Jälkitarkastus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Abc"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Abc"

Vieras
Synnytyksen jälkeen tehtävä jälkitarkastus,onko se sama kuin kävisi gynekologilla? Siis että tarviiko esim. samana vuonna käydä erikseen gynekologilla vai riittääkö tuo gynekologiseksi tutkimukseksi?

Riippuu varmaan paikkakunnasta tekeekö sen gyne vai tk lääkäri. Esikoisen jälkitarkastuksen teki gyne, mutta kuopuksen tavallinen lääkäri. Paikkakunta oli vaihtunut välissä. Ekassa raskaudessa gynekologi teki jopa rakenneultran.

Emmäkäy
Muutenkaan gynekologilla vaan terkkarissa tarpeen mukaan.
Mut jos haluat käydä gynekologilla niin käy sitten yksityisellä gynellä siinä
Jälkitarkastuksessa, turhaahan sun sitte neuolaan on mennä.

Mä ratkaisin tämän ongelman niin, että kävin ihan omalla gynekologillani hoitamassa jälkitarkastusasian kuntoon ja samalla myös muut asiat. Jos on muutenkin hoitosuhde olemassa jo yhteen lääkäriin niin miksi ramppaisi toisella jolla ei välttämättä ole asiasta edes niin hyvää kokemusta? Eli siis erikoislääkäri vs. terveyskeskuslääkäri. Eikä tarvi olla toistuvasti muutenkaan jalat levällään lekurin kopeloitavana, harva nainen tosta nauttii. Mulla tähän asiaan kyllä vaikutti sekin, että en luota tippaakaan mun neuvolan lääkäreihin vaan aina hoidetaan lääkärit yksityisellä.

Yhteistyössä