Jämäthän syödään..

  • Viestiketjun aloittaja Miä
  • Ensimmäinen viesti
Miä
Meillä ainakin :D Jos kersa ei syö ruokaansa loppuun niin se syö sen seuraavaan ruoka-aikaan.. Niinkun miäkin syön omalta lautaseltani. Tiukkaan istutettu se ettei ruokaa mene roskiin. Tää taitaa taas olla julmaa ja pihiä :xmas:
 
hei
Mä taas en pakota syömään yhtään enempää kuin alas menee. Enkä säästä ruokaa, vaan loppu menee roskiin.

Mun mielestä tärkeintä on oppia tunnistamaan se, milloin oma kroppa on kylläinen (eikä opetella väen väkisin ylisyömään). Tuo taito puuttuu nykyisin liian monelta.
 
Miä
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Mä taas en pakota syömään yhtään enempää kuin alas menee. Enkä säästä ruokaa, vaan loppu menee roskiin.

Mun mielestä tärkeintä on oppia tunnistamaan se, milloin oma kroppa on kylläinen (eikä opetella väen väkisin ylisyömään). Tuo taito puuttuu nykyisin liian monelta.
Miä olen hiton paha ihminen kun en ymmärrä minkä takia sitä ruokaa pitää jatkuvasti nakella roskiin?
 
Justiinsa juu
No onneksi tuolla pelillä saat rahaa sukanvarteen niin on varaa maksaa lapsen terapia kun syömishäiriöön vanhempana sairastuu.

Siis ketään ei pakoteta syömään enemmän kuin jaksaa.
Syö ite ne lapsen jämät tai laita roskiin kuten normaalit ihmiset.

Tai kaikista helpointa on laittaa lautaselle pieni annos ja ottaa sitten lisää jos jaksaa.
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Mä taas en pakota syömään yhtään enempää kuin alas menee. Enkä säästä ruokaa, vaan loppu menee roskiin.

Mun mielestä tärkeintä on oppia tunnistamaan se, milloin oma kroppa on kylläinen (eikä opetella väen väkisin ylisyömään). Tuo taito puuttuu nykyisin liian monelta.
Miä olen hiton paha ihminen kun en ymmärrä minkä takia sitä ruokaa pitää jatkuvasti nakella roskiin?
Ei sitä mene jatkuvasti roskiin, kun lautaselle otetaan sen kokoisia annoksia, kuin jaksetaan syödä. :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Mä taas en pakota syömään yhtään enempää kuin alas menee. Enkä säästä ruokaa, vaan loppu menee roskiin.

Mun mielestä tärkeintä on oppia tunnistamaan se, milloin oma kroppa on kylläinen (eikä opetella väen väkisin ylisyömään). Tuo taito puuttuu nykyisin liian monelta.
Miä olen hiton paha ihminen kun en ymmärrä minkä takia sitä ruokaa pitää jatkuvasti nakella roskiin?
Ei munkaan mielestä roskiin kannata heittää!

Mutta ehkä voisit laittaa lautaselle vähemmän ruokaa, että sen lautasen saisi syötyä tyhjäksi kuitenkin? Silloin ei tarttis syödä seuraavalla aterialla sitä kertaalleen haarukalla sörkittyä pöperöä.

 
Justiinsa juu
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Mä taas en pakota syömään yhtään enempää kuin alas menee. Enkä säästä ruokaa, vaan loppu menee roskiin.

Mun mielestä tärkeintä on oppia tunnistamaan se, milloin oma kroppa on kylläinen (eikä opetella väen väkisin ylisyömään). Tuo taito puuttuu nykyisin liian monelta.
Miä olen hiton paha ihminen kun en ymmärrä minkä takia sitä ruokaa pitää jatkuvasti nakella roskiin?
No tarviiko sitä ruokaa koko kompanjalle keittää, voipi tehä ihan pienenkin määrän
 
vieras
Yök.

Mä olen tiukka vähän kaiken suhteen ja kuria löytyy, mutta tuota en ole ikinä harrastanut. Toki joskus houkuttelen syömään vielä sen kolme lusikallista tai lautasen tyhjäksi jos on jo melkein tyhjä, mutta tuo..yök.

Jos lapsella on selvästi huono päivä/kausi syömisen suhteen, pienennän annoksia (välipaloista eniten) ja annan esim ruokajuomaa vain puoli mukia. Aina kuitenkin maistetaan, tottakai. Meillä ei vielä ikinä ole sellaista ruokaa kyllä ollutkaan mitä ei olisi puolta lautaselllista terveille lapsille uponnut, liekö kyse ahkerasta yhdessä kokkailusta+maistelusta vai mistä?

Viisivuotias osaa meillä jo sanoa, että nyt en syö enää, nyt on masussa hyvä olo. Ihan niin kuin äiti on opettanutkin. ;) Ei sitä ähkyksi tarvitse lapsenkaan syödä, eihän ne edes annostele itse ruokiaan.
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yök.

Mä olen tiukka vähän kaiken suhteen ja kuria löytyy, mutta tuota en ole ikinä harrastanut. Toki joskus houkuttelen syömään vielä sen kolme lusikallista tai lautasen tyhjäksi jos on jo melkein tyhjä, mutta tuo..yök.

Jos lapsella on selvästi huono päivä/kausi syömisen suhteen, pienennän annoksia (välipaloista eniten) ja annan esim ruokajuomaa vain puoli mukia. Aina kuitenkin maistetaan, tottakai. Meillä ei vielä ikinä ole sellaista ruokaa kyllä ollutkaan mitä ei olisi puolta lautaselllista terveille lapsille uponnut, liekö kyse ahkerasta yhdessä kokkailusta+maistelusta vai mistä?

Viisivuotias osaa meillä jo sanoa, että nyt en syö enää, nyt on masussa hyvä olo. Ihan niin kuin äiti on opettanutkin. ;) Ei sitä ähkyksi tarvitse lapsenkaan syödä, eihän ne edes annostele itse ruokiaan.
Just näin, tuota tarkoitin, mitä tuossa lopussa kirjoitit. :) Ja äitikin oppii, että mikä on suunnilleen se määrä, joka alas menee eikä laita liikaa joka kerta.
 
vieras
Minä olen paksu, mies on paksu ja lapset on normaalipainoisia.

Todennäköisesti juurikin siksi, että saa syödä niin vähän kuin tahtoo, jos ruoka ei yhtään maistu, saa yhden palan näkkileipää.
Karkki- & herkkupäivä on lauantai ja jos ollaan kylässä tai on vieraita. Ihan terveellisiä ruokia ja välipaloja meilä on.
Vanhemmat syö liikaa juurikin siksi, ettei "voi" heittää roskiin... Ja tulos on nähtävillä.
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Mä taas en pakota syömään yhtään enempää kuin alas menee. Enkä säästä ruokaa, vaan loppu menee roskiin.

Mun mielestä tärkeintä on oppia tunnistamaan se, milloin oma kroppa on kylläinen (eikä opetella väen väkisin ylisyömään). Tuo taito puuttuu nykyisin liian monelta.
Miä olen hiton paha ihminen kun en ymmärrä minkä takia sitä ruokaa pitää jatkuvasti nakella roskiin?
Minä olen oikaissut ja hankkinut elikoita, joille voi antaa jämät... :saint: :D

P.S.
Taidan "piipahtaa" siellä tänään, jos sopii.
 
vieras
Epäilen onko ap:lla lapsia ollenkaan, kuulostaa sen verran järjettömältä toimintatavalta. Syö itse monta kertaa lämmitettyä ruokaa?! Alkaa olemaan jo terveysriski tuollainen. Mitäs teet kun lapsi ekan kerran päättää ettei syö ollenkaan? Kyllä ne aika kauan jaksaa..
 
Niin väärin
Mut pakotettiin lapsena syömään lautanen tyhjäks. Sen seurauksena oon pirun nirso ruoista, koska sen pakotuksen alaisena tein työtä käskettyä ja sain yökkäys reaktion. Siittähän vasta huuto synty, et ruoalle ei yökkäillä. Koulussa se oli myös suuri ongelma. Arvatkaa kuka istu ala-asteen ruokalassa välkät loppuun asti lautasen kanssa, kun ruokalan täti oli laittanut liikaa, tai arvatkaa kuka söi yläasteella vain näkkäriä ja vettä. Noh, tää on jättänyt erinäisiä jälkiä muhun.

Koskaan en mitään syömishäiriöitä oo sairastanu, mutta en tänä päivänä syö paljon mitään, tai otan lusikallisen lautaselle, minkä maistan. Tosi kivaa varmaa kylä emäntien kannalta, kun vieras syö lusikallisen.. Ikinä en omiani pakota syömään lautasta tyhjäks, kaikkein viimeseks siinä kohtaa, kun ei ole edes itse lautastaan täyttänyt!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Mä taas en pakota syömään yhtään enempää kuin alas menee. Enkä säästä ruokaa, vaan loppu menee roskiin.

Mun mielestä tärkeintä on oppia tunnistamaan se, milloin oma kroppa on kylläinen (eikä opetella väen väkisin ylisyömään). Tuo taito puuttuu nykyisin liian monelta.
Miä olen hiton paha ihminen kun en ymmärrä minkä takia sitä ruokaa pitää jatkuvasti nakella roskiin?
Niin, sinä opetat lapsellesin ahmimisen ja mässäämisen kulttuurin. Syötävä on, vaikkei maistu tai ei ole nälkä. Eikä tarvitse ihmetellä miksi maa on täynnä ylipainoisia ihmisiä. Myös bakteerit tuossa leviävät aika railakkaasti kun samaa ruoka-annosta lämmitellään yhä uudestaan ja uudestaan. Jos opettelisit taloudellisemman ruoanlaiton periaatteen, niin sinun ei tarvitsisi tehdä lapsestasi syömishäiriöistä. :)
 
säästän ruuan seuraavaan kertaan
Alkuperäinen kirjoittaja Justiinsa juu:
No onneksi tuolla pelillä saat rahaa sukanvarteen niin on varaa maksaa lapsen terapia kun syömishäiriöön vanhempana sairastuu.

Siis ketään ei pakoteta syömään enemmän kuin jaksaa.
Syö ite ne lapsen jämät tai laita roskiin kuten normaalit ihmiset.

Tai kaikista helpointa on laittaa lautaselle pieni annos ja ottaa sitten lisää jos jaksaa.
Tyhmä, kaikki lapset kun eivät syö edes pientä annosta.
 
voi jee
Alkuperäinen kirjoittaja säästän ruuan seuraavaan kertaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Justiinsa juu:
No onneksi tuolla pelillä saat rahaa sukanvarteen niin on varaa maksaa lapsen terapia kun syömishäiriöön vanhempana sairastuu.

Siis ketään ei pakoteta syömään enemmän kuin jaksaa.
Syö ite ne lapsen jämät tai laita roskiin kuten normaalit ihmiset.

Tai kaikista helpointa on laittaa lautaselle pieni annos ja ottaa sitten lisää jos jaksaa.
Tyhmä, kaikki lapset kun eivät syö edes pientä annosta.
Oiskohan siinä kohtaa syytä katsoo peiliin, eikä suinkaan pakottaa lasta syömään samaa ruokaa ruokailu kerrasta toiseen, lämmittämällä sitä samaa p*skaa kerrasta toiseen. Kaikke EI OLE kaikkiruokaisia. Tai siis tottakai se lapsi syö jossain kohtaa päivää sen ruoan mitä aamupäivästä asti oot tyrkyttäny, mut onko se nyt hyvä tavote? Onko voittaja fiilis?
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja voi jee:
Alkuperäinen kirjoittaja säästän ruuan seuraavaan kertaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Justiinsa juu:
No onneksi tuolla pelillä saat rahaa sukanvarteen niin on varaa maksaa lapsen terapia kun syömishäiriöön vanhempana sairastuu.

Siis ketään ei pakoteta syömään enemmän kuin jaksaa.
Syö ite ne lapsen jämät tai laita roskiin kuten normaalit ihmiset.

Tai kaikista helpointa on laittaa lautaselle pieni annos ja ottaa sitten lisää jos jaksaa.
Tyhmä, kaikki lapset kun eivät syö edes pientä annosta.
Oiskohan siinä kohtaa syytä katsoo peiliin, eikä suinkaan pakottaa lasta syömään samaa ruokaa ruokailu kerrasta toiseen, lämmittämällä sitä samaa p*skaa kerrasta toiseen. Kaikke EI OLE kaikkiruokaisia. Tai siis tottakai se lapsi syö jossain kohtaa päivää sen ruoan mitä aamupäivästä asti oot tyrkyttäny, mut onko se nyt hyvä tavote? Onko voittaja fiilis?
Missä kohtaa, lukee, et pakotan mitään, pöljä. Sanoin vain, ettei kaiki syö edes sitä pientä annosta. Meillä lapset syövät suuria annoksia.
Mene hoitoon, jos et ymmärrä lukemaasi.
 

Yhteistyössä