jälkivuoto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Kuinka herkästi teillä muilla on jälkivuoto lisääntynyt, jos on harrastanut liikuntaa?

Olen tuossa selannut Googlea sen verran, että ilmeisesti ei ole ihmeellistä, että tämmöistä menkkojen oloista vuotoa on piisannut nyt hiukan yli kaksi viikkoa, mutta jossain varoitettiin silti rehkimästä, ennen kuin vuoto on kokonaan loppunut. Kävin eilen koiran kanssa lenkillä ja kitkin rehottamaan pääseen kukkamaan enkä mielestäni sen kummemmin rasittunut. Vuoto tosin lisääntyi näemmä heti. Ei mielestäni hälyttävän paljoa, mutta kumminkin silminnähden. Kuinka hipihiljaa tässä on oikein oltava?

Toinen kysymys ihan uteliaisuuden vuoksi, toivottavasti ei tarpeeseen. Joka paikassa käsketään ottamaan yhteyttä herraties minne, jos vuotoon ilmaantuu hyytymiä. Tietääkö kukaan miksi?

Totta kai se lisääntyy, jos enemmän on liikkeessä, mut ihan normaalia elämää saat silti elää ja jos hyvä olo on, nou hätä. :) Ei mitään tehoreeniä, mut ei tarttee sohvallakaan väkisin maata, jos muutakin jaksaisit tehdä.

Hyytymillä metsästetään kai sitä, onko kohtuun mahdollisesti jäänyt istukkaa tms. joka voisi aiheuttaa tulehdusta. Mut ei kaikki hyytymät ole pahasta. Mulla itsellä tuli jo laitoksella aika iso (semmonen joku 15 cm pitkä ) hyytymä ja kätilöt vaan sörkki sen läpi ja totesi, et jos ei ole mitään kiinteetä joukossa (siis on vain hyytynyttä verta) niin ei haittaa. Tuli sit pari pienempääkin myöhemmin, mut itse vaan katoin, et joo, verta vaan taas ja sanoin kätilöille, et semmoisia tuli eikä siinäkään sen enempää. Ja hyvin meni silti, ei ongelmia. :) ...tietty joskus se veri voi jäädä sinne sisälle ja aiheuttaa tulehdusta, mut mulla ne tuli sit vaan klönttinä ulos. Jotta kai niitä sitäkin varten tarkkaillaan. :)

Eli oletan, että niin kauan kuin en ole yhtään kipeä, kuumeinen tai ala lemuta kummalliselle, minun ei tarvitse alkaa kasvattaa harmaita hiuksia? Meinasin jo saada slaagin, kun ensimmäinen löytämäni artikkeli ilmoitti, että vuoto muuttuu kirkkaaksi viikossa. Ei puhettakaan, että voisi olla jotenkin muuten... Löysin sittemmin sentään muita kirjoituksia, joista kävi ilmi, että tämä VOI viedä kauemminkin ilman että on mitään hätää. Huh!

Ai että viikon vaan kestäis jälkivuoto? No ei tosiaankaan, kyllä se pidempään kesti (oisko ollu neljä-viis viikkoa) ja ihan normaalia oli. :)

Ja jos ei ole kipuja eikä mitään just hajuja tms. tokkopa on hätää. Neuvolassa tuossa vaiheessa käyt kuitenkin sen verran usein, et voithan aina siellä mainita, jos epäilyttää. :)

Yhteistyössä