JÄRJETÖN raskaudenpelko-vaikka kapseli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maleficent
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Maleficent

Vieras
rauhoitelkaa nyt joku, kun alan herrantähren kuvitella jo olevani raskaana.. :O

minulle laitettiin Nexplanon-kapseli joulukuussa. jo ennen kapselin laittoa joulukuun menkat jäivät pois, syystä jota en tiedä. tein varalta testin vaikka minulla olikin voimakas varmuus siitä, etten ole raskaana. ja negaahan se näyttikin.

nyt kuitenkin olen alkanut kamalasti pelätä, että olen sittenkin raskaana!!!! negatiivisestä testistä ja kapselista huolimatta. .minulla on kuukautiskipuja (ilman niitä kuukautisia siis), kylkikipuja, pari viikkoa ollut kuumeinen olo niin että välillä vointi kohenee, olen älyttömän väsynyt, ruoka ei maistu paitsi tietyt (popcorni, paistetut munat, appelsiinimehu). nännejä aristaa, pari kertaa niistä on tullut nestettäkin. välillä alamaha tuntuu "roikkupussin" alla kumman kovalta, mutta enhän minä tiedä miltä sen tuntuu tuntua kun en yleensä ole siitä painellut! mitenkään pömpötä tuo maha ei, enkä ole lihonut vaan pikemminkin laihtunut (168cm/58 kg) . pisteenä ii:n päälle voimakas myllerrys, ns" haamupotkut" ,joita tuntuu varsinkin tietyssä kohtaa ylämahaa nukkumaan käydessä.

minulla on jo kaksi lasta, raskaudet sekä synnytykset olivat ongelmallisia eikä tässä muutenkaan miehen kanssa kolmatta himoita

rauhoitelkaa nyt joku, kun alan herrantähren kuvitella jo olevani raskaana.. :O

minulle laitettiin Nexplanon-kapseli joulukuussa. jo ennen kapselin laittoa joulukuun menkat jäivät pois, syystä jota en tiedä. tein varalta testin vaikka minulla olikin voimakas varmuus siitä, etten ole raskaana. ja negaahan se näyttikin.

nyt kuitenkin olen alkanut kamalasti pelätä, että olen sittenkin raskaana!!!! negatiivisestä testistä ja kapselista huolimatta. .minulla on kuukautiskipuja (ilman niitä kuukautisia siis), kylkikipuja, pari viikkoa ollut kuumeinen olo niin että välillä vointi kohenee, olen älyttömän väsynyt, ruoka ei maistu paitsi tietyt (popcorni, paistetut munat, appelsiinimehu). nännejä aristaa, pari kertaa niistä on tullut nestettäkin. välillä alamaha tuntuu "roikkupussin" alla kumman kovalta, mutta enhän minä tiedä miltä sen tuntuu tuntua kun en yleensä ole siitä painellut! mitenkään pömpötä tuo maha ei, enkä ole lihonut vaan pikemminkin laihtunut (168cm/58 kg) . pisteenä ii:n päälle voimakas myllerrys, ns" haamupotkut" ,joita tuntuu varsinkin tietyssä kohtaa ylämahaa nukkumaan käydessä.

minulla on jo kaksi lasta, raskaudet sekä synnytykset olivat ongelmallisia eikä tässä muutenkaan miehen kanssa kolmatta himoita

Mitenköhän sen raskauden sais testattua että saisit pelon pois...??

Eikä! Mulla on ollu sama kapseli nyt n2,5 vuotta ja jo viime keväänä (eli kapseli ollu alle 2v sillon) alko kk-kiertojen sekoilu. Kesällä kävin gynellä,kaikki muuten ok mut selitti jotain et "kaikilla kapselin hormoni ei aina riitä pitämään kiertoa säännöllisenä enää kolmannella vuodella".. Tästä kehittyi ihan älytön raskaudenpelko ja loppukesästä luulin olevani raskaana (väsymystä,pahoinvointia,turvotusta,nännit kipeenä jne..) ja tein useamman testinkin. Negaa näytti ja hiljalleen "oireet" hävis.. loppuvuodesta kierto oli aika säännöllinen,mutta nyt taas heittelee..

Mulla kanssa aivan sama tilanne, kapseli on ollut kohta vuoden ja aina vaan epäilen olevani raskaana.. Tottakai testiin olisi helppo vaan mennä, mutta jotenkin sitä ei saa millään aikaiseksi kun ajattelee että ei se raskaus voi olla mahdollista. Itsekin tiedän muutaman tapauksen minkä aikana on tullut raskaaksi..

mun käsittääkseni ongelma on, että ap epäilee olleensa raskaana JO joulukuussa. siinä tapauksessa raskauden pitäisi jo alkaa näkyä!!!!!! moni muukin asia voi väsyttää kuin tiineenä oleminen. onko sulta ap otettu hemppa, entä kilppariarvot? onko joku lääkitys?

Viimeksi muokattu:
Teeppäs se testi, niin sitten tiedät tilanteen. Ei kapseli tosiaankaan ole mikään varma keino raskauden ehkäisyyn, niin kuin ei mikään muukaan keino. Jos yhdynnässä on ollut, niin raskauden mahdollisuus on aina pidettävä mielessä.

Yhteistyössä