hiilihydraatit ja ylensyöminen saa vatsan pömpöksi. Kannattaa siis karpata, se auttaa. Kun vatsa pysyy litteänä pitkään, ne lihaksetkin ja kalvot hieman palautuu... itse siirryin hiilareihin takaisin, mut ei se vatsa enää ikinä pömpötä kuten aiemmin.

Kiitos paljon vastauksista! :) Tuo karppaaminen on ollut mielessä itselläkin jo pidempään, mutta sen aloittaminen vaan tuntuu niiin vaikeelta...

Älä ajattele että alat syödä jonkun tiukan ruokavalion mukaan, vaan vähennä pikkuhiljaa hiilareiden syöntiä aina kun keksit jonkun uuden ruuan entisen tilalle. Vaihdat vaikka aluksi ruualla perunat ja pastan kypsennettyihin vihanneksiin tai salaattiin, tai jätät aamupalalla leivän pois ja keksit tilalle jotain muuta :)

Mun mielestä sillä tavalla on helpompi korjata ruokailutottumuksia, tuntuu jotenkin niin työläällä kerrasta muuttaa ruokavalia niin, että suunnilleen joka aterialle jotuu miettimään uuden vaihtoehdon kun mikään vanha ei sellaisenaan kelpaa :D

Yhteistyössä