Järkiavioliitto

  • Viestiketjun aloittaja veronika t
  • Ensimmäinen viesti
veronika t
Mitä mieltä olette järkiavioliitosta? Onko sellaisia ja ovatko onnistuneita? Ennen muinoinhan avioliitot solmitttiin juuri sopimuksilla, ns. rakkausavioliitto oli harvinainen.
 
Rillipiru
Riippuu kai henkilöstä, joillekin se voi toimiakin jos puoliso on fiksu. Ja joskus kemiat natsaa niin että rakastuminen tulee myöhemmin, mutta ei kai sitä etukäteen voi tietää.
 
paperiliitto
Eikö viranomaiset laita nuo paperiliittoa yrittävät maahanmuuttajat kovaan syyniin?
En menisi järkiliittoon. Mitä järkeä siinä olisi?
Jos jollakin on ylimääräistä rahaa, niin rahaa voi laitta tilille. Ei siihen mitään avioliittoa tarvita.
 
veronika t
Alkuperäinen kirjoittaja paperiliitto:
Eikö viranomaiset laita nuo paperiliittoa yrittävät maahanmuuttajat kovaan syyniin?
En menisi järkiliittoon. Mitä järkeä siinä olisi?
Jos jollakin on ylimääräistä rahaa, niin rahaa voi laitta tilille. Ei siihen mitään avioliittoa tarvita.
Jaa-a, en kyllä ajatellut rahaa enkä maahanmuuttajia. Voi pojaat, järkiavioliitossa voisi sopia, vaikka ettei petetä, valehdella.....
 
veronika t
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Entäs kuinka se järki sitten pitää, jos jompikumpi vaikka rakastuu?
Piti tässä välillä huoltaa perhettä.
Rakastuu, rakastua, rakastaa. Pitää ottaa järkikulta mukaan, kun rakastuu. Se on hyväksi, vaikka ei olisikaan järkiliittoa solminut. Sopimukseessa olisi tietenkin määritelty tuokin asia etukäteen. Ja älkää nyt sanoko, että kun on niin voimakkaat tunteet, pari vuotta se huuma noin suunnilleen kestää.
 
paperiliitto
"Ennen muinoinhan avioliitot solmitttiin juuri sopimuksilla, ns. rakkausavioliitto oli harvinainen."

Ao´:lla on perhettä huollettavana ja samalla hän miettii järkiaviliiton hyviä puolia.

Kun jäin aikoinaan yh-Elliksi, moni ammattiauttaja ja kadunmies neuvoi hommaan uuden ja kunnollisen miehen. Ongelmani olisivat sen keinon turvin poispyyhityt.

Olen huvittuneena lueskellut Ellien kolumnisti Kunnon isä juttuja ja kommentoinkin tällä viikolla palstalle.

Tuo "Kunnon isä" tsoukki on jo vanha. Samaa vitsiä heitimme yli 20 vuotta sitten. "Katso tuolla menee Kunnon isä pienellä ja isolla iillä.

Ei järkiaviliitossa paljon hyviä puolia olisi. Tietenkin rahapuoli saattaisi olla kunnossa, mutta muuten suhde olisi täysin absurdi.

Platoninen suhde, jossa ollaan vain hyviä ystäviä. Tuskin hyvän ystävänkään kanssa haluaa jakaa samaa vuodetta, istua aamiaispöydässä ja odottaa Hesarin lukuvuoroa.

Hyvä ystävyys usein karahtaa karille yhteiskämppäelämään.

Rakkaussuhteita voi olla monenlaisia. Moni minua fiksumpi filosofi sanoo, että rakastaa voi luontoa ja monta muuta asiaa. Ehkä minä olen "järkiavioliitossa" kotimaani kanssa. Rahatilanteeni on niin heikko, että tunnen olevani pallo jalassa. Aamun uutisen mukaan Finnair nostaa lentolippujen hintoja noin 4 prosenttia.

Mietin monesti onko tässä "järkiavioliitossa" mitään järkeä.
Mikä minua sitoo tähän maahan. Passini on voimassa.

Juttelin vähän aikaa sitten erään naisen kanssa. Lörppö kun olen niin jutut menevät aina älyttömiin sfääreihin.

Tarina on tosi, mutta kerron sen hieman muokattuna. Muuten saatan saada herjaussyytteen niskaani.

Avioeron ja työpaikan meneytyksen jälkeen nainen seisoi lentoasemalla ja kysyi virkailijalta "meneekö tämä lentokone XX:ään". Myöntävän vastauksen saatuaan nainen nousi koneeseen. Hän viihtyi erittäin hyvin määräkohteessa ja tapasi siellä itseään nuoremman miehen. Kohtaaminen johti miehen muuttamiseen Suomeen ja avioliittoon, joka myöhemmin kariutui. Kyseessä ei missään nimessä ollut järkisuhde, mutta naiselle tuli järki päähän jälkijunassa. Mies innostui niin kovasti nuorista naisista Suomessa.

Mies ei ollut yhteiskunnan elätti. Hän hankki Suomessa itselleen ammatin ja kumppanukset ovat edelleen hyvissä väleissä keskenään vaikka asuvatkin eri osoitteissa.

Järki voi sumeta välillä, mutta tulla sitten myöhemmin takaisin.
Hormonitoimintaa, kohtalon sormen leikkiä tai tähtien asentojen vaikutusta.

Mistä minä yksinkertainen Elli sen voisin tietää.
Suurin unelmani on, että paranen joskus tästä nettikoukusta.
Sitten laitan itseni nätiksi, menen lähimpään Makuuniin ja vuokraan
dvd Kuutamolla.

Huomenna pitää katsoa Tv2 klo 11:45 Sumujen silta. Olen keskustellut Tv-friikit palstalla elokuvan traagisesta lopusta. Jokainen keskusteluun osallistuja Elli muistaa lopun eri tavalla. Nainen hyppäsi sillalta, jäi auton alle...

Nykyajan Elli ei niin tekisi. Hän surfailisi Elleissä ja miettisi elämäänsä.

Silloilta hyppivät vain juovuksissa olevat miehet alastomina. Niin näköjään on taas joku tehnyt Mansessa.

Järki hoi äly älä jatä. Jos olisin kirjoittanut tämän viestin kännykän tekstiviestinä, merkkini olisivat loppuneet aika päiviä sitten.

En soita kännykällä enkä lähetä tekstareita. Sain siihen kammon avioeron aikaan.

Tuosta Veronika nimimerkistä tulee monta asiaa mieleen. Joku elokuva, kirja Vernikan jonkun menetetty maine. Seksityöläinen Veronika, joka mies istui aina linnassa.

Varo Veronika, että pullasi eivät pala mustiksi Elleissä roikkumisen takia.
Perheestä pitää pitää hyvää huolta. Se vasta on järkevää.
 
veronika t
Hei paperiliitto;
minulla oli hauskaa, kun luin juttuasi. Uskoisin, että noita järkiavioliittoja on ja solmitaan koko ajan erisyistä. Minä solmin rakkausliiton ja on tullut koettua yhtä ja toista. Se taitaa olla sitä elämää, ei sen kummenpaa.
Se muuten on Katarina Blumin menetetty maine, ei Veronikan, sillä Veronika päätti "vain" kuolla!
 
Maatuska
Menin järkiavioliittoon omasta puolestani. Mies kyllä vakuutti rakkauttaan. Minulla oli kaksi lasta aikaisemmasta liitosta. Talous parani valtavasti. Kun saimme yhteisen lapsen ja seksi alkoi toimia, rakastuin itsekin kovasti ja varmasti tämä kolmas lapsi on saanut tasapainoisimman kodin. Tähän rakastumisvaiheeseen meni avioitumisesta 2-3 vuotta. On se mahdollista. Nyt ollaan juuri lähdössä Limassoliin. Terveisiä.
 
Eeva
On oltu naimisissa 35 vuotta. Ensin oli rakkausavioliitto, sitten työleiri, nyt on syvä ystävyys ja järkiavioliitto.
Siis: Kaikki pitkät liitot muuttuvat vähitellen järkiavioliitoiksi mutta onhan kiva alussa kokea huumaakin. Eli ensin huuma ja rakkaus ja sitten järki. Ei ole enää mitään järkeä erotakaan kun ikää on pian 60 v.
Näin minusta pitäisi ajatella. Ei mikään rakastuminen kestä kauaa arkea. Kaikille ei ole suotu suurta rakastumista joten kyllä järkiavioliittokin on parempi kuin ei mitään. On mukava kun on vanhana vierellä kaveri.
 
veronika t
Hei! Yön kuluksi luin näitä juttuja ja mieleen tuli, että tuo Eeva kirjoitti asiaa. Ja niin myös Maatuska.
Siis järkiliittoja solmitaan ja ne onnistuvat siinä , kuin rakkausliitot. Voi jopa olla vaikka kolhuja vähemmän.
 
jolla
järkiliitot on paskahousujen alaa. valheet maksaa.itte valehtelin ja nöyristelin exälle
enkä silti rakastanu tykkäsin kumminkin. mieles oli toinen tyttö. erottii. seksi on kunnolla hyvää vaa sen kanssa jonka
kanssa kuuluu elää. vaikka paskat siitä miten muut elää.
 
veronika t
Alkuperäinen kirjoittaja jolla:
järkiliitot on paskahousujen alaa. valheet maksaa.itte valehtelin ja nöyristelin exälle
enkä silti rakastanu tykkäsin kumminkin. mieles oli toinen tyttö. erottii. seksi on kunnolla hyvää vaa sen kanssa jonka
kanssa kuuluu elää. vaikka paskat siitä miten muut elää.
Jassoo, pikkupoika!
 

Yhteistyössä