Jalkojen pitkään kestänyt särky. Wtf..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jalkasärky
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jalkasärky

Vieras
Kaikkialta jo etsinyt vastausta mutta kukaan ei tunnu tietävän.
Olen siis 16vuotias (älkää kysykö mitä teen vauvapalstalla :D!) ja minua on jo pitkään vaivannut jalkojen särky. Yleensä nilkoissa tuntuva särky iltaisin säteilee inhottavasti myös sääreen. Tämä särky iskee yleensä silloin, kun olen kävellyt päivän aikana edes jonkin verran.
Toinen kipu on polvessa. Sellainen pistävä, joka askeleella polvilumpion välissä tuntuva kipu. Saattaa yhtäkkiä iskeä kesken kävelyn ja sitten vain katoaa.
Kolmas kipu on koko jalan kattava hermosärky, todella inhottava ja vain särkylääkkeellä parannettava. Tätä on harvemmin, ehkä parin viikon välein.
Näistä olen jo kärsinyt monta vuotta ja jopa lopettanut erään jalkoja rasittaneen harrastukseni. Äitini passitti minut lääkäriin muutama vuosi sitten ja kiireinen lääkäri lätkäsi terveet paperit kouraan.
Kävin viime vuonna kouluterveydenhoitajalla ja hänen selitys oli "eri pituiset jalat, menee ohi jos menee." ja passitti takaisin tunnille.

Vaikka kipu ei olekkaan jatkuvaa, eikä yhtäjaksoista. Se ei häiritse elämääni kun vain silloin, kun se on päällä. Silti tuntuu, että kivuttomat jalat, joiden takia ei tavitsisi lopettaa liikuntaa ei olisi liikaa vaadittu. Varsinkin, kun olisi vielä koko elämä edessä.

Siis, onko kellään samanlaisia kokemuksia taikka mitään vinkkiä mikä minua oikein vaivaa?

Kiitos avusta, te kaksplussalaiset!!

Skolioosi?
Selässä muuta vikaa?

Mene vaikka jollekkin kansanparantajalle, se voi "suoristaa" sun jalat samanpituisiksi.

Hermopinne jossain?

Keliakia? (hoitamattomana voi aiheuttaa julmettua jalkasärkyä)

Tulipas tehokas vastaus, kiitoksia =)
Selässä ei ole pitkään aikaan ollut vikaa ja mielestäni pari vuotta sitten mopokorttitarkistuksessa todettiin selkä ok:ksi. Joskus kaauan sitten ollessani luokkaretkellä nyrjäytin selkäni (tai mikä lie ollut, en käynyt lääkärissä sillä koulu ei suostunut korvaamaan yksityisellä käymistä ja tuohon aikaa asuimme ulkomailla eikä meitä oikeutettu terveyskeskuksen ilmaispalveluihin, koska olimme silti suomalaisia ja köyhiä :D) ja siitä sain vuosia kestävän selkäkivun. Nykyään se kipu on kadonnut ja pysynyt yli 5 vuotta poissa.
Jalkojen suoristaminen kansanparantajalla... ei kiitos :D
hermopinne... jotenkin vaikuttaa epätodennäköiseltä sillä kipu ei aina ole hermokipua.
Keliakia on testattu, sillä isälläni on moinen riesa ja ihan varmuuden vuoksi suljin sen pois.

Huh, koko sairauselämänkertani nettiin. Ei kovin viisasta...

Yhteistyössä