Jänskättääkö venäläisten Voitonpäivä huomenna?

Mua vähän, mutta ei paljon. En tiedä, käyttääkö Putin sitä minkään uuden häröilynsä julkistamiseen.

Mua enemmän jännittää 12.5, kun Sanna Marin sanoo, mitä mieltä on Natosta (eli kannattaa). Ja se hakemuspaperin vetämisaika. :unsure:
Toukokuun loppu voi olla rauhallinen tai sitten ei.
 
vierailija
No kieltämättä mietityttää, mitä se ukko keksii. Mulla on edelleen piirtyneenä mielessä jonkin aikaa ennen hyökkäystä näkemäni uni, jossa venäläiset pommikoneet jylisivät kotini yllä ja yritin suojautua valmiiksi.
 
  • Surullinen
Reactions: Echo
Ootko Echo koskaan miettinyt, että nykyään nämä autoritaariset kansalliskonservatiivit aiheuttavat enemmän jänniteitä kuin "deomkraattiglobalisitit".

Jos valtaan pääsis vähemmän narsisteja (Trump, Putin you name it), tämmöstä olis vähemmän. Lisäksi se hyvä puoli globaalissa maailmantaloudessa on, että kun tämä en kannata taloudellisesti, niin harva siihen ryhtyy.

Tiedän kyllä, että kommunismi oli aikoinaan yksi pahimmista kärsimystä aiheuttaneista asioista, mutta tuo aate käytännössä kuoli 80-luvun lopulla. Joo, Kiina on muka kommunistinen, mutta oikeesti se on vain diktatuuri.

Oon melko varma, että jos maailman suurimpien maiden johtajat olisivat kuin Obama, niin sotia olisi paljon vähemmän kuin jos ne olisivat esim. kuten Trump.

Otan tuon Trumpin siksi esiin, että sinäkin olet sanonut monessa asiassa häntä kannattavasi. Korjaa jos olen väärässö.

Enkä nyt olisi niin varma, että edistääkö valistuneiden demokraattien ja vastaavien vallassaolo esim. woketusta ja haittamaahanmuuttoa. Mielestäni tuon porukan fiksu siipi kyllä tajuaa varsin hyvin, että mikä on järkevää ja mikä ei. Ei ne mitään kiilusilmiä ole.
 
vierailija
Ootko Echo koskaan miettinyt, että nykyään nämä autoritaariset kansalliskonservatiivit aiheuttavat enemmän jänniteitä kuin "deomkraattiglobalisitit".

Jos valtaan pääsis vähemmän narsisteja (Trump, Putin you name it), tämmöstä olis vähemmän. Lisäksi se hyvä puoli globaalissa maailmantaloudessa on, että kun tämä en kannata taloudellisesti, niin harva siihen ryhtyy.

Tiedän kyllä, että kommunismi oli aikoinaan yksi pahimmista kärsimystä aiheuttaneista asioista, mutta tuo aate käytännössä kuoli 80-luvun lopulla. Joo, Kiina on muka kommunistinen, mutta oikeesti se on vain diktatuuri.

Oon melko varma, että jos maailman suurimpien maiden johtajat olisivat kuin Obama, niin sotia olisi paljon vähemmän kuin jos ne olisivat esim. kuten Trump.

Otan tuon Trumpin siksi esiin, että sinäkin olet sanonut monessa asiassa häntä kannattavasi. Korjaa jos olen väärässö.

Enkä nyt olisi niin varma, että edistääkö valistuneiden demokraattien ja vastaavien vallassaolo esim. woketusta ja haittamaahanmuuttoa. Mielestäni tuon porukan fiksu siipi kyllä tajuaa varsin hyvin, että mikä on järkevää ja mikä ei. Ei ne mitään kiilusilmiä ole.
👍
 
Ootko Echo koskaan miettinyt, että nykyään nämä autoritaariset kansalliskonservatiivit aiheuttavat enemmän jänniteitä kuin "deomkraattiglobalisitit".

Jos valtaan pääsis vähemmän narsisteja (Trump, Putin you name it), tämmöstä olis vähemmän. Lisäksi se hyvä puoli globaalissa maailmantaloudessa on, että kun tämä en kannata taloudellisesti, niin harva siihen ryhtyy.

Tiedän kyllä, että kommunismi oli aikoinaan yksi pahimmista kärsimystä aiheuttaneista asioista, mutta tuo aate käytännössä kuoli 80-luvun lopulla. Joo, Kiina on muka kommunistinen, mutta oikeesti se on vain diktatuuri.

Oon melko varma, että jos maailman suurimpien maiden johtajat olisivat kuin Obama, niin sotia olisi paljon vähemmän kuin jos ne olisivat esim. kuten Trump.

Otan tuon Trumpin siksi esiin, että sinäkin olet sanonut monessa asiassa häntä kannattavasi. Korjaa jos olen väärässö.

Enkä nyt olisi niin varma, että edistääkö valistuneiden demokraattien ja vastaavien vallassaolo esim. woketusta ja haittamaahanmuuttoa. Mielestäni tuon porukan fiksu siipi kyllä tajuaa varsin hyvin, että mikä on järkevää ja mikä ei. Ei ne mitään kiilusilmiä ole.
En mä täysin Trumpia kannata. Mun mielestä se on uskovan irvikuva. Mutta Trump on ollut oikeassa monessa asiassa (ei mehikaaneja, Eurooppa/Saksa ei sais olla riippuvainen venäläisestä kaasusta, aborttivastaisuus).
Trumpin aikana Usa ei sotinut.

Mun mielestä oikeisto ja vasemmisto vahtivat Suomessa toisiaan. Kummallekaan ei saa antaa liian isoa valtaa.
-Oikeisto tuo tekemisen meininkiä, ryhdikkyyttä, ei puolustella liikaa lusmuja. Oikeistolaiset on järkeviä ja reippaita, lusmuja ei tapureta liikaa päähän. Siinä on pieniä rippeitä vielä "koti, uskonto, isänmaa-ajattelusta"(tosin isänma on vaihtunut EU:iin ja Natoon)
Miinukset: monikansalliset yhtiöt, globalisaatio, ylipitkät työpäivät, ei vastusteta ma_muja kauheesti. Ylikaupallisuus.

-Sosialismin plussat: progressiivinen verotus (on jopa raamatullinen asia), AY-liike, perusturva syrjäytyneille. EI:n sanominen pörssiyhtiöille eli jollain lailla ovat jopa isänmaallisempia kuin kokkarit. Luonnonsuojelu ja eivät kovin innokkaita kuluttamaan.
-Miinukset: velaksi eläminen, lusmujen paapominen, kaiken yliymmärtäminen, ateismi. Tuntemani sosialistit ovat katkeria ja kateellisia niille, jotka omistavat jotain. Viher-vasureissa AHDISTAVA "perhmoisia puhuva rastatukka Joni joka eli ennen Jaana, makaa huumeluolassa, kuuntelee hämärää vaihtoehtimusaa ja suunnittelee reissua Berliinin sateenkaari-festareille/Kuuban reissua."
 
Elämme jännittäviä aikoja. Odotan mielenkiinnolla Putinin puhetta ja Suomen Nato-ilmoitusta. Hyvä, että Tuomioja tajuaa jo jäädä eläkkeelle. Vasemmistoliiton Nato-,pyristely on noloa katsottavaa.
 
vierailija
-Sosialismin plussat: progressiivinen verotus (on jopa raamatullinen asia), AY-liike, perusturva syrjäytyneille. EI:n sanominen pörssiyhtiöille eli jollain lailla ovat jopa isänmaallisempia kuin kokkarit. Luonnonsuojelu ja eivät kovin innokkaita kuluttamaan.
mikä sulla on pörssiyhtiöitä vastaan? eiks ole hyvä, että mattimeikäläinenkin voi halutessaan ostaa hyvin pärjäävän yhtiön osakkeita pörssistä?
 
Jostain huuhaa-twittereissä on huhuttu, että se liikellekannallapano tosiaan tänään määrätään. Olis se kyllä aikamoista. En tiedä toivonko sitä (Voisiko johtaa Putinin nopeampaan alamäkeen?) vai en.

Tulee kyllä mieleen, että omassakin duunissa voisi sanoa, että omasta työpanoksesta ehkä mennyt 10% Venäjään liittyviin asioihin. Eipä ole noista firmalle tullut kuin miinusta.

Toki tässä firmassa on niitäkin, joita kyseinen maa on työllistänyt yli 50%... tee työtä jolla on tarkoitus. Semmoista nappikauppaa ollut ja kauhea byrokratia.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
mikä sulla on pörssiyhtiöitä vastaan? eiks ole hyvä, että mattimeikäläinenkin voi halutessaan ostaa hyvin pärjäävän yhtiön osakkeita pörssistä?
Yksityiset firmat ok, pörssiyhtiöt ei.

-Yksityinen firma joka ei ole pörssissä -> tuotot usein menee firman kehittämiseen, asiakkaat voi hyvin, ja omistus kotimaassa
-pörssiin listautunut firma: saatetaan johtaa ulkomailta ja tulot menee sinne, tuloja käytetään sijoittajien hyväksi eikä niin paljon asiakkaalle

Mitä oon huomannu, niin käytännössä monen firman laatu asiakkaille päin on heikentynyt sen listauduttua pörssiin.

En ole kaikkea pörssiin listautumista vastaan. Sopii joillekin aloille ehkä paremmin kun toisille.
 
vierailija
Moneltakohan ne sembalot alkaa?
Mm. täältä suoraa lähetystä ja kommentointia:

 
vierailija
Yksityiset firmat ok, pörssiyhtiöt ei.

-Yksityinen firma joka ei ole pörssissä -> tuotot usein menee firman kehittämiseen, asiakkaat voi hyvin, ja omistus kotimaassa
-pörssiin listautunut firma: saatetaan johtaa ulkomailta ja tulot menee sinne, tuloja käytetään sijoittajien hyväksi eikä niin paljon asiakkaalle

Mitä oon huomannu, niin käytännössä monen firman laatu asiakkaille päin on heikentynyt sen listauduttua pörssiin.

En ole kaikkea pörssiin listautumista vastaan. Sopii joillekin aloille ehkä paremmin kun toisille.
tossa on nyt kyllä aika paljon yleistyksiä jotka ei pidä kutiaan, ei ne pörssinoteeratut yritykset nyt niin paljoa erilailla käyttäydy kuin muut yksityisessä omistuksessa olevat virmat

monelle virmalle listautuminen pörssiin on hyvin järkevä tapa saada virmaan pääomaa jota tarvitaan sen kehittämiseen
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
tossa on nyt kyllä aika paljon yleistyksiä jotka ei pidä kutiaan, ei ne pörssinoteeratut yritykset nyt niin paljoa erilailla käyttäydy kuin muut yksityisessä omistuksessa olevat virmat

monelle virmalle listautuminen pörssiin on hyvin järkevä tapa saada virmaan pääomaa jota tarvitaan sen kehittämiseen
Totta. Mutta sosiaali-ja terveysalan paikkoihin ei pörssiin listautuminen sovi.

Eikä tuosta Musti&Mirristäkään kauheesti positiivisia uutisia oo tullut pörssiytymisen jälkeen...;)
 
Mm. täältä suoraa lähetystä ja kommentointia:

Kiitti!
 
vierailija
Totta. Mutta sosiaali-ja terveysalan paikkoihin ei pörssiin listautuminen sovi.

Eikä tuosta Musti&Mirristäkään kauheesti positiivisia uutisia oo tullut pörssiytymisen jälkeen...;)
joo, ei se pörssiin listautuminen kaikille firmoille sovi eikä tee autuaaksi mutta en kyllä mun mielestä pörssit on olennainen osa vapaata markkinataloutta
 
  • Tykkää
Reactions: Echo

Yhteistyössä