Jätättekö tiskikoneen/pyykkikoneen laulamaan, kun menette ulos, kauppaan tms...?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Minä en jätä. Onnekseni. Tiskikone nimittäin viime viikolla sylki vettä lattialle ja rynnin laittamaan veden kiinni, koneen sammuksiin ja kiskoin koneen ulos tason alta ja kuivasin lattian. Onneksi vesi ei ehtinyt rakenteisiin, eikä kastellut keittiötä.

Jos se olis saanut laskea vettä lattialle valvomatta, niin meillä eois just nyt melko kusiset olot.

gggg
astianpesukonetta en koskaan jättäisi yksin "laulamaan" mutta pyykkikoneen jätän useinkin, koska sen on kosteassa tilassa...en tiedä sitten onko järkevää mutta huoltomieskin sanoi, kun tuli puheeksi, että yleensä pyykkikoneen voi hyvin jättää kun menee lapsen kanssa ulos, koska se tosiaan on vessassa eli meidän tapauksessa kylppärissä) ja vieressä on lattiakaivoja 2kpl niin suurin osa vedestä jota kone sylkisi menisi niistä kaivoista alas ja eteiseen on korkea kynnys joka estää veden tulon.

Mutta
astianpesukonetta en koskaan jättäisi yksin "laulamaan" mutta pyykkikoneen jätän useinkin, koska sen on kosteassa tilassa...en tiedä sitten onko järkevää mutta huoltomieskin sanoi, kun tuli puheeksi, että yleensä pyykkikoneen voi hyvin jättää kun menee lapsen kanssa ulos, koska se tosiaan on vessassa eli meidän tapauksessa kylppärissä) ja vieressä on lattiakaivoja 2kpl niin suurin osa vedestä jota kone sylkisi menisi niistä kaivoista alas ja eteiseen on korkea kynnys joka estää veden tulon.
jos se syttyy tuleen siinä ei paljon lattiakaivot auta:/ (enkä tarkoittanut millään pahalla)

Onhan se mahdollista että kone syttyy palamaan.... Varsinkin jos ajattelee pyykkikonetta tai kuivausrumpua, sähkökone oleilee koko elämänsä kosteassa tilassa??? vaatepölyä jne. Aikas helposti saattaa mennä oikoseen ja syttyä.

"never"
[QUOTE="vieras";22038171]Minä en jätä. Onnekseni. Tiskikone nimittäin viime viikolla sylki vettä lattialle ja rynnin laittamaan veden kiinni, koneen sammuksiin ja kiskoin koneen ulos tason alta ja kuivasin lattian. Onneksi vesi ei ehtinyt rakenteisiin, eikä kastellut keittiötä.

Jos se olis saanut laskea vettä lattialle valvomatta, niin meillä eois just nyt melko kusiset olot.[/QUOTE]

En. Kaveri on palomies ja on pitänyt palopuheet aiheesta, ihan turha tulipaloriski. Astianpesukoneesta on myös tullu vedet ulos, mut onneksi oltiin vieressä ni ei tullu vesivahinkoa.

Niin kiire ei oo, ettei pyykkiä/astioita vois pestä ilta/aamuaikaan, jolloin ollaan kotona.

"vieras"
Onhan se mahdollista että kone syttyy palamaan.... Varsinkin jos ajattelee pyykkikonetta tai kuivausrumpua, sähkökone oleilee koko elämänsä kosteassa tilassa??? vaatepölyä jne. Aikas helposti saattaa mennä oikoseen ja syttyä.
Just olin palokoulutuksessa ja kodinkonepalot on kuulemma yllättävän yleisiä ja hankalia. Jääkaapin tausta kannattaa imuroida säännöllisesti. Kun se syttyy, pitää jääkaappi saada pois paikaltaan, mikäli sinne aikoo päästä vaikka nestesammuttimella.

Ehkä kuitenki on parasta vaan pelastautua ja sulkea ovet.

En jätä mitään sähkölaitetta päälle, kahvinkeittimessäkin on vielä varmuudeksi aikakatsaisin :) Tosin olen pari kertaa joutunut käymään lähikaupassa/-kioskissa, kun on pyykkikone päällä, mutta olen ollut 10 minuutin sisällä takaisin.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja äksyy;22038259:
Jätän useinkin. Ja monta konetta samalla kertaa. Tiskokoneen, pyykkikoneen, kuivarin, uunin..
Hitsi, minusta on tullut ihan samanlainen huithapeli, vaikka ennen olin tosi tarkka! Ehkä nuo neljä lasta on tehnyt minusta sellaisen. Esim tiskikone laulaa 2x päivässä, ja pyykkikone sekä rumpu joka toinen päivä, niin en vaan jaksa (ja aina voikaan) olla kotona, kun on työt, kauppareissut ja ulkoilut. Esim pyykkikoneellinen ja rummutus vaatii 3h ajan yhteensä. Yyh.

äksyy
[QUOTE="vieras";22038343]Hitsi, minusta on tullut ihan samanlainen huithapeli, vaikka ennen olin tosi tarkka! Ehkä nuo neljä lasta on tehnyt minusta sellaisen. Esim tiskikone laulaa 2x päivässä, ja pyykkikone sekä rumpu joka toinen päivä, niin en vaan jaksa (ja aina voikaan) olla kotona, kun on työt, kauppareissut ja ulkoilut. Esim pyykkikoneellinen ja rummutus vaatii 3h ajan yhteensä. Yyh.[/QUOTE]

Näin se meilläkin on. Ei koskaan pääsis ulos kämpästä, jos aina tarttis koneita vahtii.

nrhtdbg
Joskus joku aika sitten olen jättänyt niin, että olen ollut poissa 10 min (pihalla, tai tosi pikaseen naapuri kaupassa), mutten kyllä pitkäksi aikaa ole jättänyt. Voinhan muutenkin olla toisella puolella asuntoa, enkä siinä 10 minuutissa kerkeäisi muutenkaan huomata mitään (ellei räjähdystä kuulu...). En jätä koneita sen takia päälle, koska kyllä mulla käy mielessä, että mitä jos jotain käykin. Vakuutus ei tietääkseni edes korvaa, jos ei ole itse ollut kotona.

Totanoin, meillä pestään ja kuivataan rummussa keskimäärin 3 koneellista pyykkiä päivässä, enhän mä vois koskaan käydä missään jos käyttäisin koneita vain kotona ja sisällä ollessani....

"vieras"
Totanoin, meillä pestään ja kuivataan rummussa keskimäärin 3 koneellista pyykkiä päivässä, enhän mä vois koskaan käydä missään jos käyttäisin koneita vain kotona ja sisällä ollessani....
Miksi pyykkäät noin paljon? En vittuile, vaan kysyn ihan uteliaisuuttani. Vai onko teillä tosi iso perhe? Meitä on viisi ja keskimäärin koneellinen päivässä tulee pyykkiä. Seitsemän kilon kone käytössä. Ei pestä joka päivä pyykkiä.

[QUOTE="vieras";22038451]Miksi pyykkäät noin paljon? En vittuile, vaan kysyn ihan uteliaisuuttani. Vai onko teillä tosi iso perhe? Meitä on viisi ja keskimäärin koneellinen päivässä tulee pyykkiä. Seitsemän kilon kone käytössä. Ei pestä joka päivä pyykkiä.[/QUOTE]

Meitä on seitsemän, 2 aikuista ja viisi lasta. Ja pyykkiä vaan tulee noin paljon, joskus enemmänkin. 4 meistä harrrastaa liikuntaa montaa kertaa viikossa ja hikipyykkiä piisaa, tykkään vaihtaa lakanat usein ja pyyhkeet meillä vaihdetaan joka käyttökerran jälkeen, päivittäin siis tulee yksi koneellinen jo pelkkää pyyhepyykkiä.
Meillä on 8 kilon kone.

"vieras"
Meitä on seitsemän, 2 aikuista ja viisi lasta. Ja pyykkiä vaan tulee noin paljon, joskus enemmänkin. 4 meistä harrrastaa liikuntaa montaa kertaa viikossa ja hikipyykkiä piisaa, tykkään vaihtaa lakanat usein ja pyyhkeet meillä vaihdetaan joka käyttökerran jälkeen, päivittäin siis tulee yksi koneellinen jo pelkkää pyyhepyykkiä.
Meillä on 8 kilon kone.
Pyyhkeet joka kerta? Okei. Tuleehan sitä.:D

Yhteistyössä