Jännä miten paljon neuvolantädit kirjoittaa "omiaan", omaan neuvolakorttiinsa, siis siihen,

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
oli tutustua lapsen ala-asteen eri rekistereihin merkittyjä tietoja meidän perhetilanteesta. Jotta kannattaa aika ajoin käydä vähän tutustumassa mitä kaikkea valtion laitokset kerää lapsestanne ja teistä perheenä. Itse haimme teksteihin muutokset, siltä osin kun ne oli loukkaavia ja vääriä.
:laugh: :laugh :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja paranoidi:
Saako ne kirjoittaa sinne tyyliin "lapsi hitaasti kehittynyt, flegmaattinen" mutta kotiin annettavaan korttiin "kehitys normaalia jne..". Siis salaako ne asioita?

Siis oikeastihan käytössä on kolme korttia. Eka on se mikä on vanhemmilla. Toinen on se neuvolan kappale, josta saa tarvittaessa asiakas jäljennöksen. Kolmas on sitten se, mitä ei muka ole olemassakaan, ja siihen kirjoitetaan sitten ne tärkeimmät ja salaisimmat jutut. Jos asiakas kysyy niin sitä kolmatta korttia ei muka ole olemassakaan.

Jos neuvolantädin huomiot käynnillä ovat että lapsi kasvaa ja kehittyy normaalisti ja on seurallinen, äiti on tosi uupuneen oloinen ja on juteltu kotiavun hakemisesta, ja että muut perheen lapset kärsivät yöhuudoista, niin positiivisethan noista vain siihen korttiin laitetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
oli tutustua lapsen ala-asteen eri rekistereihin merkittyjä tietoja meidän perhetilanteesta. Jotta kannattaa aika ajoin käydä vähän tutustumassa mitä kaikkea valtion laitokset kerää lapsestanne ja teistä perheenä. Itse haimme teksteihin muutokset, siltä osin kun ne oli loukkaavia ja vääriä.

Onhan tästä ollut mediassakin, että ihmiset eivät edes ymmärrä miten paljon esim. koululaitos kerää tietoja oppilaistaan.. Ja onko ne sitten oikeita tai vääriä, niin kukapa tietää jos ei niitä käy katsomassa..

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
No riippuu tädistä. Meil oli kerran sijainen ja se kirjoitti ihan mun korttiin, et "osittain korvikkeella" kun sanoin, et on se pari kertaa tuttelia saanut, kun mä en oo ollu kotona.

Tottahan se olikin :D.

Niinpä. :D

Niin olis voinu kirjoittaa että äiti on piittaamaton eikä imetä lastaan :attn:

Tässä varmaan tarkoitettiin että se kuulostaa siltä että lapsi saa useamminkin sitä korviketta kuin pari kertaa elämässään.
Mutta kaippa tämän palstan imetysfanaatikot pitävät sitäkin ihan perseestä jos lapsen suuhun on eksynyt jotain muuta kuin tissi. Esim puolukkamehua sammasta poistamaan.

Onhan tästä ollut mediassakin, että ihmiset eivät edes ymmärrä miten paljon esim. koululaitos kerää tietoja oppilaistaan.. Ja onko ne sitten oikeita tai vääriä, niin kukapa tietää jos ei niitä käy katsomassa..

sinä :laugh:

Yhteistyössä