Jätkä! ja muut vauvojen äidit :)

• Viestiketjun aloittaja tutteli
  • Ensimmäinen viesti
tutteli
Jätkä sun kanssa ollaan joissain ketjuissa sanasia vaihdeltu joskus, meillä on melkein päivälleen samanikäiset tytöt :)
Mitäs likalle kuuluu nyt? mitä on jo oppinut? meidän mimmi "keskustelee" jo kovasti, vastaa juttuihin. tomerasti "istuu" jo lantion päällä kun seison ja niska on pysyny itte jo hyvän aikaa. neiti vie kaiken suuhunsa mitä käsiin saa. miten teillä menee yöt? meillä vauva nukkuu kellon ympäri, on nukkunu jo kuukauden ilman yösyöttöjä.
tosta tuli mieleen, kun monesti olet sanonu että nyt vasta teillä imetys onnistui. mikä meni silloin aiemmin pieleen? mä olen vähän sairastellu ja lääkityksen takia piti jo lopettaa imetys :( mutta olen ajatellu voiskohan sitä aloittaa uudestaan kun kyllä mulla rinnat tihkuu maitoa kun puristan.

hei ja kaikki muutkin pienten vauvojen äidit, kommentoikaa samoja juttuja! mielelläni kuulisin vauvoistanne ja imetyksestä tai miksi ette imetä. ja saa kehua omaa vauvaa ja sen taitoja :D olla ylpeä. oli vauva sitten eka tai seitsemäs. äitiyden onni lienee aina yhtä ihanaa?

olkoon tämä hyväntuulinen ketju :)

Kippuravarvas
Meillä on 2kk ihanuus :heart: juttelee ja vaatii jo huomiota, käsiään lussuttaa ja päätä kannattaa. Tissiä syö, iltaisin tunnin välein, yöllä syö 1-4 kertaa.
Painoa pojalle oli tullut kuukaudessa vajaa 1300g ja pituutta melkein 4cm :D

Tyttö on kasvanut oikein hyvin, kannattelee päätä tosi pitkät tovit vatsallaankin maaten. Tarttuu molemmilla käsillä leluun ja vie kaiken suuhun, tietty. :D Ekoja hampaita odotellaan jo, ikenissä pullottaa ja kuolaa riittää.(sukuvikana aikaiset hampaat)
Istua törröttää ja punnaa kovasti itseään ylös jo, kääntyy joskus sängyllä mahalleen myös. Tyttö on nyt lopettanut seurustelun, hän ärisee. :xmas:

Aijuu, tyttö heräilee vielä 1-2 krt yössä syömään, mutta kun nukkuu meidän sängyssä niin ei ole niin väsyttävää kuitenkaan.

Minulla ei nuo aikaisemmat imetykset alkaneet toimimaan ihan silkasta tiedonpuutteesta. :/ Onneksi nyt olen saanut kovasti tukea jokapuolelta. :heart:

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Meillä on 2kk ihanuus :heart: juttelee ja vaatii jo huomiota, käsiään lussuttaa ja päätä kannattaa. Tissiä syö, iltaisin tunnin välein, yöllä syö 1-4 kertaa.
Painoa pojalle oli tullut kuukaudessa vajaa 1300g ja pituutta melkein 4cm :D
oho, sun tissistä tulee vissiin substralia :D mun mielestä meidän mimmi oli kasvanu paljon kun painoa oli tullu 900g kuukaudessa...

Ah kiitos:) Mulla eka vauva ja ihan tohkeissani voisin puhua siitä vaikka 24 tuntia.
Listaan tähän mun huomioita:
5vk: hymyjä, jalat tuettuna työntää itseään eteenpäin vatsallaan, ottaa pientä kontaktia ja hukkaa sen, ääntelee " äh äh ja muita alkeellisia ja heiluttaa käsiään ja jalkojaan vimmatusti kun "asiaa", ei itke yöllä vaan herättää äänteillä ja liikkumalla
6-7vk: pää pystyssä ja rinta ylhäällä n. 5min, juttelee ihmejutuja joita me koitetan nauhotella, nauraa äänettömästi, hymyilee tosi usein, vahvistunut, kääntää pään isää ja äitiä kohti jo sujuvasti, seurannut valo+äänilaulukirjaa katseellaan sitterissä kun testasin tänään ja nauroikin sille äänettömästi... mutta väsyneenä ei vielä tee sitä *testasi illalla uudelleen*.

Nyt odottelen ääninauruja että milloin tulee.. ja lisää "puhetta" :-D :heart:

Mulla on öisin lapsi mun ja miehen välissä.. joten helppo imettää. Alkuun koko asia hirvitti. Olin pedannu pinnasänkyyn äitiysboksin ja kaikki kivat lakanat sun muut.. Mutta yhtään yötä tai päivää ei ole ollut siellä.
Imetys toimii yöllä kunhan vähän asettelen itseäni vauvaa varten ja päällä on nykyään tukiraudattomat imetysliivit yölläkin.Törkeän suloinen toi vauva yön hämärässä kun ääntelee hiukka eri lailla kuin päiväaikaan. Mitä lie tarkoittaa se yö-ääntely.

Vauva ei kakkaa enää öisin. Näyttää sille että elimistössä voisi olla jo jokin "päivärytmi ehkä.

Imetyksestä vielä.. olipa vaikeaa aloittaa.. rinnat ruhjeilla ja itku silmässä viikon taistelin. Oli rankkaa joutua antamaan korviketta. Itkun paikka ehdottomasti. Nykyään meillä kotona NAN:a jota annamme kun vaikeassa paikassa imetyksen kannalta tms. Lapsen imetys ei ole häiriintynyt. Silti en ole koskaan ollut mikään lehmä. Maitoa tulee siis vain omiin tarpeisiin.
Käytin myös alkuun sairaalasta alkaen rintakumia.. josta luovuin neuvolan suosituksesta. Huippuarat rintani tottuivat imuun ja vauvan ja mun yhteistyö alkoi pelaamaan hyvin. Nännit eivät edes tarvi rasvaa enää.

Joskus myös pumppasin maitoa.. mutta se sai rinnat taas araksi. Lopetin sen.

Käytän koneella ollessani imetystyynyä. Koko tämän kirjoituksen ajan olen imettänyt :heart: :heart:

Pidän myös itse poikani ulkonäöstä .. Mä kun tykkään aikuisissakin vaaleista viikinkeistä :D ( vaikka mun mies noin tumma. se saakin olla poikkeus kun se on rakas ).

ap
ihana kuulla Äitiyslomalainen ja Jätkä!

Meillä tyttö nauraakin jo ääneen, tosi vallottavaa :) ja ihan hullusti liikkuu, taaksepäin. kun sen laittaa illalla omaan pinnikseen nukkumaan niin aamulla se löytyy peiton alta jalkopäästä niin että jalat roikkuu pinnojen välistä ulkona. ja ei suostu nukkumaan kuin mahallaan, ei ole koskaan nukkunu muuten. vaunuissa vaan kyljellään. kääntyä ei tuo mun mielestä vielä yritäkkään.
vierastaako teillä vauva jo? meillä likka on alottanut melkoset hätähuudot kun isi tuli reissutöistä ja mummo ja ukki toisena päivänä kylään. eivät olleet nähneet useampaan päivään. mitään muuta hätää ei tytöllä ollut. mun mielestä tosi aikasin vierastaa..?

Kyllä meilläkin vierastaa jo mummiakin, vaikka aika usein nähdään. Meillä tyttö nukkuu vain kyljellään, pitää oikein peitolla tönkätä, että pysyy oikeassa asennossa. Ääneen täälläkin nauretaan, varsinkin, kun isi hyppyyttää. :D

ap
huomenta, nostelen vielä aamuisille äideille!

mimmi vetää vielä hirsiä, kävi vasta klo 23 nukkumaan pienen vinkunan kanssa. veikkaan ettei nouse ennen yhtätoista. mukava tässä viettää omaa aikaa, sohvalla täkin alla läppäri sylissä. taidan laittaa aamupalaa ja syödä ihan rauhassa.

mitäs tänään vauvojen kanssa ohjelmassa? :)

natasja
neiti 3kk 3vko, nauranut ääneen useamman viikon,liikutti itseään ekan kerran useita viikkoja sitten(onnistuu kääntämään päänsä sinne missä jalat oli jos es.köllii meidän sängyllä.liikutaa itseään selällään työntäämällä jaloillaan),jutellut on monta viikkoa,ja kiljahtelee.kaikki menee suuhun.

-heräsi viime yönä 10kertaa :'( väsy painaa ku yöt on n iin rikkonaisia

Tänään ohjelmassa oli jo aamun nauru ja laululeikit ja mennään koiran 14 v synttäreille. Juu juu! Siis oikean koiran synttäreille. Koira on lähipiirini ainoa koira ja omistajalleen rakkain. Ostin kakun ja siihen päälle 14 kynttilää, kortin johon loruilin ja kirsikkaviina pullon josta otamme yhdet snapsit synttäreillä jotka tahtovat.
Juuri nyt harkitsen jos tekisin pitsan vielä lisäksi,,,

Alkuperäinen kirjoittaja natasja:
neiti 3kk 3vko, nauranut ääneen useamman viikon,liikutti itseään ekan kerran useita viikkoja sitten(onnistuu kääntämään päänsä sinne missä jalat oli jos es.köllii meidän sängyllä.liikutaa itseään selällään työntäämällä jaloillaan),jutellut on monta viikkoa,ja kiljahtelee.kaikki menee suuhun.

:( auh.. 10 krt! :headwall: huuh *myötätuntoa sun puolesta* Itse olisin kärtty kuin simpanssi tuollaisen jälkeen. *muistelee että pari yötä on jossakin vaiheessa valvottu ilman taukoa aamu kuuteen.. *

Mites meinaat tämän päivän tehdä?

meillä poika vajaa 3kk.
kamala sätkimään ja heilumaan ja tuhisemaan ja säpsähtelemään ja huojumaan ja.. kaikkea tätä 24h/vrk. oikeesti yöllä ei jaksa naurattaa kun kaveri tanssii säkkijärven polkkaa vieressä. miehen kans kilpaa työnnellään kaveria toisen kylkeen potkimaan :D

ap
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
meillä poika vajaa 3kk.
kamala sätkimään ja heilumaan ja tuhisemaan ja säpsähtelemään ja huojumaan ja.. kaikkea tätä 24h/vrk. oikeesti yöllä ei jaksa naurattaa kun kaveri tanssii säkkijärven polkkaa vieressä. miehen kans kilpaa työnnellään kaveria toisen kylkeen potkimaan :D
meillä kans tyttö alotti joskus 2kk jälkeen yhtäkkiä tuon säpsähtelyn. pääteltiin että aistit otti aimo harppauksen kehityksessä eteenpäin, kun unissaankin kuuli kaiken ja heilui. siihen asti oli nukkunu paikoillaan suunnilleen. paitsi se yöllinen mylläys pinniksessä, päästä toiseen, sitä mun mielestä tyttö on tehny aina.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja natasja:

voi juku. kyllä varmaan väsyttää. onko teillä kaikki yöt noin hajanaisia? *halaus* koita nukkua päivällä kun vauvakin nukkuu. syökö vauva noin monesti vai muuten herää?

Terveisiä 3kk neuvolasta. :wave: Kaikki ok, kasvu ikää vastaavaa. Paino on tasaantunut kun nyt en anna lainkaan lisämaitoa; 6925g ja pituus59,5.
Tuli eka rokotuskin, eikä tyttö edes inahtanut. :D :heart:

Tyttö naureskeli ja jutteli oikein kovasti terkkarille. :D

Kippuravarvas
Meillä olis vissiin poika nukkunut koko yön, mutta mä heräilin ja aina koitin tuputtaa tissiä :eek: :LOL: Toinen vaan nipisti tiukasti suuta kiinni kun äiti yritti pakko syöttää :snotty: Toisesta söi kun oltiin oltu nukkumassa 4 tuntia ja toisesta sitten 2h sen jälkeen...

Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Terveisiä 3kk neuvolasta. :wave: Kaikki ok, kasvu ikää vastaavaa. Paino on tasaantunut kun nyt en anna lainkaan lisämaitoa; 3925g ja pituus59,5.

Ei toi paino voi olla oikein? :eek:

Terveisiä 3kk neuvolasta. :wave: Kaikki ok, kasvu ikää vastaavaa. Paino on tasaantunut kun nyt en anna lainkaan lisämaitoa; 3925g ja pituus59,5.

Meillä oli myös eilen 3 kk neuvola, mutta tuo rokotus ei sujunut ihan samanlailla kuin teillä! :( Tyttö huusi kuin syötävä ja musta tuntu, että katsoo minua anelevasti, että miksi annoin satuttaa! :'(

Minkä kokoinen sinun tyttö oli syntyessä? Meidän tytöllä oli nyt painoa 5722g ja pituutta 62cm! :heart:

ap

oho, meidän likka on sentin pidempi ja painoi 6250g 3kk neuvolassa... eikä ole edes pulskimmasta päästä.

hoikka neiti jos toi lukema meni oikein?

vieras

Oikeestikko noin pieni? Meiän 3vko;n ikänen poika oli 5kg ja 57,5cm.

ap
ja kerronko kun meille annettiin, no tai siis tytölle se eka rokotus?

tyttö tuijotti tuikeasti vaan neuvolatätiä eikä sanonu mitään. ja mä itkin kuin niagara... :O jopa nolotti :D

tiesin jo etukäteen että noin käy. mä olen kauhea itku-iita. likka ei tainnu edes huomata että sitä tuikattiin.

Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ja kerronko kun meille annettiin, no tai siis tytölle se eka rokotus?

tyttö tuijotti tuikeasti vaan neuvolatätiä eikä sanonu mitään. ja mä itkin kuin niagara... :O jopa nolotti :D

tiesin jo etukäteen että noin käy. mä olen kauhea itku-iita. likka ei tainnu edes huomata että sitä tuikattiin.
:D :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:

Ei toi paino voi olla oikein? :eek:
Ei kun 6925. :LOL:

Yhteistyössä