Jalkapöydän/varpaiden suonenveto? kellään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neytiri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Neytiri

Aktiivinen jäsen
Ja osaisko joku kertoo mistä se johtuu, miksi tulee jalkapöytään, ja millä helvetillä siitä pääsee eroon??

Kamala tunne, kestää noin 20 min, ja ei pysty kävelemään.
Useimmiten kramppaa ensin toinen ja sitten toinen.
Vastaan ei pysty laittamaan, sattuu vaan enemmän. Ja siis ilmenee myös varpaiden sojottomista eri suuntiin..: /

Mulla on jalkapöydässä aina silloin tällöin suonenveto, yleensä illalla sängyssä. Ei muuta, kun vaan hieron sitä käsin voimakkaasti. Magnesium ilmeisesti saattaa avittaa myös.

Itsekin olen kärsinyt tuosta samasta vaivasta. Välillä iski suonenveto jalkapöytään autoa ajaessani.
: (

Nyt ei ole pitkään aikaan vetänyt suonta, mutta olen jonkun verran syönyt pähkinöitä. En tiedä onko tästä ollut apua, mutta onneksi suonenveto on helpottanut.

Olen silti laittanut vastaan, vaikka hetken tekeekin tosi pahaa. Mielestäni helpottaa nopeammin näin.

Mulla ona aina raskaus aikana, jos en syö mazgnesiumia. On tosi tuskallinen vaiva. Mulla kyllä yleensä ilmaantuu öisin. Huomaa heti jos yhtenäkään iltana unohtaa ottaa magnesiumia purkista. Kokeileppa!

Suonenvetoa voi aijeuttaa nestevajaus,suolatasapainohäiriö tai hivenaineiden kuten magnesiumin ja kalkin puute.Kevyt hieronta tai venytys voivat auttaa krampin laukaisussa.Kylmähoito kanssa auttaa.
Magnesiumia saa täysjyväviljatuotteista.Pähkinät,palkokasvit ja vihreät kasvit sisältävät myös magnesiumia.
Magnesiumia tarvitaan 300 mg vähintään päivässä.

suonenvetoon bonorto sukka, ystäväni on jalkaterapeutti ja suositteli. Olen käyttänyt öisin, viikkoon ei ole ollut ainuttakaan kramppia(aikaisemmin 2krt öisin). Toivottavasti saan nukkua vastakin.

Minulla tulee suonenveto varpaisiin tai jalkaterään, jos jalat saavat kylmää. Talvella on oltava sukat jalassa välillä öisinkin. E-vitamiini ja/magnesium auttaa, jos lämpimät sukat eivät riitä.

[QUOTE="vieras";22879452]Maidosta, vihreistä vihanneksista, pähkinöistä ja leivästä. Mutta magnesiumin tarve elimistössä on erittäin pieni eikä siitä (yleensä) ole Suomessa puutetta.[/QUOTE]

Magnesiumin puutteesta kärsii noin kolmasosa naisista. Magnesium rauhoittaa, antaa unen ja poistaa kramppeja. Kaikkien kannattaisi sitä ottaa, myös miesten.

[QUOTE="vieras";22879452]Maidosta, vihreistä vihanneksista, pähkinöistä ja leivästä. Mutta magnesiumin tarve elimistössä on erittäin pieni eikä siitä (yleensä) ole Suomessa puutetta.

Magnesiumin puutteesta kärsii noin kolmasosa naisista. Magnesium rauhoittaa, antaa unen ja poistaa kramppeja. Kaikkien kannattaisi sitä ottaa, myös miesten.[/QUOTE]
minulle tulee suonenveto jalkoihin pähkinäsuklaan syömisestä.

Mä sipasen aloevera heattia,myös coolment on auttanut suonenvetoihin.Ihan hetkessä vaikka ois kuinka pahana ollu.

Minulla tulee jostain syystä oikean jalan jalkapohjaan nukkuessa. Villasukat auttaa ja magnesiumtabletteja popsin myös toisinaan. Jos pääsee iskemään loikin kiroillen yhdellä jalalla vessaan ja lasken ämpäriin kuumaa vettä ja jalka väkisin sinne, se yleensä auttaa. Minulla tosin tulee ko.vaiva pidemmän juoppoputken jälkeen että yksi lisäsyy yrittää rajoittaa...

Itsekin olen kärsinyt tuosta samasta vaivasta. Välillä iski suonenveto jalkapöytään autoa ajaessani.
: (Minulle pähkinät aiheuttaa suonenvetoa jalkoihin. Pähkinäsuklaa etenkin.Olen sen todennut useasti pähkinäsuklaan syönnin jälkeen

Nyt ei ole pitkään aikaan vetänyt suonta, mutta olen jonkun verran syönyt pähkinöitä. En tiedä onko tästä ollut apua, mutta onneksi suonenveto on helpottanut.

Olen silti laittanut vastaan, vaikka hetken tekeekin tosi pahaa. Mielestäni helpottaa nopeammin näin.

Kiitos kaikille jotka antoivat hyvia neuvoja suonenvetoon - magnesium -villasukat ja nestetasapainosta huolehtiminen seka venytys ja hieronta terveiseni etelan lammosta Riitta-Liisa