Järkyttävä tauti tämä influenssa

|O |O La-su välisestä yöstä saakka ollut kovassa kuumeessa ja mielettömissä kivuissa, eikä loppua näy. Vieläkin lämpöä melkein 38 ja pää aivan sekaisin kivusta. Huoh. Välillä jo toivonut kuolemaa, kun joka paikkaa kolottaa ja särkee :headwall: :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kikka:
saat sympatiani, se oli kyllä aivan kauhea tauti!! Ja kesti sen viikon...jälkeenpäin oli olo kuin kuolleistaheränneellä: selvisin sittenkin!!
Kiitos, tuo lohduttaa hiukan. Mulla kun vaan on mahan kanssa ollut isoja ongelmia (helvetillistä kipua) jo pian kaksi kuukautta yhteenmenoon ja nyt vielä lisäksi tämä influenssa, niin johan tokkiinsa on kestämistä....ja vielä kaksi viikkoa kestettävä tuota mahakipua ennen lääkärille pääsyä :headwall: kyllä taas ihmispoloista koetellaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Mitenköhän kauan kestää kun meillä on jo sairasteltu tautia ilman kuumetta päälle viikon?
Olo on kamala, yskittää ja köhittää. Kuumeella se sentään olisi ehkä mennyt nopeammin ohi.
Tautia todettaessa tiedossa on useimmiten, että influenssaepidemia on meneillään. Influenssan itämisaika on yleensä 2-3 vrk, joskus pitempikin. Influenssaan kuuluu nopeasti nouseva korkea kuume vilunväristyksineen, kurkkukipu, lihassäryt ja kuiva yskä. Toisin kuin nuhakuumeessa nuha ei ole keskeinen oire. Lihaskipujen ja kuumeen takia sairastuneet kuvaavat oloaan kuin tulleensa "hakatuksi".

Oireet kestävät noin viikon, yskä voi jatkua joskus pitempäänkin. Jälkitaudit, poskiontelo- ja välikorvatulehdus sekä keuhkokuume, ovat influenssassa yleisempiä kuin tavallisessa nuhakuumeessa.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_haku=influenssa&p_artikkeli=dlk00570
 
Jouluna '05 mulla oli influenssa, ripuli ja angiina samaan aikaan.

Oikeasti luulin kuolevani. Makasin sängyssä viisi päivää, olin ihan sekaisin ajankulusta ja ravasin vessassa. Meni kuukausi ennen kuin olin taas täydessä terässä.

Paranemisia sulle, helvetillinen tauti.
 
Mä olen nyt ollut siis tuosta su yöstä saakka kovassa kuumeessa (38-40) ja sitä edeltävänä viikkona oli pikkulämpöä koko viikon (37,2-37,4) ja minä tietysti reippaana kävin töissä, kun ei ollut nuhaa, kurkkukipua, yskää tms.
Hoitaja meinasi työterveydessä että tähän influenssaan kuuluu oikeastaan yleisimmillään vain kova kuume ja kovat lihaskivut. Nuhaa tms ei välttämättä lainkaan. Taitaa olla yksilöllistä. Kestää kuulemma noin viikon, mutta itseasiassa tiedän montakin joilla on kestänyt kaksi viikkoa tämä kova kuumeilu ja siihen vielä jälkitauti päälle (korvatulehdus tai muuta mukavaa)
 
Meidän 16 wee pojalla oli se kuume 4 päivää. Kaksi päivää makoili ja valitti kovaa lihassärkyä ja päänsärkyä. Kuume laski yhtä nopeaa kuin oli alkanutkin. Muille ei ole ainakaan vielä tullut tauti vaikka mua vilutti koko viikonlopun.
 
kuulkaas
On sitten olemassa muitakin kuumetta nostavia virustauteja kuin influenssa. Eikä oksennustauti ole aina rotavirus. Eli olis kiva, että jos puhutaan taudeista niiden diafnoosien kera, että niistä sitten todella olisi se diagnoosi.

Mun poika oli neljä päivää toissaviikolla melkein 40 asteen kuumeessa ja yskässä, mutta en ole ollenkaan vakuuttunut että kyseessä oli influenssa.

Kovasti vääristää todellisuutta vohkaaminen, jonka perusteella jokainen yskö on influenssaa ja aina kun hiukan mahasta puristaa niin soitetaan päiväkotiin ja kerrotaan, että sairastetaan rotavirusta.

 
Alkuperäinen kirjoittaja kuulkaas:
On sitten olemassa muitakin kuumetta nostavia virustauteja kuin influenssa. Eikä oksennustauti ole aina rotavirus. Eli olis kiva, että jos puhutaan taudeista niiden diafnoosien kera, että niistä sitten todella olisi se diagnoosi.

Mun poika oli neljä päivää toissaviikolla melkein 40 asteen kuumeessa ja yskässä, mutta en ole ollenkaan vakuuttunut että kyseessä oli influenssa.

Kovasti vääristää todellisuutta vohkaaminen, jonka perusteella jokainen yskö on influenssaa ja aina kun hiukan mahasta puristaa niin soitetaan päiväkotiin ja kerrotaan, että sairastetaan rotavirusta.
No meiltä otettin virusnäytteet ja influenssaahan se oli :saint: .
Muista en tiedä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja kuulkaas:
On sitten olemassa muitakin kuumetta nostavia virustauteja kuin influenssa. Eikä oksennustauti ole aina rotavirus. Eli olis kiva, että jos puhutaan taudeista niiden diafnoosien kera, että niistä sitten todella olisi se diagnoosi.

Mun poika oli neljä päivää toissaviikolla melkein 40 asteen kuumeessa ja yskässä, mutta en ole ollenkaan vakuuttunut että kyseessä oli influenssa.

Kovasti vääristää todellisuutta vohkaaminen, jonka perusteella jokainen yskö on influenssaa ja aina kun hiukan mahasta puristaa niin soitetaan päiväkotiin ja kerrotaan, että sairastetaan rotavirusta.
No meiltä otettin virusnäytteet ja influenssaahan se oli :saint: .
Muista en tiedä.
Kyllä minustakin näytteet otettiin ja influenssaksi todettiin. Just mittasin ja taas 38,3!!! Pakko yrittää hetki olla kuitenkin pystyasennossa ennen nukkumaanmenoa. Sohva ollut kovalla kulutuksella viimeiset 5 päivää ja selkä...
 
vieras
Minä sairastin koko viime viikon. Mutta ei ollut kyllä influenssaa (ei siis ollut lihassärkyä ). Olin 5 päivää kuumeessakin.

Ekaks alkoi keuhkoputkia kutittaan tiistaina, että piti yskiä alvariinsa. Seuraavana päivänä nousi kuume 38. Kolmantena päivänä tuli järkky kurkkukipu. Viidentenä päivänä tuli nuha vielä. Edelleen olen nuhassa ja yskässä... millonkahan loppuu...
 
Me viisastuttiin viime vuotisesta influenssasta ja otettiin koko perheelle rokotukset. Se on nimittäin ihan järkky ja voimat vievä tauti, paraneminen kestää yhtä kauan kun pahin vaihe sairastamista :/ :snotty:

:hug: ja pikaista paranemista
 
Joo, niin on. Mulla ollut jo yli 2 viikkoa, aluksi tuntui, että eihän tää mitään, sitten kun se iski täydellä voimalla päälle niin oikeesti tuntui kuin ois kuolemaa tehnyt.. Nyt alkaa helpottaa eka kuumeeton päivä, nyt hikoiluttaa.. Toivottelen parenemisia sinnekin päin...
 
Lehdestä luin, että 48h taudin puhkeamisesta voi lääkäriltä saada jotain lääkettä, mikä nopeuttaa paranemista huomattavasti. Siinä ei vaan sanottu, että mistä lääkkeestä on kyse.
Itse sairastin influenssan toissa vuonna ja kamala tauti oli kyllä todella. Kuulemma voi kaksikin vuotta pysyä immuunisuoja tautia vastaan, jos sen on sairastanut ja virus ei liikaa muutu.
 
vierailija
sairastuin influenssaan 27 vuotiaana ja lähes kahden viikon taistelun jälkeen minut piti vieda sairaalaan, sen verran huonossa kunnossa jo olin. sairaalassa sitten vierähtikin pitkä aika ja vielä koko kesä meni ihan kuin sumussa.
 

Yhteistyössä