Jälkivuodosta & olosta synnytyksen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja StellaKasper
  • Ensimmäinen viesti
StellaKasper
En tiedä minne tästä laittaisin kyselyn,mutta toivottavasti tämän joku kokemusta omaava lukee ja tietää kertoa mulle jotain viisasta.
Elikäs mulla on 7vkoa synnytyksestä ja jälkivuotoa tulee yhä.MUTTA se oli tuossa välissä jo melkein kuin paksumpaa valkovuotoa ja pikkuhousunsuojalla pärjäsi.Eilen vuoto muuttui ruskeaksi ja runsaammaksi ja tänään se on ollut tummaa veristä vuotoa ja sitä tulee aika runsaasti.Pikkuhousunsuoja pitää käydä vaihtamassa usein.
Olen voinut todella hyvin ja lauantainakin kävin 1h30min reippaalla kävelyllä. Miten te muut olette voineet pari kk raskauden jälkeen? Olenko rehkinyt liikaa? Onko jälkivuodon muuttuminen normaalia?
Jälkitarkastus mulla on torstaina,mutta toivottavasti joku "lohduttaa" mua sitä ennen (mies on sitä mieltä että mä olen rehkinyt liikaa ja mulla pitäis olla vähän enemmän itsesuojeluvaistoa...)

Kiitos etukäteen

No ei mulla jälkivuoto ihan noin kauaa kestänyt, mutta samanlaista se oli mullakin, että välillä vuoto väheni lähes olemattomiin, mutta alkoikin sitten uudelleen ja neuvolassa ne piti sitä ihan normaalina.
Jälkitarkastus oli viime perjantaina ja kaikki oli ok. Ei sillä, että liikut ole mitään tekemistä ton asian kanssa ainakaan mun mielestä, vaan hyvähän se vaan on jos liikut. Ainakin mulle sanottiin vielä neuvolasta, että pitäisi vielä treenata niitä lantionpohjan lihaksia, että siihenkin nähden tuskinpa voit liikkua liikaa!!! Toivottavasti tää nyt rauhoitti edes vähän sun mieltäs!

Hannie
Mulla tuli kuopuksesta jälkivuotoa pitkään,mutta syykin siihen selvisikun palanen istukkaa tuli itsekseen ulos jolloin vuotokin loppui melkein kuin seinään.
Olotila kuopuksen jälkeen oli oikein hyvä jo heti synnytyksen jälkeen ja olin lenkillä jo seuraavana päivänä..ei kuulemma kovin suositeltavaa :ashamed:

-peukku-
Mulla jälkivuoto kesti vähemmän tästä toisesta, ja jo kolmiviikkoisen kanssa tein tosi reippaita parin tunnin lenkkejä.

Yksilöitä olemme kaikki, joten kuuntele itseäsi. :wave:

auri74
Voit varmaan olla huoleti jos ei ole kipuja ja vuoto ei haise pahalle. Kyllähän sitä voi ns normaalia elämää elää jälkivuodonkin aikana, omien tuntemusten rajoissa... =)

Jälkivuoto kesti kauan ja parin viikon tauon jälkeen alkoi uudestaan reiluksi viikoksi. Olintosi paljon liikkeellä heti synnytyksestä lähtien, kun voin uskomattoman hyvin. Reilun kuukauden päästä synnytyksestä lähdin jumppaan ja varmaan sen ja imetyksen ansioista kilot karisi tosi nopeesti. Pari kk synnytyksen jälkeen olin entisissä mitoissa, vaik raskauden aikana painoo tuli n. 20kg eli ihan kauheesti! Eiköhän sullaki oo kaikki kunnossa, vaik vuoto kestääkin kauan. Eiköhän sen omassa olossaan tunne, jos jotain on vialla.

StellaKasper
Kiitokset kaikille vastauksista.Mullekin tosiaan tuli toi kuukautisten alkamismahdollisuus mieleen tänään.Tosin erikostahan se olis kun on näin vähän aikaa synnytyksestä ja mä täysimetän.
No torstaina saa kysyä lääkäriltä

Yhteistyössä