Jaksatteko laittaa "kunnon" ruokaa joka päivä?

Mä en. Meitä on vaan kaksi, enkä jaksa työpäivän jälkeen kokata mitään hankalaa. Vedetään usein pastaa, riisiä, valmismuusia ja sen kanssa nakkeja, lihapullia tms. Onneks poika saa päiväkodissa kunnun ruokaa...
 
Ennen syötiin valmista ja puolivalmista paljon. Nykyään perehdyn paljon eri ruokiin, valitsen helppoja jotka teen ite ilman lisäaineita tms jos mahdollista. Niin meillä on allergioita sen verran, että on pakkokin jaksaa laittaa kasviksia ja jättää pois ns helpot pastat tms.
 
1-2 lämmintä ateriaa teen, joskus oikaisen ja käytän puolivalmisteita.
jos lapset on koulussa , voimme miehen kanssa käydä ulkona syömässä ja teen kotona sitten yhden lämpimän ruuan jonka kaikki syömme yhdessä.


 
Alkuperäinen kirjoittaja Pähkinä-:
Jaksan. Tai eihän mun tartte joka päivä tehdä kun meitä on kaksi aikuista tekemässä. Syödään kyllä välillä muutakin (siis muulla kuin kotona).

Eikö pasta ja riisi sitten ole ruokaa?


Onhan ne ruokaa joo. Mutta tarkoitin, etten jaksa väsätä kastikkeita tms. Vihanneksista pojalle uppoaa vain kurkku ja porkkana. Hedelmiä se onneks syö mielellään.
Tiedän, että pitäis jaksaa laittaa monipuolisempaa ruokaa, mutta kaikkeen ei van pysty...
 
vieras
Minäkin inhoan ruoanlaittoa. Haluaisin, että minä ja mies tehtäis vuoropäivin, mutta nyt kun teen ite niin pitkää päivää niin mieskään ei halua tehdä joka päivä ruokaa. Joten meillä ei nykyään kukaan laita ruokaa kuin ihan satunnaisesti.
 
Meillä on joka päivä kotonalaitettua lämmintä ruokaa, viikonloppuna kahdesti.

13-v oli juuri havahtunut tietoisuuteen, että kaikissa perheissä ei laiteta. Poika oli tosi vakava, ja tuli kysymään, että eivätkö ne äidit ja isät oikeasti välitä lapsestaan kun jättävät perunat ja nakkisoosin keittämättä. Ja sitten totesi ymmärtävänsä nyt ne joidenkin koululaisten maanantaipäivien ruokavuoret koulussa.

piika-äiti
 
Kyllä meillä laitetaan jokapäivä ruokaa.
Mies yhtenä päivänä tuumaskin, että :aattele meillä laitetaan jokapäivä ihan oikeaa ruokaa! Minä vaan, että Nii-i :D (kaverit olivat puhuneet, että eivät olleet syönneet kunnon kotiruokaa pitkään aikaan ja tästäpä mies oli herännyt tajuamaan, että meillä Lumiina laittaa joka päivä kunnonruokaa ja oli hirmu tyytyväinen havannointiinsa... :LOL: )
 
Raskaus on vieny kaikki kokkaustaidot. Siis KAIKKI! En saa enää riisiäkää keitettyä, aina menee jotenki pipariks. Onneks viikolla saa ruokaa töissä, viikonloppusin nähdään joko näklää tai tilataan pitsa. Mut ei vielä oo lapsia, paitsi tää salamatkustaja, ni ei kai sillä niin väliä.
 
Yleensä kyllä laitan, mutta joskus lipsahtaa einesten (esim. maksalaatikko, hernekeitto, pinaattikeitto tai -letut) tai roskaruoan puolelle. Enkä suostu näistä satunnaisista poikkeuksista huonoa omaatuntoa kantamaan.

Ihan äkkiä mua ei saisi kokkaamaan kahta lämmintä ateriaapäivässä. Meillä aikuiset syö yhden lämpimän aterian päivässä; poika saa vapaapäivinä (siis kun ei ole hoidossa) edelliseltä päivältä jäänyttä ruokaa lounaaksi; kätevää ja taloudellista. Toki joskus tulee keitettyä riisiä tai pastaa esim. jonkun kastikkeen kaveriksi lounasaikaan.
 

Yhteistyössä