Jälkivuoto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sektion
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sektion

Vieras
Heippa!

Kertoisitteko sektiolla synnyttäneet kauanko teillä on kestänyt verinen jälkivuoto ja onko se ollut pitkäänkin ihan veristä / missä vaiheessa muuttui ruskeaksi / kirkkaaksi...? Kohta kaksi viikkoa sektiosta ja vuoto runsasta ja veristä.. Mietityttää että onko normaalia
Kiitos!

On se ihan normaalia. Voi olla vaikka päivän tauko, ja sitten holahtaa paljonkin veristä vuotoa. Kaikki on ok niin kauan kuin vuoto ei ole pahanhajuista, se olisi merkki tulehduksesta tms. Vuotoa saattaa esiintyä ainakin kolmisen viikkoa. Mulle on tehty kaksi sektiota ja olin itsekin vähän ymmälläni sen jälkivuodon kanssa kun se näytti jo loppuvan mutta sitten yhtäkkiä tuli takaisin ja tuntui jatkuvan runsaanakin. Kyllä se siitä sitten loppui.

3 ekaa päivää vuosin todella paljon mutta sitten laitoin jo tavallisen siteen.Kuitenkin kaikkiaan jonkunlainen vuoto kesti 6 vkoa,oli päiviä ettei tullut mitään ja taas alkoi mutta oli tosi niukkaa ja muuttui äkkiä ruskeaksi.Pelkkää pikkuhousun suojaa pidin muistaakseni reilu 2 vkoa sectiosta.Pitkältä ajalta tuntu 6 viikkoa mutta onnex vuoti vähän,sanoivat sairaalassa että section jälkeen vuotaa vähemmän kun alakautta saaneet mutta eiköhän ole tapaus kohtaista.

6 viikkoa mullakin kesti. Alussa käytin isoja vaippoja, suurimman osan ajasta kuitenkin pärjäsi ihan tavallisilla siteillä, lopussa pikkuhousunsuojalla. Muistaakseni se oli koko ajan ihan veristä eikä muuttunu ruskehtavaksi tai kirkkaaksi..

Mulle tehtiin sektio 1.7. täytyy sanoa että paraneminen edistyi tosi hyvin. Parin päivän päästä hoidin vauvaakin jo normaalisti. Mulla veristä vuotoa oli vain noin viikon verran ja sekin oli tosiaan hyvin vähäistä. Taitaa olla aika yksilöllistä kuitenkin. Vatsa on pitkään vielä puutunut ja tunnoton.

Yhteistyössä