Minä olen hoitanut sekä jalka- että kynsisienen Medica-nimisellä jalkojen desinfiointiaineella sekä otsonoidulla oliiviöljyvoiteella. Itse googlettelin asiaa ihan teholla pari päivää kun kauhukseni huomasi nuo jaloissani (olin tehnyt sen tyhmän virheen että en ollut jaksanut leikata pitkiä varpaankynsiä ja pitkät päivät kuumissa umpinaisissa kengissä sai sitten jalkasienen sekä sen menemään useamman kynnen alle) ja tilasin nuo molemmat kun halusin mahdollisimman varmasti eroon noista. (Suomessa siis Medicaa saa ihan apteekista, itse siis jouduin tilaamaan suomalaisesta apteekista tänne missä asun. Otsonoidun oliivivoiteen tilasin paikallisesta nettikaupasta, varmasti löytyy jostainpäin Eurooppaakin niin en viitsi turhaan linkata).
Kävi sitten vielä niin että että olin tietämättäni tullut raskaaksi juuri tuossa samaan aikaan niin olin kyllä ilonen siitä että en "sortunut" myrkkyihin, muuten kun että suihkutin hoidon alussa kyllä kaikki kengät apteekin jalkasienimyrkyllä, mitä en ehkä muuten olisi tehnyt, mutta ei kai se sieltä elimistöön niin imeytynyt.
Olen siis kokenut että noista kumpikin on toiminut loistavasti, lähinnä olen suihkuttanut Medicaa varpaiden väleihin ja hoitanut kynnet otsonoidulla oliiviöljyllä. Tuosta on nyt 4,5 kuukautta ja ihan pian on kynnet kasvaneet jo niin paljon että saan viimeisetkin vialliset osiot leikattua pois

Että se siitä "kynsisientä ei voi hoitaa" -uskomuksesta myös, jes.
(Tuo otsonoitu oliiviöljy on muuten ihan loistokamaa muutenkin, paranee haavat ym. tosi nopeesti. Haisee kyllä pahalta

)