Jälkisupistukset...

Tottakai tulee jälkisupistuksia, syntyipä sitten alateitse tai sektiolla ja olipa sitten 1 tai 10 lasta synnyttänyt. Yleensä jälkisupparit ovat kovempia useampilapsisella. Jälkisuppareitahan tulee sen takia, kun kohtu "kutistuu" alkuperäiseen kokoonsa. Supparit alkavat heti lapsen synnyttyä ja imetys vauhdittaa supistuksia. Itse en tosin tuntenut kivuliaita jälkisupistuksia ollenkaan.

Mulla ei ensimmäisestä vauvasta sen ihmeemmin tullut jälkisupistuksia. Toisesta oli ja tuntuiki jo tosi epämiellyttävältä, mut nyt kolmas.. aivan kauheat kivut, jossain vaiheessa taisin verrata ns. normaaleihin supistuksiin, sain kyllä kipulääkkeitä, mut ei ollut vaikutusta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.11.2006 klo 14:31 tolnaato kirjoitti:
Tottakai tulee jälkisupistuksia, syntyipä sitten alateitse tai sektiolla ja olipa sitten 1 tai 10 lasta synnyttänyt.
Aika yleistä on, ettei ensimmäisestä synnytyksestä niitä tule! Ainakaan, että edes huomaisi... :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.11.2006 klo 12:29 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.11.2006 klo 14:31 tolnaato kirjoitti:
Tottakai tulee jälkisupistuksia, syntyipä sitten alateitse tai sektiolla ja olipa sitten 1 tai 10 lasta synnyttänyt.
Aika yleistä on, ettei ensimmäisestä synnytyksestä niitä tule! Ainakaan, että edes huomaisi... :whistle:
Kyllä niitä tulee, mutta niitä ei välttämättä huomaa. Kohtu kuitenkin supistuu alkuperäiseen kokoonsa,mitä oli ennen raskautta, eihän se semmoseks melonin kokoiseks jää. Joten supistuu, mutta ei supistelua välttämättä huomaa =)

norppa75 harmailee
Ekasta lapsesta en tuntenut jälkisupistuksia. Toisesta oli varmaan reilun viikon verran ja aina imettäessä! Ei juuri muuten. Mutta pärjäsin hyvin niiden kanssa, ei ollut mitenkään kauhean kivuliaita, lähinnä epämiellyttäviä. Molemmat syntyneet alateitse. Jälkisupistukset kuulemma pahenevat sen mukaan kun synnytysten määräkin kasvaa.

piipuli
Mulla oli aikamoiset jälkisupparit ekasta, kauhulla odotan nyt toista et millaiset ne sitten on??? Aina imettäessä aivan tajuttomat oli :x . Kysyinkin huonetoveriltani et supistaako sulla imettäessä mutta hänellä ei ollut mitään.

Yhteistyössä