jännittää... saadaanko koira.

Yritetään saada koira espanjasta, täytettiin tänään kaavake, huomenna jutellaan henkilön kanssa, joka asuu espanjassa ja tietää koirasta enemmän. Koira on espanjan vesikoira, 5v ja kuvassa aivan ihana, katotaan miten käy. Onko täällä ketään joka on saanu koiran Espanjan löytökoirista?
 
höh
No, miksi ei suomesta koiraa, onhan täälläkin vaikka kuinka kotia tarvitsevia koiria. Ja voi käydä sitä koiraa katsomassakin. MIllä koira suomeen tulee, toivottavasti ei lentokoneella, on muuten tosi stressaava matka koiralle.
 
Yritettiin katsella suomesta koiraa, mut yksityiseltä en osta, ei ole mitään järkeä tuottaa lisää pentuja, kotia tarvitsevia on valmiiksi jo liikaa. Kyllä se tulee lentokoneella rauhoitettuna, vai pitäisikö laittaa kävellen tulemaan suomeen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiituli:
Yritettiin katsella suomesta koiraa, mut yksityiseltä en osta, ei ole mitään järkeä tuottaa lisää pentuja, kotia tarvitsevia on valmiiksi jo liikaa. Kyllä se tulee lentokoneella rauhoitettuna, vai pitäisikö laittaa kävellen tulemaan suomeen.
tähän vedoten, miksi et sitten ottanut koiraa Suomesta? Mun mielestä on järjetöntä rahdata niitä koiria toiselta puolelta Eurooppaa, kun Suomessakin on koiratarhoissa kotia tarvitsevia koiria. Niihin sentään pääsee tutustumaan ihan henkiläkohtaisesti eikä tarvitse luottaa toisen tai kolmannen käden arvioihin.
 
kokemusta on
Alkuperäinen kirjoittaja eläinrakas:
Koirahan saa sieltä tullessaan lentokummin,joten matka sujuu varmaankin ihan kivasti!
Luuletko että se lentokummi ruumassa sen kanssa istuu? Olen nähnyt rauhoitettuna tulleita koiria, osa on ollut hyvinkin peloissaan. Ei mitään järkeä rääkätä koiraa noin. Itse en moiseeen suostuisi.

 
Kyllä mä uskon et kaikki kans menee hyvin, tietysti kun koira (toivottavasti) meille tulee, sillä voi olla ensin pelkoja ja pikku ongelmia, mut niistä selvitään. P.S. tämä on teille jotka löydätte joka asiasta valituksen aihetta, eläkää ja antakaa muitten elää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:
Alkuperäinen kirjoittaja tiituli:
Yritettiin katsella suomesta koiraa, mut yksityiseltä en osta, ei ole mitään järkeä tuottaa lisää pentuja, kotia tarvitsevia on valmiiksi jo liikaa. Kyllä se tulee lentokoneella rauhoitettuna, vai pitäisikö laittaa kävellen tulemaan suomeen.
tähän vedoten, miksi et sitten ottanut koiraa Suomesta? Mun mielestä on järjetöntä rahdata niitä koiria toiselta puolelta Eurooppaa, kun Suomessakin on koiratarhoissa kotia tarvitsevia koiria. Niihin sentään pääsee tutustumaan ihan henkiläkohtaisesti eikä tarvitse luottaa toisen tai kolmannen käden arvioihin.
Samaa mieltä. Koiria on tosiaan kotimaassakin joka lähtöön kotia vailla; ja yleensä tiedetään mistä ne ovat "kotoisin"!
Ja en lähtis 200-300? maksamaan moisesta...Anteeks vaan.
 
Surku
Alkuperäinen kirjoittaja tiituli:
No, ei ole pieniä, 17,kohta 16, kohta 12 ja 5v. Ainakin tutulla on menny tosi hyvin koiransa kanssa, vai mitä Surku tarkotit.
Jaa niin kun tutulla on mennyt hyvin niin se meinaa että teilläkin.. Onko se tutun koira asunut ikänsä samassa paikassa mitä teille tuleva? Vai mistäs päättelet että menee yhtä hyvin?

On kyllä 5v vielä niin pieni etten uskaltaisi riskeerata, noita ei pitäisi edes antaa kuin lapsettomille.

Kauan touhusin näiden ulkomaisten rescue-koirien kanssa kunnes todella tajusin mikä on homman nimi, sieltä tulee niin paljon sairaita ja häiriintyneitä koiria ettei tosikaan, niistä ei vain puhuta. Siksi en vois enää ikinä puolesta puhua vaikka olen niin joskus tehnytkin..
 
eläinrakas
Alkuperäinen kirjoittaja kokemusta on:
Alkuperäinen kirjoittaja eläinrakas:
Koirahan saa sieltä tullessaan lentokummin,joten matka sujuu varmaankin ihan kivasti!
Luuletko että se lentokummi ruumassa sen kanssa istuu? Olen nähnyt rauhoitettuna tulleita koiria, osa on ollut hyvinkin peloissaan. Ei mitään järkeä rääkätä koiraa noin. Itse en moiseeen suostuisi.
En tosiaan luule moista!Lentokummi huolehtii koirasta ennen ruumaan menoa ja sen jälkeen kun lento on laskeutunut!
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiituli:
Kyllä mä uskon et kaikki kans menee hyvin, tietysti kun koira (toivottavasti) meille tulee, sillä voi olla ensin pelkoja ja pikku ongelmia, mut niistä selvitään. P.S. tämä on teille jotka löydätte joka asiasta valituksen aihetta, eläkää ja antakaa muitten elää.
toivottavaahan se ois, että kaikki menis hyvin, tietysti. enkä mä valita, vaan ihmettelen kovasti tätä koirien tuontia ulkomailta, Virosta tai Espanjasta. Ei vaan mahdu mun ymmärrykseen, varsinkin kun itsekkin sanoit että kotia tarvitsevia on jo tarpeeksi.
 
Kyllä niitä sekokoiria löytyy suomestakin, meidän entinen koira,( siis n.20v sitten kun olin lapsi)yritti purra isää monet kerrat, kerran puri muakin, mut edellinen omistaja oli pilannu jotenkin sen, se oli 1v kun tuli meille. Tutun koira tuli espanjasta 2v. sitten ja asettu taloksi heti, koiran menneisyydessä oli lyömistä, nälkiinnyttämistä, mut se on rauhallisuuden perikuva.
 
hmm...
Alkuperäinen kirjoittaja tiituli:
Kyllä niitä sekokoiria löytyy suomestakin, meidän entinen koira,( siis n.20v sitten kun olin lapsi)yritti purra isää monet kerrat, kerran puri muakin, mut edellinen omistaja oli pilannu jotenkin sen, se oli 1v kun tuli meille. Tutun koira tuli espanjasta 2v. sitten ja asettu taloksi heti, koiran menneisyydessä oli lyömistä, nälkiinnyttämistä, mut se on rauhallisuuden perikuva.
Voi kääks ja sen puolesta kun se yks koira oli 20v sitten sekopää niin meinaat että kaikki vai? Ja joku tutun koira espanjasta ei, olet valinnut sen espanjalaisen.. Mitäs luulet, noin järjellä ajateltuna, onko niissä espanjalaisissa suhteessa enemmän häiriintyneitä mitä suomalaisissa..?
 
No en todellakaan se takia halua koiraa espanjasta, kun suomalaiset koirat on sekoja. Meillä on ollu toinenkin koira joka oli aivan paras. Täällä vaan eräs kirjoitti et espanjalaiset koirat on sekoja, halusin vain kertoa, et koirat ovat samanlaisia kaikkialla, ongelmakoirat johtuu ihmisestä tai synnynnäisestä viasta. Jotenkin tulee tunne et silloin kun harvoin tänne kirjotan, aina tulee haukut niskaan, taidan lopettaa tänne kirjottelun, pitäkää palstanne. :(
 
BootyPeppi
alku oli raju meille kaikille. Koira ei ole saanut olla pentu koskaan, joten leikki piti opettaa hänelle, moni muukin asia piti opettaa. Nyt on vuorossa tuo rasismin poisto :D vuosi meni siihen, että koira saatiin ruumiillisesti/henkisesti tasapainoon. Oli aika kipeä kun saapui suomeen ja meni kauan ennen kuin saatiin terveeksi. Pelkoja on koiralla paljon ja osa tuskin koskaan korjaantuu.
 

Yhteistyössä