Jalkapohjien arkuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Purppura
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Purppura

Uusi jäsen
17.12.2004
27
0
1
Mistäkähän ihmeestä mahtaa johtua jalkapohjien arkuus?
Tämä oli mulla raskausaikana vaivana, varsinkin aamuisin oli jalkapohjat niin arkana että tuskin kärsi astua.
Enkä edes ollut turvoksissa. Neuvolassa ei oltu mokomasta kuultukaan, sanoivat vaan että vaihda kenkiä! Mutta kun ainoat joilla edes pystyin kävelemään oli eccon sandaalit :/
Ja vaiva poistui pikkuhiljaa lapsen synnyttyä mutta nyt on taas tätä ollut. Verensokeri on tietääkseni normaali.

Hei mul on samaa,ne on niinku kipeet sekä pohjasta et tosta jalkapöydältä....muakin kiinnostais et mikä ihme...
Mun äidillä tuota tekee keinotekoinen kuitu eli sukat.....Mulla ilmenee tuo hassusti esim herätessä....???!!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.01.2005 klo 21:12 Saapasjalkakisu kirjoitti:
Hei mul on samaa,ne on niinku kipeet sekä pohjasta et tosta jalkapöydältä....muakin kiinnostais et mikä ihme...
Mun äidillä tuota tekee keinotekoinen kuitu eli sukat.....Mulla ilmenee tuo hassusti esim herätessä....???!!!

Tämä on siis minun kirjoitus,en ollut kirjautuneena vaikka luulin :o

Kuulostaapa tutulta!!!

Itselläni jalkapohjat (erityisesti päkiät) ja jalkaterän ulkosyrjät kipeytyivät ensimmäisen kerran odotusaikana. Hyvä että sängystä noustessa liikkeelle pääsi...

Tyttö on nytt reilu 4kk, ja vaiva palasi n. 2kk sitten kun olin lopettanut imetyksen (kun maidon tulo yksinkertaisesti loppui).

Nyt on taas päkiät ja jalkaterän ulkosyrjät aina liikkeelle lähtiessä kipeät, ja vaivaavat siis pitkin päivää.... Kyselin minäkin neuvolassa, mutta eivät osanneet mitään sanoa. Reumakokeetkin on otettu, mutta niistä ei löytynyt mitään.

Nyt ostin terveyssandaalit - ans kattoo onko niistä apua...

Mukava tietää, että en ole ainoa ko. vaivasta kärsivä... Tuskinpa tämä mitään kovin vakavaa on...

Kysyin tuosta neuvolassa ja lääkäri sanoi että saattaa olla estrogeenitason vaihtelusta johtuva vaiva, mulla on lisäks aamuisin sormet aivan mielettömän kipeet.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2005 klo 21:18 ellinäiti kirjoitti:
Kysyin tuosta neuvolassa ja lääkäri sanoi että saattaa olla estrogeenitason vaihtelusta johtuva vaiva, mulla on lisäks aamuisin sormet aivan mielettömän kipeet.

Mullakin sillon tällön on...
Mitä tuo tarkottaa.....???Jos saa kysyy...?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.01.2005 klo 00:46 Saapasjalkakissa kirjoitti:
\

Ilmeisesti sitä että raskauden ja synnytyksen jälkeen hormonitaso heittelee ja varsinkin jos imettää, siitä johtuu jostakin syystä jalkojen ja käsien kipeytyminen. Ei osannut lääkäri oikein selittää niin että maallikko olis ymmärtäny, kuuluu kuitenkin asiaan joillakin :\|

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.01.2005 klo 11:19 ellinäiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.01.2005 klo 00:46 Saapasjalkakissa kirjoitti:
\

Ilmeisesti sitä että raskauden ja synnytyksen jälkeen hormonitaso heittelee ja varsinkin jos imettää, siitä johtuu jostakin syystä jalkojen ja käsien kipeytyminen. Ei osannut lääkäri oikein selittää niin että maallikko olis ymmärtäny, kuuluu kuitenkin asiaan joillakin :\|

AHAA...no nyt ymmärrän... :D

Mites kun mun äiti joka ei tasan oo raskaana saatikka imetä kertoi ihan samoista vaivoista,tosin hän itse epäili syyksi keinokuitusukkia(joista muuten itsekin huomaan,paleltuu jalka)...Kyllä tuo iho on kumma kun joka asiaan se reagoi.....

Eikös se estrogeenitaso vaihtele esim. vaihdevuosissa? Meillä nimittäin äiti puhui samoista vaivoista ja nyt itselläni on on imettäessä samat ongelmat :) Ne hormonit kun ovat syyllisiä niin moneen asiaan, tai meidän naisten on ainakin hyvä siihen vedota :laugh:

[quote title="25.01.2005 klo 10:47 kirppu75 kirjoitti"]

Nyt on taas päkiät ja jalkaterän ulkosyrjät aina liikkeelle lähtiessä kipeät, ja vaivaavat siis pitkin päivää.... Kyselin minäkin neuvolassa, mutta eivät osanneet mitään sanoa. Reumakokeetkin on otettu, mutta niistä ei löytynyt mitään.

Nyt ostin terveyssandaalit - ans kattoo onko niistä apua...

[/quote]

Onko terveyssandaaleista ollut apua? Minulla särki jalkapohjia raskausaikana ja nyt taas uudelleen kun poika on puoli vuotias. Olen ajatellut ostaa terveyskengät, mutta mietityttää onko niistä apua.

Tervehdys!

Dr. Brinkmanin sandaaleista on ollut ehkä jonkin verran apua. Ainakin sandaalit jalassa on helpompi kävellä, eikä kipu tunnu yhtä pahalta kuin ilman sandaaleita.

Olen tässä miettinyt, että voiskohan tuo kipuilu liittyä jotenkin jalkapöydän laskuun? Itse en mitään tolkutonta kilomäärää raskauden aikana kerännyt, mutta siitä huolimatta kengän numero kasvoi yhdellä (joka käsittääseni johtuu nimenomaan jalkapöydän laskeutumisesta)...

No, täytyy toivoa että tämä olisi ohimenevää!

Yhteistyössä