Järkytyin Keravan Prisman lihatiskin myyjästä:(

En ole nirso, mutta rajaa kaikille. Olen itsekin työssä kaupassa.

Pari viikkoa sitten kävin kaupassa ja menin lihatiskille. Välillä haen sieltä tuoretta lihaa tai kalaa. Myyjä oli pesemässä lasia ja sitten tuli palvelemaan. Järkytyin kun se myyjä ei vaihtannut hanskoja vaan pyysi omaan takkiin ja rupesi antamaan "lihaa" :eek:

Ensimmäisellä kerralla sanoin "Kiitos en otakaan"

Toisella kerralla pyysin vaihtamaan hanskoja ja sain tappavan katseen.

Kolmannella kerralla se myyjä suuttui totaalisesti. Olin siinä lihatiskillä ja ennen minua oli iäkäs mies.
Mies huomasi ettei se myyjä vaihtannut hanskoja ja pyysi vaihtamaan. Myyjä kääntyi seläin päin ja näyttii että hän vaihtaa... Mutta ei vaihtannut. Seisoin sivussa ja näin ettei vaihtannut. Sitten myyjä kaveli vaan tiskille ja kysyi mitä mies ottaa. Valitettavasti puutuin. Kysyin myyjältä miksi ei hän vaihtannut niitä hanskoja. Myyjä huusi mulle: "Mitä sä täällä kyttäät?"
Mies loi pitkään katseen myyjään ja käveli pois.

Tein valituksenkin, mutta ei niistä ole mitään hyötyä.

Onko se hygieenistä että pestään lasia ja sitten samoilla hanskoilla annetaan ruokaa?

Tiedän että joissakin maissa syödään likaista ruokaa, mutta asutaan nyt täällä.
 
peesi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 20:59 PahaSilmä kirjoitti:
Hyvä tietää. välttelemme tästälähin Keravan Prismaa :x

Voisin myös suunnitella asiaa koskevia julisteita joita voisi laittaa sinne ilmoitustaululle :p
Minä myös voisin plakaattia tehtailla, tuommoinen saatava loppumaan! ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 20:59 mä kirjoitti:
ihan oikein teit...!!!!!

tekisin niin kauan valituksia että tulisi joku vastaus takaisin ja samalla ottaisin yhteyttä kaupungin terveystarkastajaan heti...!!!!!!!!
Kiitos vinkistä. Taidan ottaa yhteyttä terveystarkastajaan.
 
Mun mielestä ei ole mikään naurunasia tuollainen hygienian laiminlyönti. Meidän koulussa ollaan erittäin tarkkoja hygienian kanssa ja se on iskostunut ensimmäisen vuoden aikana päähän erittäin hyvin. Se käsienpesu yms. tulee aivan automaattisesti.

Vaikka on hanskat kädessä, niin se ei tarkoita että saa ottaa rennommin hygienian kanssa. Niitä hanskoja käsissä pestään samalla tavoin kuin käsiä.
 
PahaSilmä
No siis tuohan vaan voi aiheuttaa mittavat vahingot, kun ihmiset saa ruokamyrkytyksiä ja vaikka salmonellaa. Ei varmaan tykkää Prisman pomokaan, jos käy ilmi, mistä epidemia on peräisin.
 
olen ollut töissä useassa s-ryhmän ravintoloissa, eikä kertaakaan ole tullut mitään ennakko varoitusta terveystarkastajan käynnistä!!!!

enkä ole ikinä kuullutkaan että ne ilmoittaisi etukäteen tulostaan!

eihän siinä olisi mitään järkeä silloin!!!!!

ainoastaan jos terveystarkastaja tilataan käynnille!!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 21:06 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 21:04 fjonga kirjoitti:
siis mitä lasia tässä nyt on pesty? ja millä?
lihatiskin lasia. rätillä.
yöööks!!!toihan on pahempi kun että se olis nenää kaivanu!!
ja tarttuuhan ne bakteerit niistä hansoista lihaan...ja toi ettei se myyjä vaihtanukkaan niitä hanskoja vaan "näytteli" vaihtavansa.
huhhuh \|O
 
Hmmmm... Pikkuisen kuitenkin kyseenalaistaisin nämä nettijuoruilut. :whistle:
eikös täällä palstalla pistetty joskus eräskin leipomo boikottiin huonon Hygienian takia. Loppujen lopuksi viestin alkuperäinen kirjoittaja lipsautti, ettei edes tiedä millä paikkakunnalla leipomo nykyään on, oli muuttanut heidän paikkakunnaltaan jo vuosia sitten. Ja totta oli joka sana... :p

Ja tapahtuuhan näitä varmaan joka elintarvikeketjussa.
Ja sairaaloissakaan lääkärit ei pese käsiään käytyään vessassa yms.
Yhden liikkeen kritisoiminen julkisesti on kyllä kyseenalaista. :wave:
 
Hyi hysteriaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 22:41 Jätkä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 22:11 Hanna kirjoitti:
Yhden liikkeen kritisoiminen julkisesti on kyllä kyseenalaista. :wave:

Kritisoiminen palvelusta on toki ihan ok, mutta näin yleisellä nettipalstalla se on vähintäänkin ala-arvoista.
:LOL: :LOL: :LOL:¨

Onneksi ette tiedä, miten ravintola- alalla toimitaan! Opettaahan ne siellä koulussa kaikkea hyvää ja kaunista, mutta totuus on jotain ihan muuta.

Pohjoismaissa on totuttu liian hygieenisiin oloihin ja sen vuoksi kaikesta tehdään ihan hirvittävä haloo. Henkilöstö-, koulu- ja muissa laitosruokaloissa meininki on sellainen, että ette haluaisi nähdä. Voin kertoa, että lasinpesu ja lihanmyynti samoilla hanskoilla on yksi hyttysen pieru.
Eikä muuten ole ollut epidemioita ainakaan niissä paikoissa, joissa olen ollut. Enkä kyllä ole kuullut vuosikymmeniä alalla olleilta kokeilta, kylmäköiltä, tarjoilijoilta tai muiltakaan, että koskaan olisi sattunut kohdalle.
Repikää siitä tai syökää kotona.


 

Yhteistyössä