Jälkivuoto haisee pahalle, mutta ei muita oireita...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "eräs"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"eräs"

Vieras
Täälä tuo neuvolatoiminta on niin peestä että sieltä ei saa mitään apua. Eka neuvolakäynti oli vauvan osalta kun hän oli 2vk. Kysyin terkkarilta siitä, että kun jälkivuoto haisee minusta tosi pahalle. Juuri sellaiselle happamalle silakalle. Suihkutan joka vessakäynnin jälkeen ja vaihdan siteen myös. Joten mistään sellasesta asia ei voi johtua. Terkkari ei ottanut asiaa kuuleviin korviinsa, koska mua ei satu alavatsaan eikä ole kuumetta. Mutta joka paikassa sanotaan, että pitäis tutkia jos vuoto haisee pahalta TAI alavatsakipuja TAI kuumetta.

Kohtu tuntuu näin 2,5 vkon jälkeenkin jotenkin löysältä. Tai tuntuu siltä, että tipahtaa ulos, jos esim. yskäisee. Ja haju ei yhtään laimene.

Mitähän tässä kannattais tehä? Seurailla vain tilannetta (niin kuin terkkari käski) vai mitä?? Voiko kohtutulehdus olla ilman kipuja tai kuumetta?

Sinuna menisin lääkäriin, mulla oli vain kans tuo haju- oire ja sain kaksi antibiootti kuuria päällekkäin. Pieniä vihlaisuja tuntui aina välillä alavatsalla. Kyllä sitä alkavana kohtutulehduksena hoidettiin.

Täällä pähkäilen samaa; mulla sektiosta 3vk, vuoto melkein loppunut, lähinnä sellaista pahalta haisevaa limaa enää ( joo ällöö )... Välillä vihlasee vatsaa, mut koskapa ei sektion jälkeen... Ei muita oireita. Tää jo toinen sektio, mut viimeks ei muistaakseni hajua näin ollut. Toisaalta nyt tää haju ollut mun mielest leikkauksesta asti. Voikohan olla pahakin juttu, jos ois tulehdusta, eikä hoideta...? Kun "turhaan" en haluais antibioottia popsia ja nyt jos tk lääkärille tästä kysymään, määrää kuitenkin vaikka varalta sen antibiootin..

Joo minäkään en haluais turhaan ab-kuuria syödä ku muutenkin poju vähän vatsavaivainen ja täysimetyksellä mennään. Muaki kiinnostais tietää, että onko mitään haittaa jos onkin kohtutulehdus ja jos sitä ei hoida ab-kuurilla?

Mullakin kyllä haisi jokseenkin pahalle, mutta ei ollut muita oireita. Nyt ei enään haise pahalle ja vuotokin loppunut lähes kokonaan, synnytyksestä 8,5 viikkoa.

Yhteistyössä