Järkyttävä paljastus! :O

Peikkopojan Kylkiluu

Aktiivinen jäsen
30.05.2007
6 776
0
36
Sateekaaren pää
Järkyttävää, siis todella. Joko minä olen umpityhmä kun automaattisesti oletan, että tavallisessa suolakeksissa olisi vähemmän kaloreita kuin Jaffa-keksissä. Mutta eipä asia olekaan näin jos katsoo Pirkan suolakeksipaketin sekä LUn Jaffa-keksipaketin kylkiä. En mä nyt kumpaakaan laihduttajan unelmina pitänyt mutta järkytys oli, että:

Pirkan suolakeksi: 100g sisältää 440 kcal / 1 kpl sisältää 79 kcal
LU Jaffa: 100g sisältää 380 kcal / 1 kpl sisältää 50 kcal

No ok, onhan nuo suolakeksit rasvaisia ja hötöä vehnää, mutta Jaffassa on marmeladia ja suklaata ja aika sokeriselta se hötöstä vehnästä tehty keksiosakin tuntuu. Ja tuo Jaffa keksi painaakin enemmän kuin yksi suolakeksi..

Tosiaan se Pirkan suolakeksi on pääpiirteittäin samanlaisen näköinen, kokoinen ja makuinen kuin TUCin keksi ja kyseessä perinteinen Jaffa eli se appelsiinimarmeladitäytteinen. Noh jos asia tosiaan näin on niin tiedänpähän itse kumman valitsen jatkossa.. :p

juu uso pois vaan, tosi se on. suolakeksit on aivan järkyttävän rasvasia!!!! moni ei tätä asiaa tuu ees tarkistaneeksi ko luulee automaattisesti että jos mie otan muutaman suolakeksin enkä tuota yhtä jaffakeksiä niin tullee vähemmän läskiä ;)

Kesällä opin, että eräs aika reilunkokoinen jäätelö sisälsi vähemmän kaloreita kuin domino keksi. Oikeastaan aika moni muukin asia sisältää vähemmän kaloreita kuin dominokeksi ja olen sittemmin jättänyt kyseisen herkun pois kokonaan.

Alkuperäinen kirjoittaja tundra:
Kesällä opin, että eräs aika reilunkokoinen jäätelö sisälsi vähemmän kaloreita kuin domino keksi. Oikeastaan aika moni muukin asia sisältää vähemmän kaloreita kuin dominokeksi ja olen sittemmin jättänyt kyseisen herkun pois kokonaan.

tiesikkö että dominostaki on tullunna vähemmän rasvaa sisältävä versio? :whistle:

Yhteistyössä