heips,
mulle on tehty laparoskopia nukutuksessa syksyllä 2001. sitä edelsi ½ vuoden epätietoisuus siitä, mitä mulla on oikeassa muniksessa; lääkärit lähtivät tutkimaan asiaa epämääräisten alavatsa-ja alaselkäkipujen vuoksi ja ultrassa näkyi "jokin kasvain". pahanlaatuisuus poissuljettiin verikokeilla ja jäätiin odottamaan, josko häviäisi itsestään. ei hävinnyt ja sitten tosiaan tähystyksessä leikattiin 5 x 7 cm kokoinen kysta, joka oli kuulemma mulla ollut syntymöstä saakka ja sisälsi talia ja hiuksia yms. ällöttävää
muakin jännitti etukäteen nukutus, vaikka olen monessa leikkauksessa aikaisemmin ollut. on ihan luonnollista pelätä, mutta tuo toimenpide on pieniriskinen ja hyvin yleinen, nopea toimenpide. mulla leikkaus kesti tunnin verran ja olo oli suht hyvä heräämössä. jäin tosin yön yli sairaalaan lepäämään, koska leikkausaika oli iltapäivästä. sairaslomaa sain viikon verran ja siinä ajassa toivuin kivasti. ekat päivät kotona olivat kivuliaita, koska leikkauksessa käytetty kaasu (auttoi näkemään kudokset paremmin) alkoi poistua elimistöstä ja aiheutti etenkin psytyasennossa kovahkoa hartiapistosta. se on tavallinen jälkioire ja hyvä onkin, jos olisi joku kotona "passaamassa" että saa rauhassa olla levossa.
Tsemppiä sulle, kaikki menee varmaan hyvin ja hyvä kun tutkitaan ja saadaan selvyys :=)