jälkitarkastus

mitä synnytyksen jälkitarkastuksessa ( terveydenhoitajan/lääkärin) käytännössää tehdään?
otetaanko näytteitä? virtsanäyte? verikokeet? papa?
eli kertomuksia/ kokemuksia kaivataan!!!!

vierasvieras
jälkitarkastuksessa otetaan papa, lääkäri kattoo kohdun ultaralla, tarkistaa lantionpohjan lihakset ja jutellaan ehkäisystä yms. Siinapä pääpiirteittäin asiat mitä siellä käydään läpi....

meillä
terveydenhoitaja otti verenpaineen, hb:n ja painon. Lääkäri teki sisätutkimuksen, kokeili lantiopohjanlihaksia ja lykkäs minipillerireseptin käteen. Siinä kaikki mitä meillä tehtiin. Niin no tietty keskusteltiin jne, mut ei meillä mitään ultrattu jne.

meillä
Ei mulla ainakaan hb:tä kummempaa "verikoetta". Pissatesti otettiin multa, sillä sain synnytyksessä virtsatietulehduksen ja haluttiin tarkistaa, et varmasti parantunut, mutta en tiedä kuuluuko se muuten rutiineihin.

vierasvieras
Mulla oli edellisellä viikolla neuvolakäynti ennen jälkitarkastukseen menoa ja siellä otettiin verenpaine pissanäytteet ja hb. Tämä oli tavallaan niinku sitä jälkitarkastusta ja sitten seuraavalla viikolla oli se ite lääkärillä käynti.

Maire
Minkä ajan kuluessa jälkitarkastus?
Näköjään kun toisen lapsen saa,mitään ei enää kerrota.Enkä tietenkän muistanut kysyä kun tohkeissani tein sairaalasta lähtöä.

Papaa ei normaalisti kylläkään oteta jälkitarkastuksessa. Yleensä synnytyksen jälkeen pitäis odottaa että kuukautiset ovat alkaneet (ja olleet muutaman kerran) ennenkuin papa otetaan. Ei tule hormonitilanteen takia välttämättä ihan kunnollista tulosta.

Mulla on jälitarkastuksessa mitattu hb, paino, verenpaine. Juteltu ehkäisystä ja lääkäri tekee sisätutkimuksen. Eikos se jälkitarkastus ole 5-12 viikon kuluttua synnytyksestä? Kelaanhan sieltä saa lapun toimitettavaksi, että saa etuudet.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.10.2006 klo 22:02 norppa75 kirjoitti:
Papaa ei normaalisti kylläkään oteta jälkitarkastuksessa. Yleensä synnytyksen jälkeen pitäis odottaa että kuukautiset ovat alkaneet (ja olleet muutaman kerran) ennenkuin papa otetaan. Ei tule hormonitilanteen takia välttämättä ihan kunnollista tulosta.

Mulla on jälitarkastuksessa mitattu hb, paino, verenpaine. Juteltu ehkäisystä ja lääkäri tekee sisätutkimuksen. Eikos se jälkitarkastus ole 5-12 viikon kuluttua synnytyksestä? Kelaanhan sieltä saa lapun toimitettavaksi, että saa etuudet.
mitkä etuudet?? :attn:

Elviira harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.10.2006 klo 14:54 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.10.2006 klo 22:02 norppa75 kirjoitti:

mitkä etuudet?? :attn:
Että vanhempainrahan maksu jatkuu, jos et vie kelaan todistusta jällkitarkastuksesta, loppuu rahan tulo Kelasta vallan. Lapun saat neuvolasta jälkitarkastuksen yhteydessä.

Yhteistyössä