Jättisuuri 2v poika

  • Viestiketjun aloittaja emma
  • Ensimmäinen viesti
emma
Poika täyttää ens viikolla 2v3kk, eilen mittasin ja sain pituudeks 100cm.
Pari kk sitten neuvolassa pituutta oli 97cm. Kasvanut aina yläkäyrillä pituudessa ja painossa. Pituus meni viimeks +3käyrällä ja paino oli vihdoin tasaantunut 0 käyrälle, sekin aiemmin huidellut +2-3 käyrillä. Painoa on nyt n 16,5kg.
Nyt sit taas pituutta tullut parissa kuukaudessa 3cm lisää, tätä menoa pojast tulee 3mertinen.
1vuotiaana oli tutkimuksissa ripeän kasvun takia ja kaikki kokeet olivat ok.
Käskivät seurailla jatkossa kasvua ja ottaa tarvittaessa vaikka itse yhteyttä.

Onko muilla näin isokokoisia lapsia? Pitäsköhän ottaa uudestaan yhteyttä sairaalaan? Mä itse oon 172cm ja mies 182cm, eli ei mitään kovin pitkiä me vanhemmat.
 
Työäiti
Vanhempien pituus vaikuttaa toki, mutta ei mitenkään ehdottomasti. Pituuteen vaikuttavat myös muutkin asiat. Meillä on pitkät vanhemmat, mutta poika on ihan keskimääräisen pituinen vielä 2-vuotiaana. Meidän näkökulmasta tosiaan tumppi.

Eikös pääasia ole, että lapsi kasvaa tasaisesti omalla käyrällään. +3 käyrä ei minusta ole mitenkään vielä järjettömän iso. Mies on noin "+2käyräläinen" ja vain 188cm pitkä. Musta vasta lähemmäs pari metrinen mies on oikeasti pitkä :D
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hei ap, kertoisitko lapsesi mittoja esim. 3kk, 5kk, 1v ja 1,5v ikäisenä. Mua kiinnostaa, kun meidän poikavauvastamme näyttää tulevan aika iso köriläs. :)
3kk oli 67cm ja 8,4kg, 5kk72,1cm ja 10,6kg, 1v 85cm ja14,1kg ja 1,5v 88cm ja14,8kg.
 
mie
Meillä aika saman kokoinen poika. 2v neuvolassa mitat olivat 98cm ja 17,5kg. 3v nevolassa poika olikin sitten jo 107cm ja 20,5kg....
Ja me olemme mieheni kanssa ihan normaalipituisia: minä 164cm ja mieheni 177cm.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hei ap, kertoisitko lapsesi mittoja esim. 3kk, 5kk, 1v ja 1,5v ikäisenä. Mua kiinnostaa, kun meidän poikavauvastamme näyttää tulevan aika iso köriläs. :)
3kk oli 67cm ja 8,4kg, 5kk72,1cm ja 10,6kg, 1v 85cm ja14,1kg ja 1,5v 88cm ja14,8kg.
Kiitos vastauksesta. Taitaa toi meidän poitsu kasvaa aika samoilla käyrillä. Mä oon 175 ja mies 186.
 
edina
täällä myös hurjaa tahtia kasvava poika. 2v neukussa oli mitat 98cm ja 14,5 kg ja nyt 3v neukussa oli 108cm ja 17kg. aina kasvanut + käyrillä ja koskaan ei olla missään tutkimuksissa oltu kun kasvu on aina ollut nopeaa mutta tasaista
 

Yhteistyössä