Jalkasienen hoito imetysaikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Kävin muutaman kerran uimahallissa ilman tossuja, niin eiköhän heti iskenyt jalkasieni (=kutiseva ihorikkeymä varpaanväliin). Tiedän että vaiva on tosi yleinen ja jokainen tv:tä katsonut tietää, että hoito olisi Lamisil tms. , mutta kun mitään tuollaisia voiteita ei saa käyttää imetysaikana. En viitsisi imetystä lopettaa jalkasienen takia.... ;)

Onko kokemuksia, miten olette imetysaikana hoitaneet jalkasilsaa?

Meille neuvottiin näin lääkäriltä että lääkehoitoa tärkeämpää on päivittäinen (ilta) pesu ja huolellinen kuivaus ja ilman sukkia oleminen. En siis osaa tuohon imetysasiaan sen kummempaa sanoa, mutta teini-ikäisen lapsen sieni on helpottanut huomattavasti huolellisella hygienialla.

Mulla oli kans imetysaikana jalkasieni.
Apteekkari katso heidän tietokannasta tuosta Lamisilista, että sitä voi käyttää myös imetysaikana. Vaikka pakkausselosteessa luki jotain muuta.

Kiitos vastauksesta, mutta tarkoitatko todella, että lääkäri suositteli hoidoksi pelkää jalkojen pesua? Mahtaakohan se aivan riittää? Tuollainenhan voi hoitamattomana levitä myös kynsiin. Lisäksi, jos vaiva pitkittyy on melkoinen varominen perheessä, ettei se tarttuisi toisille.

Siveltimellä etikkaa jalkoihin iltaisin ja sieni nitistyy ajan kanssa. Sain sen kynsistäkin pois, kun kuuria vain jatkoi riittävän kauan ja kynsi kasvoi uudelleen koko matkalta.

Minä olen hoitanut sekä jalka- että kynsisienen Medica-nimisellä jalkojen desinfiointiaineella sekä otsonoidulla oliiviöljyvoiteella. Itse googlettelin asiaa ihan teholla pari päivää kun kauhukseni huomasi nuo jaloissani (olin tehnyt sen tyhmän virheen että en ollut jaksanut leikata pitkiä varpaankynsiä ja pitkät päivät kuumissa umpinaisissa kengissä sai sitten jalkasienen sekä sen menemään useamman kynnen alle) ja tilasin nuo molemmat kun halusin mahdollisimman varmasti eroon noista. (Suomessa siis Medicaa saa ihan apteekista, itse siis jouduin tilaamaan suomalaisesta apteekista tänne missä asun. Otsonoidun oliivivoiteen tilasin paikallisesta nettikaupasta, varmasti löytyy jostainpäin Eurooppaakin niin en viitsi turhaan linkata).
Kävi sitten vielä niin että että olin tietämättäni tullut raskaaksi juuri tuossa samaan aikaan niin olin kyllä ilonen siitä että en "sortunut" myrkkyihin, muuten kun että suihkutin hoidon alussa kyllä kaikki kengät apteekin jalkasienimyrkyllä, mitä en ehkä muuten olisi tehnyt, mutta ei kai se sieltä elimistöön niin imeytynyt.

Olen siis kokenut että noista kumpikin on toiminut loistavasti, lähinnä olen suihkuttanut Medicaa varpaiden väleihin ja hoitanut kynnet otsonoidulla oliiviöljyllä. Tuosta on nyt 4,5 kuukautta ja ihan pian on kynnet kasvaneet jo niin paljon että saan viimeisetkin vialliset osiot leikattua pois :) :) Että se siitä "kynsisientä ei voi hoitaa" -uskomuksesta myös, jes.

(Tuo otsonoitu oliiviöljy on muuten ihan loistokamaa muutenkin, paranee haavat ym. tosi nopeesti. Haisee kyllä pahalta (y))

(Kappas, tuotahan näyttääkin saavan Suomesta erittäin helposti, esim Ruohonjuuresta tai monista nettikaupoista... hyvä juttu...:) Itse en ollut tuotteesta kuullutkaan ennen tätä episodia)

Yhteistyössä