Jalkasieni ja raskaus. Olen kysynyt neuvoa teratologisesta ja silti mietin uskallanko rasvaa laittaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "elissa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"elissa"

Vieras
Eli minulle tullut jalkasieni muutaman varpaan väliin. Olisi hoidettava ennen kuin iho menee kunnolla siitä rikki, ei tosiaankaan parane itsestään siis. Raskausviikkoja nyt tasan 9. Soitin teratologiseen mitä rasvaa uskallan laittaa. Sanoivat sieltä että ihan Lamisilia uskaltaa käyttää sen viikon verran. Rasva ei kuitenkaan juuri imeydy elimistöön ja alue on pieni johonka sitä laitetaan. Silti mietityttää että uskaltaako tuota käyttää. Kai sitä voi kuitenkin heidän neuvojaan uskoa?!?

Mä laitoin vaan bebantheeniä, se piti sitä kurissa. Kunnolla lääkitsin sen vasta, kun lopetin imetyksen.

Bepanthenia? Jotenkin tuntuu että se ei varmaan mun kohdalla toimisi, ts. jotenkin tuntuu että jos työnnän tuonne varvasväliin jotakin rasvaa, niin se vaan pahentaa asiaa. Siis jotakin muuta kun noita lääkerasvoja.

Millä hoidit sitten imetyksen jälkeen? Jollakin tablettilääkkeellä vai ihan rasvoilla?

Kokeile etikkajalkakylpyjä pari kertaa päivässä tai tarpeen mukaan, jos pelkästään kutina tarvitsee saada kuriin. :) Hapan luontaisesti auttaa, perustuu ihan siihen.

[QUOTE="peesaaja";29080844]-etikalla saatu kyllä ihan paranemaankin jos silsa vain iholla, eikä kynnessä. <unohtui äsken sanoa.[/QUOTE]

Hei kiitos etikkavinkistä!! pelkkää etikkaa... vai missä suhteessa veteen sekoitettuna?

pari rkl per jalkakylpy - tai aloita pienemmällin määrällä, ärsyttää hiukan ihoa. Yritä googlailla, en muista löytyykö jostain luontaisohjetta tuosta, hyvinkin mahdollista että löytyy...

ja se ei ehkä ihan ekana pnä ala tehoamaan, mutta jos muutaman kerran päivässä yrittää alussa, niin saisi vauhtia siihen alkuun.

http://www.vauva.fi/keskustelu/1200759/ketju/alati_uusiva_jalkasieni

tossa neuvottiin 50/50 etikkka ja vettä, ihotautilääkärin vinkin joku oli saanut, kommentti 26.

googlella tuli kyllä näköjään enemmänkin tuloksia.

Ole hyvä :)

ja suomi24 koitin laittaa linkkiä myös, mutta meni spämmifiltteriin. Siinä oli että laittoi pelkkää etikkaa. Lisäksi näin semmosen jossain, että ihan etikkapumpulituppoa yrittää pitää siellä jalassa muina aikoina, kylpyjä voi silti ottaa.

[QUOTE="elissa";29080759]Eli minulle tullut jalkasieni muutaman varpaan väliin. Olisi hoidettava ennen kuin iho menee kunnolla siitä rikki, ei tosiaankaan parane itsestään siis. Raskausviikkoja nyt tasan 9. Soitin teratologiseen mitä rasvaa uskallan laittaa. Sanoivat sieltä että ihan Lamisilia uskaltaa käyttää sen viikon verran. Rasva ei kuitenkaan juuri imeydy elimistöön ja alue on pieni johonka sitä laitetaan. Silti mietityttää että uskaltaako tuota käyttää. Kai sitä voi kuitenkin heidän neuvojaan uskoa?!?[/QUOTE]

Miksi ihmeessä et usko teratologisen vastausta? Luuletko että ne veikkailevat siellä jotekin enemmän mutu-tuntumalta kuin täällä palstalla.

Itse soitin juuri samasta asiasta raskausaikana ja todellakin noudatin heidän ohjeitaan. Mitään muita oireita ei ole vauvassa näkynyt kuin että juuri se varvas johon itselleni voidetta levitin, puuttuu molemmista jaloista.
No eikä puutu. Ihan terve on.

[QUOTE="Usko";29081142]Miksi ihmeessä et usko teratologisen vastausta? Luuletko että ne veikkailevat siellä jotekin enemmän mutu-tuntumalta kuin täällä palstalla.

Itse soitin juuri samasta asiasta raskausaikana ja todellakin noudatin heidän ohjeitaan. Mitään muita oireita ei ole vauvassa näkynyt kuin että juuri se varvas johon itselleni voidetta levitin, puuttuu molemmista jaloista.
No eikä puutu. Ihan terve on.[/QUOTE]

:D Ehkä hain näitä vaihtoehtokeinoja tähän. Mutta joo, ehkä ne vauvan varpaat jää vaikka lääkettä käyttäisin :D

[QUOTE="Usko";29081142]Miksi ihmeessä et usko teratologisen vastausta? Luuletko että ne veikkailevat siellä jotekin enemmän mutu-tuntumalta kuin täällä palstalla.

No eikä puutu. Ihan terve on.[/QUOTE]

Uusiko sulla raskauden aikana muuten tuo vaiva uudelleen? Mulla on ollut jo ennen tätä raskautta tätä vaivaa välillä sen 3 kertaakin vuodessa.... saa nähdä kuinka usein tästä saa kärsiä. :/

[QUOTE="aloittaja";29081172]Uusiko sulla raskauden aikana muuten tuo vaiva uudelleen? Mulla on ollut jo ennen tätä raskautta tätä vaivaa välillä sen 3 kertaakin vuodessa.... saa nähdä kuinka usein tästä saa kärsiä. :/[/QUOTE]

Mä oletan että mulla on kynnessä sieni joka leviää siihen ympärille joskus kun olosuhteet sallii. Mä en ole ehtinyt näissä lisääntymispuuhissani missään välissä vetää kunnon häätökuuria joten vaiva palaa muutaman kerran vuodessa, mutta vain pieneen ihoalueeseen ja menee parin päivän Lamisiloinnilla ohi.

[QUOTE="Usko";29081192]Mä oletan että mulla on kynnessä sieni joka leviää siihen ympärille joskus kun olosuhteet sallii. Mä en ole ehtinyt näissä lisääntymispuuhissani missään välissä vetää kunnon häätökuuria joten vaiva palaa muutaman kerran vuodessa, mutta vain pieneen ihoalueeseen ja menee parin päivän Lamisiloinnilla ohi.[/QUOTE]

Sama varmaan mulla kun sullakin :(

Täytyy tämän lisääntymisen ja imettämisen jälkeen sitten käydä lääkäriltä kysymässä kunnon kuurit josko tästä joskus pääsisi iäksi eroon :)

Koska en voi lähettä sinulle yksityisviestin vastaan tähän. Äitini on kokenut jalkahoitaja yli 40 vuotta ollut alalla ja ammattilainen vastaa tohon aiheeseen aina, että jalkahygienia ja puhtaus on tärkein. Jos siitä huoletii sientä ei tule. Tässä ohje:

1. Sukkia vaihdettava päivittäin ihan oikeasti sukat pestävä 60 asteessa ja valittava aina hyvät laadukkaat sukat jotka kestää 60 asteen pesun.
2. Kun käyt suihkussa on erittäin tärkeetä pyyhkeellä kuivata kunnolla varpaanvälit
3. Hyvän avun vaat Forever aloevera tuotteilla. Aloevera First suihketta suihkutettava nyt varpaanväleihin 2-3 kertää päivässä sekä Aloevera Propolis vodidetta.

Forever aloevera tuotteet on erittäin laadukkaita ja luonnon tuotteita.

Mikäli kiinostaa voit laittaa sähköpostia vikina@suomi24.fi

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä