Jalkojenhoitajat hoi!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jalkojenhoitajaksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jalkojenhoitajaksi

Vieras
Olisko täällä kukaan ammatiltaan jalkojenhoitaja?
Haluaisin kuulla vähän kyseisestä alasta todellisuudessa. Viihdytkö? Onko mielenkiintoista? Ovatko kaikki yrittäjiä vai onko esim tk:ssa hyvin paikkoja? Millanen palkka? ym..........

Olen Lähihoitaja ja ala kiinnostaisi. Hoitovapaan jälkeen voisin opiskella ja päivätyö kiinnostaa.

Voiko opiskella missään Hesassa halvemmalla kuin yksityisellä kalliissa koulussa?

Kiitos jo etukäteen

Moi!

Mä oon sairaanhoitaja ja opiskelen parhaillaan Jalkojenhoidon ammattitutkintoa. Nimikkeellä jalkojenhoitaja ei enää valmistu hoitajia, vaan tuolla mitä minäkin opiskelen tai sitten AMK:sta jalkaterapeutteja.

Suurin osa työllistää itse itsensä, eli ovat siis yrittäjiä. Ala on mielenkiintoinen, ja olen näin opiskelujen aikana tyytyväinen alaan. Pääsee pois kolmivuorotyöstä... Aion perustaa oman yrityksen valmistuttuani.

Kiitos vastauksestasi!
Opiskeletko Hesassa? Yksityisessä koulussa? Paljon maksaa?
Mut jos meinaat perustaa yrityksen, niin eikös se ole aika iltapainotteista hommaa? Ihan niin ku parturi-kampaajillakin? Saako koulusta tarvittavat tiedot yrityksen perustamiselle vai pitääkö siihen käydä taas joku eri kurssi?

Opiskelen Keski-Suomessa, ihan kunnallisessa koulussa. Koulutuksen hinta on muistaakseni 350 e + 50 e tutkintomaksu. Opiskelu on monimuoto-opiskelua, joten lähipäiviä on vähän ja kotitehtäviä sen mukaisesti. Koulussa saa perustiedot, mutta omalle kontollekin jää paljon.

Yksi valinnainen tutkinnon osa on itsenäinen ammatinharjoittaminen, jossa tehdään liiketoimintasuunnitelma.

Omassa yrityksessä saat itse päättää työaikasi, esim. eläkeläisasiakkaita kyllä riittää. Yksityisenä ammatinharjoittajanakin voi tehdä myös laitoskäyntejä, jolloin senkin voi tehdä päiväsaikaan.

Itsekin olen yksinhuoltaja, joten en voi tehdä paljoa iltatöitä. Pitää yrittää saada asiakaskuntaa, joka voi tulla hoitoon päiväsaikaan!

Ok, kuulostaa fiksulta järjestelmältä. Täällä ei taida tollasta koulutusta olla, kalliita yksityisiä vaan.
En tullu ajatelleeks kuinka paljon yrittäjä voi työaikoihinsa vaikuttaa. En ole yksinhuoltaja, mutta mies tekee vuorotyötä ja ois lapsen kannalta parempi et edes toinen käy päivätöissä.
Onko sulla mitään noin-tietoa palkasta?

En ole edes ottanut selvää kunnallisen puolen palkoista, koska aion tehdä töitä toiminimellä. Ja yrittäjänä käteen jäävä raha on tietenkin sidonnainen tehtyyn työmäärään. Täällä päin yksityiset jalkojenhoitajat laskuttavat asiakkaalta n. 50 e hoidosta.

Se on hyvä tietää jo ennen koulutukseen hakeutumista, että oman yrityksen perustaminen tällä alalla vaatii aika paljon alkuinvestointeja. Tuolit, jalkaporat ja poranterät + muut tarvikkeet ovat todella kalliita.

Olipa kiva kun löysin täältä tälläsen keskustelun. Just katoin oman kaupungin koulutuksia ja näin tämän jalkojenhoitajan ammattitutkinnon. Missä paikoissa niitä töitä voi tehdä jos ei omaa firmaa halua pystyttää? Missä ootte harjoitellu yms. olis tosi kiva jos voisit kertoa hommasta niinpaljon kuin mahdollista. Oon ite sairaanhoitaja, mutta ollut pois omalta alalta jo monta vuotta eikä kolmivuorotyö nyt oikein onnistu. Sen takia aloin etsiä muita mahdollisuuksia

Jalkojenhoitaja nimekettä eivät saa kaytää kuin ne jotka ovat valmistuneet aikanaan sairaanhoito-oppilaitoksesta jalkojenhoitajakoulusta ja nämä ovat alv. vapaita samoin nykyään jalkaterapeutit. Jalkojenhoidon ammattitutkinnon suorittaneet eivät ole tutkinnosta valmistuttuaan terveydenhuollon ammattilaisia ja maksavat näin ollen alv.23%. Tästä koulutuksesta valmistuneiden nimike on jalkojenhoidon ammattitutkinnon suorittanut henkilö. Muuta nimikettä ei ole oikeus käyttää sillä tutkinnosta ei valmistuta mihinkään ammattiin.

Tuo on totta, että jalkojenhoitaja-nimikettä ei saa käyttää, koska se on nimikesuojattu. Mutta kyllä tästä tutkinnosta valmistuu jalkojenhoidon ammattihenkilöksi, joka on Jalkojenhoidon at. Tämä tutkinto vain ei ole Valviran rekistereissä, josta osaltaan johtuu tuo yllä mainittu velvollisuus kerätä ALV-maksu asiakkaalta.

Suurimmalla osalla on valmiiksi terveydenhuollon koulutus (lähi- tai sairaanhoitaja), ennen Jalkojenhoidon ammattitutkinnon koulutuksen alkamista.

Olipa kiva kun löysin täältä tälläsen keskustelun. Just katoin oman kaupungin koulutuksia ja näin tämän jalkojenhoitajan ammattitutkinnon. Missä paikoissa niitä töitä voi tehdä jos ei omaa firmaa halua pystyttää? Missä ootte harjoitellu yms. olis tosi kiva jos voisit kertoa hommasta niinpaljon kuin mahdollista. Oon ite sairaanhoitaja, mutta ollut pois omalta alalta jo monta vuotta eikä kolmivuorotyö nyt oikein onnistu. Sen takia aloin etsiä muita mahdollisuuksia

Mikä on sitten ammattinimikkeeltään henkilö, jolla on ihan toisen alan ylempi korkeakoulututkinto ja hän lähtee töiden ohessa opiskelemaan jalkojen hoitajaksi(at)? Millaista nimeä/nimikettä voi valmiatuttuaan käyttää. Asiallisia vastauksia asialliseen kysymykseen.(((( Toinen ala tarkoittaa sitä että se aiemmin opiskeltu tutkinto ei ole sosiaali- eikä terveysalan tutkinto vaan yliopistotutkinto(maisteri). Kysyn, koska en tiedä, enkä ole löytänyt vielä netistä vastausta.