Japanilaisen Äidin tulo Suomeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Metsän Apina 014
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Metsän Apina 014

Vieras
Nyt sitten tarvitaan apua, koska minä en tiedä mitään lapsista.

Japanilainen ystäväni sitten paukaisi liput netistä ja tulee tänne kyläilemään. Itse puhun huonoa Japania, mutta juttu kuitenkin luistaa. Japanilaisella ystävällä on 9kk ikäinen tyttövauva. Hän käski ostaa muutaman purkin kaappiin. Hän siis tekee ekan ulkomaan "reissunsa" minun luokse. Itse olin hänen luona vierailulla pari vuotta sitten.

1. Syökö Suomalainen vauva samaa pöperöä kuin Japanilainen? Foodie sivulta näytin vauvan ruokia hintoineen. Ei kuulemma järkyttänyt ja osa jopa halvempia kuin Osakassa. Brändit on täällä muutenkin toiset kun siellä. Lupauduin auttamaan tässä asiassa ja kaupassa käymisessä

2. Olisikohan Jyväskylän alueella Japanilaisia äitejä tai kieltä osaavaa? Yhteyksiä voi ottaa, jos kieli taittuu tai puhut vähintään toisen tai kolmannen oppivuoden kurssitasolla Japania. Koska minulla on kuitenkin työ ja en voi apuna aina olla sitä 24h vuorkaudessa. Autoani kyllä uskallan lainata hänelle, koska Osaka isompi kuin Jyväskylä, mutta nyt on talvi. Kokemusta talviajosta ei ole.

Mikä vauvanruoka brändeistä on se parhain? Suosinko Suomalaista vai isojen tekijöiden ruokaa. Unohdetaan nyt kysymykset siitä miksi hän juuri nyt tulee eikä vuoden päästä yms.

Pallo on teillä. Keskustelu pysyköön avoimena ja vapaana. Kenties joku muu voi käyttää samaa juttua hyväksi jatkossa.

Lyhyt varoitusaika tuli muutenkin minulle... Toisaalta pitää tälle kylään tulevalle äidille keksiä myös ruokaa, koska Suomalaisista pöperöistä hänellä ei ole paljoa kokemusta. En tahdo järkyttää tarjoamalla liian eksoottisia ja mauttomia ruokia.

Huh, aikamoisen epämiellyttävä kokemus voi olla se pitkä lentomatka vauvan kanssa!!

Mä ostaisin ihan perus 9kk (vai onko ne 8kk) pilttipurkkeja, liha-kana-kasvis-riisi-peruna sekä muutamaa erilaista puuroa, jugurttia, hedelmäsosetta (sieltä samasta vauvanruokahyllystä). Saahan niitä sitte lisää, ei päivässä tarvitse kuin kaksi lämmintä ateriaa ja 3-4 puuro/välipalaa, kai se vauva perunaakin syö, banaania, suolatonta kotiruokaa, kaurapuuroa (johon vaikka sekoitat hedelmäsosetta).
Äidille perunaa ja jauheliha- ja kanakastiketta, salaattia, vihanneksia ja hedelmiä. Leipää ja erilaisia juustoja.
He ovat tottuneet erilaiseen riisiin mitä täältä saa, joten ehkä sitä ei kannata ostaa hirveästi, tai sitte jotain basmati- tm erikoisriisiä. Jos hän haluaa Suomeen niin varmaan hän haluaa täkäläisiä ruokia! En mää olis tykännyt jos olisin englannissa saanut eteeni maksalaatikkoa, kyllä munuaispiiras maistui siellä hyvin, vaik en Suomessa koskaan ole munuaista ruuaksi laittanut.

Kiitos vastauksista. Lisää saa kommentoida.

Japanilaista riisiä minulla löytyy jo kolmea sorttia. Hello Kitty riisinkeitin ja ties mitä. Eli ihan puskista ei järkytys tule hänelle. Muutenkin kaappi pursuaa ties mitä ruokaa Thaimaasta, Intiasta, Kiinasta ja Japanista.

Kaikki vaan tuli niin varoittamatta, että ensi viikolla olisi tarkoitus tulla. Noh. En minä asiasta pahastu. Ei se lento se kaikkein pahin vielä ole, mutta se auto kyyti Helsingistä Jyväskylään ja keskelle ei mitään.

Minä olen kuitenkin yrittänyt kysellä mitä kaikkea pitäisi olla. Tässä joutuu sitten leipomaan ja tekemään ties mitä pitkästä aikaa. Vauvalle on kuulemma hommattu Suomen olosuhteisiin sopivaa vaatetusta. Säätiedoite ei ole luvannut super pakkasia. Eli Hokkaidon opeilla selviää.

Olen vain hivenen stressaantunut kun tulee vieras kylään... Pitää tilata siivous alkuviikosta. Vaikka minun kämppä on jo tupatarkistettu Skypen avulla :-D

Tästä saisi lehteenkin jutun. Voin vain olettaa mitä kaikkea tästä muutamasta viikosta tulee...

Yhteistyössä