Jälkivuodon kesto ja määrä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huolissaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huolissaan"

Vieras
Mulla on synnytyksestä kulunut jo 6viikkoa ja 4päivää, vuodan vieläkin kuin seula :( Todella vetistä verta vaan valuu kokoaika, kipuja ei ole. Onko tämä normaalia? Jälkitarkastus vasta 2viikon päästä. Välillä vuoto on pitänyt taukoa päivän tai pari ja nyt taas olen vuotanut yli viikon runsaasti.
Onko muilla ollut mitään vastaavaa? :/

Jälkivuotosi voi kestää n. 6—8 viikkoa synnytyksen jälkeen verensekaisena. Vuoto
vähenee vähitellen muuttuen vaaleaksi. Jos jälkivuoto muuttuu verisemmäksi ja
runsautuu, tai jos se muuttuu pahanhajuiseksi, ota yhteys lääkäriin. Kyseessä voi
olla tulehdus. Älä käytä tamponeja jälkivuodon aikana. Kuukautiset voivat alkaa
imetyksen kestäessä aikaisintaan viiden viikon kuluttua synnytyksestä, tai ne voi-
vat pysyä poissa koko imetysajan

Eli mistä minä tiedän onko tää sitte tulehdusta, hajuja ja kipuja kun ei ole. Jospa uskallan katsoa loppuviikkoon, että väheneekö tämä vai ei. Hemmetti....

Mulla vuoto vaan kesti ja kesti ja soitin neuvolaa, siellä sanoivat että 10 viikkoakin on vielä normaalia. En olisi sinuna huolissaan jos ei kerran kipuja ole eikä hajua! Jos olisin sinä niin odottelisin kyllä sinne jälkitarkastukseen asti huoletta. Mutta jos asia askarruttaa niin kannattaa soitella.

09-10023, valtakunnallinen terveysneuvonta. Siellä vastaa puhelimeen sairaanhoitajat tai terveydenhoitajat. He osaavat sanoa tarvitseeko mennä lääkäriin vai ei.

Mulla on huomenna 6 viikkoa synnytyksestä ja jälkivuoto on loppunut yli viikko sitten. Tietysti me ihmiset ollaan erilaisia, mutta suosittelisin kuitenkin soittamaan ja kysymään onko RUNSAS vuoto ihan normaalia vielä noin kauan synnytyksestä.

Hei, minulla on synnytyksestä seitsemän viikkoa ja vuodan myöskin. Ja juuri tuollaista runsasta vetistä kirkasta verta ja välillä sitä oikein "holahtaa". Itselläni on jälkitarkastus 2.7 ja meinasin uskaltaa odottaa sinne asti, mutta nyt asia rupesi stressaamaan kun luin näitä. :( Ei minullakaan ole kipua tai mitään muutakaan.

Kai se on huomenna soitettava neuvolaan :( Tuonne terveysneuvontaa olen vähän kahen vaiheilla et soitanko vai en, mitä ne kuitenkaan siinä puhelimessa osaa sanoa? käskee kuitenki soittamaan neuvolaan!? Meillä kun jälkitarkastukset tekee eräs koulutettu neuvolatäti.
Vuodan taas kokoaika :(

[QUOTE="huolissaan";28646292]Kai se on huomenna soitettava neuvolaan :( Tuonne terveysneuvontaa olen vähän kahen vaiheilla et soitanko vai en, mitä ne kuitenkaan siinä puhelimessa osaa sanoa? käskee kuitenki soittamaan neuvolaan!? Meillä kun jälkitarkastukset tekee eräs koulutettu neuvolatäti.
Vuodan taas kokoaika :([/QUOTE]

Mä soitin samantapaisessa tilanteessa terveysneuvontaan, ja he kehottivat soittamaan oman synnärin vuodeosastolle. Sieltä sainkin asiantuntevan arvion siitä, mikä on normaalia ja missä vaiheessa on syytä lähteä lääkäriin tai synnärille ultrattavaksi.

Mulla jälkivuotoa kesti kahdeksan viikkoa. Välillä oli haaleaa ja niukkaa, välillä runsaampaa ja punaista. Pärjäsin ihan pikkuhousunsuojilla, mutta kun niitä joutui koko ajan käyttämään niin iski hiivatulehdus :(

Yhteistyössä