Jalka kipsissä, ei saa täysvarata jalalle, mutta äsken meinasin kaatua ja otin tukea kipsijalalle... onko haittaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestuin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestuin

Vieras
Kipsi jalassa nilkkamurtuman takia ollut jo 4 viikkoa. On osittaisvarauslupa eli 15kg. Äsken kävelin kepeillä ja jostain syystä meinasin kaatua, niin vaistomaisesti otin toisenkin jalan tueksi ja ehdin ehkä sekunnin ladata täyden painon jalalle, kunnes tunsin pistelevän kivun jalkapohjassa ja otin jalan pois maasta. Onko tuossa voinut sattua jotain murtumalle, niin ettei se paranekaan kunnolla? Vai eikö huolta? Nyt jalkaan sattuu hieman, normaalisti ei lainkaan.

No, kyllä sinua olis sattunut kauheasti, jos jotakin olisi tapahtunut jalalle. Seuraa tilannetta ja jos kipuja ilmaantuu/lisääntyy, niin ota yhteyttä lääkäriin.

No sitten kannattaa tosiaan soittaa lääkärille. Hän voi laittaa lähetteen uuteen kuvaukseen.

No jos kuvitellaan, että menen kuvaukseen ja sieltä löytyy jotain epänormaalia (kuten mitä se voisi olla...?) niin mitäs sitten? Mitä ne alkaa sille tekemään? Uudestaan leikkaamaanko, kun sinne on kuitenkin laitettu runsaasti rautaa tueksi...? Voi hitto, että pitikin mennä ottamaan tukea siitä... :(

[QUOTE="vieras";22523874]No, kyllä sinua olis sattunut kauheasti, jos jotakin olisi tapahtunut jalalle. Seuraa tilannetta ja jos kipuja ilmaantuu/lisääntyy, niin ota yhteyttä lääkäriin.[/QUOTE]

Ei siihen sillä hetkellä, kun astuin sattunut just yhtään, tuntui vaan sellainen pistely jalkapohjassa, mutta nilkkaan (missä murtuma on) ei sattunut yhtään. Nyt kun on muutamia tunteja mennyt (joo, sattui aamulla), niin ehkä nilkka on vähän kipeytynyt mutta ei mitenkään kauheasti.

Jaa, sinne on laitettu rautaakin, jolloin se ei murru uudestaan kovin helposti ja jos murtuu, niin sen kyllä tuntee. Soita vaikka sairaanhoitajalle ja kerro tapahtuneesta. Hän päättäköön, täytyykö lääkäriä tällä asialla vaivata.

Minulle kävi ihan samoin kesällä, titaania on minullakin nilkassa. Astuin hutiin ja varasin jalalle siinä vaiheessa, kun se ei vielä ollut sallittua. Sattui hetken aikaa. Minun on kyllä sanottava, että minulle tuli myöhemmin rasitusmurtuma nilkkaan, en usko että sillä on tekemistä tuon hutiaskeleen kanssa. Mutta nyt kyllä ottaisin yhteyttä lääkäriin vastaavassa tilanteessa.

Soitin leikanneelle lääkärille ja hän sanoi, että ei todennäköisesti ole käynyt mitään mutta mahdollisuus uudelle murtumalle ja nilkan asentovirheelle kuitenkin on. Käski seurata kipua ja käydä uusissa kuvissa, jos kipu jatkuu.

Minulle kävi ihan samoin kesällä, titaania on minullakin nilkassa. Astuin hutiin ja varasin jalalle siinä vaiheessa, kun se ei vielä ollut sallittua. Sattui hetken aikaa. Minun on kyllä sanottava, että minulle tuli myöhemmin rasitusmurtuma nilkkaan, en usko että sillä on tekemistä tuon hutiaskeleen kanssa. Mutta nyt kyllä ottaisin yhteyttä lääkäriin vastaavassa tilanteessa.

Missä tilanteessa tuo rasitusmurtuma tuli? Tuliko se siihen kohtaan missä entinen murtumakin oli?

Yhteistyössä