Järjestelylaina pankista, kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "epätoivoinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"epätoivoinen"

Vieras
Huomenna aika lainaneuvotteluun ja oon aivan paniikissa..seinä tuli vastaan ja varasin ajan omaan pankkiin koska tiedän, että kulutusluottohakemus tulisi bumerangina takaisin jos yksin hakisin (mies eri pankin asiakas).
Haetaan 15t, nettotulot n. 3300 yhteensä. N. 11t menee velkoihin (luottokortit, pikavipit yms) ja loput autoon. Pelkään, että nauretaan samantien pankista pihalle, mutta pakko yrittää koska seuraava osoite on muuten ulosottovirasto. Lainalaskurilla laskin, että jos saadaan tuo laina (ilman vakuuksia), olisi lyhennys 1/3 kuukaudessa siitä mitä nyt.

Ja tiedän, idiootteja ollaan kun tuollaiset velat on saatu haalittua, en kaipaa haukkuja vaan kokemuksia millä tuloilla saatu minkä verran lainaa. Jos tästä suosta noustaan niin alan varmaan oikeasti uskoa siihen yläkerran äijään...

Niin ja vielä se, että tekeekö virkailija sen päätöksen vai pitääkö sitä odotella pitempäänkin? Nettihakemuksessa ainakin lukee, että menee 2-3pv

Ei mun mielestä tarvitse pankissa sitä päätöstä päiväkausia odotella. Mutta sen saamista voi auttaa, jos olette molemmat siellä pankissa ja esitätte tulonne ja menonne ja laskelmat siitä, miten arvelette lainan saavanne hoidettua.
Tsemppiä.

Ilman vakuuksia tuskin lainaa saatte. Tai mistäs mä tiedän muista pankeista mutta meidän pankis ainaki jo parin tonnin lainaan vaaditaan kaks takaajaa tai sit joku muu vakuus.

[QUOTE="Mira";30347379]No ei vaadita kyllä :D Teitä on viety 10-0.[/QUOTE]

Meidän hakemat lainat on ollu isompia ku kaks tonnia. Satun vaan tietämään monta muutaki jotka on lainaa hakenu, pienin summista on ollu ton kaks tonnia. Ja kaikkiin on vakuus vaadittu.
Ja ap:n kaltaisessa tilanteessa olleen henkilön lainahakemus meni tosiaan pankinjohtajan kautta.

[QUOTE="Mira";30347379]No ei vaadita kyllä :D Teitä on viety 10-0.[/QUOTE]

Kyllä yleensä vaaditaan ellei ole tyyliin Nordean avainasiakas joka saa joustoluottoa ilman vakuuksia tuloihin suhteutettuna.

Joskua yritin ja katseli tilitietoja ja kyseli mitä mikäkin oli ja sanoi ettei mitenkään onnistu. Maksat velalla velkaa, otat taas uudet vipit ja tulet taas tänne... En saanut. Ulosottoon meni ja ehkä parempi niin. Loppui se loputtomalta tuntuva kierre..

Ottakaa vaikka lisää asuntolainaa, sanokaa että teette remonttia. Tulee halvat korot.
Mielenkiinnosta: miten voi viettää tuollaista elämää, eikä tajuta että kohta on ongelmissa? Minne ne rahat on tuhlattu?
Miksi haluatte elää elämää, johon teillä ei ole varaa?

Ei onnistu noilla eväillä, nykyään lienee mahdotonta saada järjestelylainaa ilman reaalivakuutta, henkilötakaajaa tai Takuu-säätiön takausta. Ja vakuuden tai takauksen kanssakin voi lainan saada ainoastaan vippien jne poismaksuun, ei ylimääräistä muuhun.

Nyt alkaa tärisyttää vielä enemmän..no, mun asiakkuus tässä pankissa loppuu siihen jos tulee kielteinen päätös. Ikäni olen tuon pankin asiakas ollut ja kaikki vanhempieni lainatkin olleet siellä.

Katsookohan pankki sen sitten järjestelylainaksi, vaikka se virallisesti on vakuudeton kulutusluotto?

Nyt alkaa tärisyttää vielä enemmän..no, mun asiakkuus tässä pankissa loppuu siihen jos tulee kielteinen päätös. Ikäni olen tuon pankin asiakas ollut ja kaikki vanhempieni lainatkin olleet siellä.

Katsookohan pankki sen sitten järjestelylainaksi, vaikka se virallisesti on vakuudeton kulutusluotto?

Ei pahalla, mutta sinä et ole pankille millään tavalla tuottava asiakas, vanhempiesi lainat taas eivät liity asiaan millään tavalla.

Ovatko tulosi kuitenkin palkkatuloa?

En olekaan, mutta jossakin vaiheessa se asunnon ostokin tulee ajankohtaiseksi. Tämän nyt haetun lainan myötä pystytään alkaa säästämäänkin.
On palkkatuloa, velat ovat kertyneet viimeisen neljän vuoden ajalta, kun olen ollut enimmäkseen vanhempainvapaalla ja kotihoidontuella, kuitenkin työsuhteessa koko ajan. Nyt olen vaihtanut työpaikkaa ja palannut kokopvtöihin

Pankissa katsovat tilihistoriaa muutamalta kuukaudelta ja jos sieltä löytyy rahaliikennettä vippi- tai muihin korkeakorkoisiin lainapaikkoihin ai perintätoimistoille niin silloin todennäköisesti ei tipu vakuudetonta luottoa.

Pankin vaihtokaan ei välttämättä auta, voivat uudessa pakissa pyytää odottamaan muutaman kuukauden jotta näkevät rahankäyttösi.

En ole uudesta pankista hakemassa lainaa, mun tili siirtyy s-pankkiin ja uusi lainahakemus takaajien kanssa laitetaan miehen pankkiin. Huomenna selviää miten käy. Kovasti kaupattiin kyllä säästötilejä ja vakuutuksia

Ihan läpihuutojuttu, tänään kirjoitettiin paperit ja laina tipahti tilille. Päätös saatiin heti seuraavan päivänä, virkailija sanoi kyllä jo heti että ei tässä pitäisi olla mitään ihmeellistä :) Sopimuksen kirjoitus venyi näin pitkään siksi, että tänään oli ensimmäinen vapaa iltapvaika.
Tunsi muuten isäni :)

Ihan läpihuutojuttu, tänään kirjoitettiin paperit ja laina tipahti tilille. Päätös saatiin heti seuraavan päivänä, virkailija sanoi kyllä jo heti että ei tässä pitäisi olla mitään ihmeellistä :) Sopimuksen kirjoitus venyi näin pitkään siksi, että tänään oli ensimmäinen vapaa iltapvaika.
Tunsi muuten isäni :)

Yhteistyössä