Jalkojen ja käsien kivut?

• Viestiketjun aloittaja Nina
  • Ensimmäinen viesti
Nina
Minulla on ollut aika ajoin, varsinkin käsissä, vihlontaa ja kipuilua. Varsinkin jos nostan jotain (ei tarvitse olla edes mitään painavaa), ranteissa vihlaisee. Nyt on ollut viikon verran nivelissä ja sormissakin vihlontaa ja kipua.

Jaloissa, varsinkin jalkaterissä on vihlomista ja kipua. Välillä kipu tuntuu enemmän liikkuessa, välillä särkee jalkateriä levossakin.

Mistähän tämä voisi kieliä? Onko kenelläkään ollut samankaltaisia oireita?

Mulla on vasemmassa kädessä, lähinnä ranteen ja kämmenselän alueella kipuilua ja vihlontaa, jos nostan jotain tai vaikka puristan käden nyrkkiin.
Myös voimattomuus liittyy tuohon.
Eipä ole tullut lääkärissä käytyä, ehkä pitäs...en siis tiedä mistä johtuu :whistle:

e
Itsellä joskus ranteet ja nilkat / koko käsivarret ja sääret kipuilee kylmän johdosta. Eli jos ovat päässeet kylmettymään ulkona, niin kipu voi tuntua vielä päivän pari. Tai jos on yöllä ollut viileetä eikä pitkähihaista yöpaitaa tms. niin ranteet voi sattua seuraavana päivänä, levossakin siis.

En tiedä mikä juttu on, olisko samaa kuin sulla Nina?

Nina
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mulla on vasemmassa kädessä, lähinnä ranteen ja kämmenselän alueella kipuilua ja vihlontaa, jos nostan jotain tai vaikka puristan käden nyrkkiin.
Myös voimattomuus liittyy tuohon.
Eipä ole tullut lääkärissä käytyä, ehkä pitäs...en siis tiedä mistä johtuu :whistle:
Kuulostaa tosi tutulta... Voimattomuutta ilmenee mullakin käsissä. Nyt on vain nämä jalkojenkin kivut alkanut hämmentää :( Toissapäivänä kävin lumihangessa pyörimässä saunasta ja illalla kädet ja jalat oli tosi kipeät ja särky kovaa. Että ei ainakaan ollut kylmästä apua :)
Lääkäriä olen itsekin miettinyt, kerran juttelin asiasta lääkärin kanssa ja hän sanoi sen johtuvan raskaushormooneista, silloin vauva oli 6kk. Nyt tämä vaiva on tosiaan tullut takaisin, kahden uuden raskauden jälkeen. Ja kuopuskin on jo 2v, joten tuntuisi, että raskaushormoonitkin olisi jo poistuneet :D!

Nina
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Itsellä joskus ranteet ja nilkat / koko käsivarret ja sääret kipuilee kylmän johdosta. Eli jos ovat päässeet kylmettymään ulkona, niin kipu voi tuntua vielä päivän pari. Tai jos on yöllä ollut viileetä eikä pitkähihaista yöpaitaa tms. niin ranteet voi sattua seuraavana päivänä, levossakin siis.

En tiedä mikä juttu on, olisko samaa kuin sulla Nina?
Hassua, kun juuri kirjoitin tuosta kylmästä ja luin sitten sinun viestisi :D! Eli kylmä saattaakin tosiaan olla vain pahentava tekijä! Minä olen kyllä tosi vilukissa :) Töissä on ollut nyt kolmisen viikkoa todella kylmä, en ymmärrä mikä siellä maksaa, kun toimistoa ei saada lämpimäksi :( Lämpötila on n.18 astetta ja ilmastointi päällä.... Eli saattaa olla silläkin kovasti vaikutusta tähän omaan tilanteeseeni...

Nina
Alkuperäinen kirjoittaja mai:
Minulla tuollainen kipuilu oli psykosomaattista, kuului rankkaan elämäntilanteeseen. Nyt ei ole pitkään aikaan ollut enään.
Miten rankkaa elämäsi oikein silloin oli? Itselläni myös nyt hektinen ja raskas vaihe elämässä (lapset pieniä, ura noususuunnassa, kaikilla paljon harrastuksia....) Olen siis onnellinen kyllä, mutta välillä tuntuu, että verisuoni katkeaa päässä, kun suorittamista on niin pirusti...:/

Alkuperäinen kirjoittaja Nina:
Alkuperäinen kirjoittaja mai:
Minulla tuollainen kipuilu oli psykosomaattista, kuului rankkaan elämäntilanteeseen. Nyt ei ole pitkään aikaan ollut enään.
Miten rankkaa elämäsi oikein silloin oli? Itselläni myös nyt hektinen ja raskas vaihe elämässä (lapset pieniä, ura noususuunnassa, kaikilla paljon harrastuksia....) Olen siis onnellinen kyllä, mutta välillä tuntuu, että verisuoni katkeaa päässä, kun suorittamista on niin pirusti...:/
Nostelen tätä, jos vielä huomaat!
Mulla on myös todalla hektinen vaihe menossa, voisko tosiaan johtua sellaisesta? :eek: :eek:
Ja tuosta edellisestä synnytyksestäkin "vain" vajaa 10kk...

Alkuperäinen kirjoittaja Mahoton mirri:
Mulla tuollainen kipuilu kuuluu ahdistuneisuushäiriöön eli psyykeperäistä.
Minä en vaan ymmärrä miten tollaset voi liittyä toisiinsa...mut kai ne sitte voi =)

Mulla tuo kipu on ihan koko ajan, tai ei levossa tunnu, mut heti jos kädellä jotain tekee :/

Yhteistyössä