Jaloissa ihan hiuksen ohuita viivoja, sinisiä ja purppuraisia, mitä ovat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiotoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kortisonivoidetta olen käyttänyt nyt 3 viikkoa, siitäköhän johtuu sitten? Ennenkin ollut tuollaisia, mutta nyt jotenkin enemmän. Eivät ole kipeitä tms, mutta ihmeellisen näköisiä vain. Toisesta jalasta leikattu suonikohjut, mutta näitä on toisessakin jalassa

Ihonalaisia verenpurkauksia? Siis jos ovat kortisonihoidettavalla alueella, saattaa pintanahka muuttua haperoksi, ja hiussuonet myös. Äijällä on kintut kuvailemasi oloiset ja lääkäri laittoi kortisonin syyksi suoraan.

Löysin tällaisen kuvan
kuva2.jpg

Äijällä aika tuon tyyppisessä kunnossa, joskaan eivät yhtä kirjavat kintut.

[QUOTE="ninnii";24147305]viuhkasuonia,mulla myös niitä samoin äidilläni.mulle kerrottu et perinnöllisiä.[/QUOTE]

Siis ilmeisesti couperosa-ihon tyyppinen juttu?

[QUOTE="Aapee";24147312]Joo no ei nyt ihan tuolta näytä jalat :) samantapaisia mutta vieläkin ohuempia[/QUOTE]

Niin äijälläkin. Ja myös käsivarsissa. Mutta onhan tuo kuva paljon näyttävämpi, kuin joku laimeampi väritys. ;)

[QUOTE="Aapee";24147335]Voiko tuo kortisonivoide aiheuttaa tuon, vaikken ole niihin kohtaan sitä edes laittanut? Ihan pienelle alueelle olen joutunut laittamaan. Bemetson-k merkkistä[/QUOTE]

Luulisin, että aika paljon joutuu sillä läträämään... ja kauan, ennen kuin tuollaisia tulee. Äijällä on ollut kohta vuoden tukeva kortisonilääkitys solusalpaajan kanssa päällä ja muutama kuukausi sitten alkoi toden teolla tulla tuollaista taidekuviointia kehoon.

Luutasuonia ne on nimeltään! Ja samoin poistellaan pistoshoidolla miten suonikohjutkin. Siinä ruotsin miljonäärivaimot ohjelmassahan se just noita pinnallisia pieniä suonia poisti.

Nyt kun tarkemmin katsoin auringonvalossa, niin mullahan on jaloissa ihan joka puolella noita purppuraisia viivoja. Ei niitä kyllä aiemmin ole näin paljon ollut. Mistä tuollaiset voi johtua? Voiko liittyä suonikohjuihin jotenkin

Minun käsittääkseni ne ovat pieniä, pinnallisissa suonissa olevia tukoksia, suonikohjuja, mutta saatan olla väärässäkin.

"Pinnallinen laskimotukkotulehdus... Hirudoid Forte"- pyörii päässäni. :saint:

Mulla on sellaisia niin jaloissa, käsissä, kasvoissa kuin hartioissakin. Itse kyllä luulen, että liittyvät jotenkin pienten suonien katkeamiseen. Hartihoihn sain niitä aikanaan kun aloin treenata salilla. Jalkoihin niitä tuli paljon lisää raskauden aikana. Käsivarsiin nyt kun olen paljon kanniskellut tuota mukulaa. Ja kasvoissa niillä kohdin joista on tullu puristeltua finnejä (huono iho) .
Tai sitten ne johtuu jostain ihan muusta. Ei ne mua sinänsä häiritse. Kunhan eivät vaarallisia ole?

Yhteistyössä